-
21. Data: 2011-07-26 12:46:36
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości
W dniu 2011-07-25 11:35, J.F pisze:
>> Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi
>> komputerów
>> - komputerowej obsługi aut.
>> Niestety - podrecznikow nie ma, interfejsow nie ma, programow nie
>> ma.
>> Tzn sa - po cenie dla ASO. I niewykluczone ze tylko dla ASO.
>
>> Hm, a juz sie zastanawialem czy nie laguna .. chyba mi odradziles
>> :-)
>
>No ale przypuszczam, że nowszych modelach innych marek również będzie
>ten problem.
Owszem, juz jest, choc z cala reszta moze byc lepiej - popularniejszy
model, dostepne programy, moze nie takie upierdliwe oprogramowanie ze
np nie pozwoli uruchomic silnika bez nalania plynu do wycieraczek :-)
J.
-
22. Data: 2011-07-26 12:59:05
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>
W dniu 2011-07-25 19:51, R2r pisze:
> No i jeszcze można do tego dodać, że będzie jeszcze gorzej. Laguna III
> po podpięciu Clipa wymaga od serwisanta podpięcia tokena z aktualnym
> certyfikatem dostępowym dla RenaultNet. Bez tego nawet VINu Clip nie
> odczyta, nie mówiąc o jakiejkolwiek diagnostyce. :-]
>
No to tak jakby strzelili sobie w stope IMHO, bo spadek wartosci takiego
samochodu bedzie ogromny - po uplywie gwarancji kazdy bedzie omijal z
daleka uzywany egzemplarz.
--
venioo
Sprzedam Alfa Romeo 156
gg:198909
-
23. Data: 2011-07-26 13:03:46
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości
news:j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl...
>W dniu 2011-07-25 19:51, R2r pisze:
>> No i jeszcze można do tego dodać, że będzie jeszcze gorzej. Laguna III
>> po podpięciu Clipa wymaga od serwisanta podpięcia tokena z aktualnym
>> certyfikatem dostępowym dla RenaultNet. Bez tego nawet VINu Clip nie
>> odczyta, nie mówiąc o jakiejkolwiek diagnostyce. :-]
>>
>
> No to tak jakby strzelili sobie w stope IMHO, bo spadek wartosci takiego
> samochodu bedzie ogromny - po uplywie gwarancji kazdy bedzie omijal z
> daleka uzywany egzemplarz.
Już od dawna polecam takie właśnie podejście do KAŻDEGO Renault.
Zwłaszcza że ceny części i w pewnych przypadkach również serwisu są
najwyższe z tych, które kiedykolwiek musiałem zapłacić za naprawę samochodu.
-
24. Data: 2011-07-26 13:10:30
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 26 Jul 2011 12:59:05 +0200, venioo napisał(a):
> No to tak jakby strzelili sobie w stope IMHO, bo spadek wartosci takiego
> samochodu bedzie ogromny - po uplywie gwarancji kazdy bedzie omijal z
> daleka uzywany egzemplarz.
NA to są sposoby... zobaczysz jak automagicznie pojawią się nagle chińskie
podróbki radzące sobie z większością problemów. Nie ze wszystkimi, żeby
jednak czasem trzeba było podjechać do ASO, ale z większością codziennych.
Tak samo jak pojawiły się właśnie clip-y czy lexie/planet2000 (w przypadku
PSA) w momencie kiedy warsztaty panów Kaziów były bliskie niemożliwości
serwisowania.
Oczywiście firma będzie się oburzała, protestowała a nawet udawała, ze
zwalcza takie ohydne praktyki mogące sprowadzić zagrożenie zdrowia a nawet
życia klientów itp.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
25. Data: 2011-07-26 14:53:30
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: z <z...@g...pl>
Ariusz pisze:
I nie bronię tu wcale Laguny - ot napisałem swoje spostrzeżenia
> na temat naszych warsztatów.
Warsztaty warsztatami ale ta całą elektronika w samochodach od kilku
ładnych lat jest właśnie tak projektowana. Raz że sama ze sobą sobie nie
radzi, dwa bez komputera w ASO ani rusz, trzy że ma się zepsuć po
okresie gwarancji.
Dlatego gdybym miał teraz kupować to już drugi raz nie popełnię tego
samego błędu. Albo coś koło rocznika 2000 albo nowy :-)
Wszystko pomiędzy się nie opłaca.
z
-
26. Data: 2011-07-26 15:14:58
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>
>
> JuĹź od dawna polecam takie wĹaĹnie podejĹcie do KAĹťDEGO Renault.
> ZwĹaszcza Ĺźe ceny czÄĹci i w pewnych przypadkach rĂłwnieĹź serwisu sÄ
> najwyĹźsze z tych, ktĂłre kiedykolwiek musiaĹem zapĹaciÄ za naprawÄ samocho
> du.
Najdroższe części i serwis to chyba japończyków, a najtańszy i najlepszy pasek
tedeku..
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
27. Data: 2011-07-26 19:34:20
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-07-25 19:51, R2r wrote:
> No i jeszcze można do tego dodać, że będzie jeszcze gorzej. Laguna III
> po podpięciu Clipa wymaga od serwisanta podpięcia tokena z aktualnym
> certyfikatem dostępowym dla RenaultNet. Bez tego nawet VINu Clip nie
> odczyta, nie mówiąc o jakiejkolwiek diagnostyce. :-]
Raczej tak nie będzie, wymóg podstawowej diagnostyki jest chyba
wymuszony prawem (niech mnie ktoś poprawi, ale chyba niemcy wymuszają
zgodnośc z jakimś OBD-whatever). Niestety wśród posiadaczy LII jest
niezwykle malo *elektorników* i *informatyków* którzy na słowo CAN nie
uciekają. Sam posiadam LII i ze wględu na brak garażu do tej pory mało
dłubałem, ale jesli samochodu nie sprzedam w ciągu pół roku to będę się
starał wyrodukować narzędzie do częściowej diagnostyki bo poczyniłem
kilka kroków w celu rozgryzania tej magistrali w tym samochodzie.
Oczywiście było by miło mieć Clip-a żeby to weryfikować i robić
reverse-engeneering, ale *NIKT* z osób które go posiadają *NIE* chce go
pożyczyć, a pytałem kilku. Czyli wszyscy by chcieli ale nikt nie ma
ochoty pomagać żeby zrobić open-diagnostic-laguna-ii. To jeden z paru
problemów srodowiska kierowników Renault.
-
28. Data: 2011-07-27 08:12:23
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: MHM <m...@p...pl>
> a najtańszy i najlepszy pasek tedeku..
Tak jest. Najlepszy. Szczegolnie 2.0 TDI. Dla mechanikow :D Dzieki nim maja
na chlebek :)
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
-
29. Data: 2011-07-27 08:59:28
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>
MHM <m...@p...pl> napisał(a):
>
> > a najtańszy i najlepszy pasek tedeku..
>
> Tak jest. Najlepszy. Szczegolnie 2.0 TDI. Dla mechanikow :D Dzieki nim maja
> na chlebek :)
>
Ja to wiem.. Mam Lagunę II. Kalkulacja była prosta, jak kupowałem Lagunę
kosztowala 21kzł (górne widełki cenowe dla rocznika), pasek ten sam rocznik
gorzej wyposażony ok. 30kzł. Zostaje 9 koła. Na start wydałem 2700zł (rozrząd
płyny, koło zmiennych faz rozrządu, b. dużo w zawiasie z przodu itp.) do tego
3200 dobra instalka LPG. Trochę w kieszeni zostało na dalszą eksploatację, nie
mówiąc o tym, że pasek nie miał by skóry, xenonów, czujników ciśnienia, i
ogólnego komfortu.. I też trzeba na początek coś włożyć. Nie mówiąc o tym, że
paranoja dotycząca LII powoduje ,że łatwo znaleść dobry egzemplarz za rozsądną
cenę. Przy koszcie zakupu ok 20kzł i używaniu parę ładnych lat wartość przy
odsprzedaży nie ma dla mnie znaczenia, czy to będzie 5tyś czy 6.. Uprzedzając
pytania - od zakupu zrobiłem 70 tyś kilometrów, dodatkowe usterki to 2 cewki
(te dwie były jeszcze oryginalne, dwie już poprzednik zmienił), czujnik biegu
wstecznego w skrzyni i potrzeba czyszczenie przycisku do otwierania samej
szyby w tylnej klapie. W sumie jakieś 500zł. Spoko. Ale ja mam farta do
samochodów, może popartego tym, że nie szukam okazji i raczej przepłacam przy
zakupie.
Czy kupiłbym Lagunę 2 raz? Kupiłbym, ładne auto jak na kombi i b. komfortowe.
Gdybym wiedział, że tak szybko urodzi się 2 dziecko wybrałbym jakiegoś vana,
ale to nie wina Laguny hehe.
A w ogóle, to francuskie samochody trzeba lubić..
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
30. Data: 2011-07-27 09:08:00
Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
>Na start wydałem 2700zł (rozrząd
> płyny, koło zmiennych faz rozrządu, b. dużo w zawiasie z przodu itp.)
Aha, czyli rozrząd sypie się nie tylko w Megane?
Ode mnie za jego naprawę ASO chciało 5 tys.
>Uprzedzając
> pytania - od zakupu zrobiłem 70 tyś kilometrów, dodatkowe usterki to 2
> cewki
> (te dwie były jeszcze oryginalne, dwie już poprzednik zmienił), czujnik
> biegu
> wstecznego w skrzyni i potrzeba czyszczenie przycisku do otwierania samej
> szyby w tylnej klapie.
Czyli potwierdzasz, że elektryka i elektronika w tym aucie jest jak
najniższych lotów.