-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Date: Thu, 28 Jul 2011 16:23:06 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 21
Message-ID: <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl> <j0j9hg$2sq$1@inews.gazeta.pl>
<j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
<4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
<j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
<agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
<j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
<j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
<qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
<j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
<j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
<j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: c-j107.net.e-net24.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1311862991 4276 91.221.89.107 (28 Jul 2011 14:23:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Jul 2011 14:23:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
In-Reply-To: <j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2388274
[ ukryj nagłówki ]On 2011-07-28 15:22, Karolek wrote:
> To te nowoczesne francuskie renowki, z tak bogatym wyposazeniem z CANem
> itd. nie mialy alarmow fabrycznych, ze jacys domorosli fachowcy od
> skrecania drutow musieli tam grzebac? :>
Tak. Pierwszy idiota wymyślił zabezpieczenie "nie do znalezienia".
Polegalo na tym ze w momencie uzbrojenia alarmu zwieralo CANa do masy
(przekaźnikiem, bo tranzystor to oczywiście sci-fi). Efekt: po kilku
zamknięciach samochodu błąd (brak komunikacji z reszta elementów
samochodu) i serwis. Serwis zdążył już podmienic dwa komputery zanim
przypadkiem zauważyli że przestaje dzialac *po* kilku uzbrojeniach
alarmu. Podczas typowej diagnostyki zero problemów (bo alarm
odbezpieczony). Cale szczęście trafiło na kumatego serwisanta ktory nie
wierzył w bajki o gównianej elektronice do francuzów.
Drugi był znacznie ciekawszy: kolesie od alarmów wmontowali ch-wie-po-co
rezystory o małej wartości w linię CAN *wewnatrz* alarmu przy okazji
zasilania modułu GSM. Jak się później udało mi dowiedziec "bo lepiej
działa wtedy". I faktycznie, przy czym nie lepiej ale ciekawiej.
Znalezione przypadkiem - ponieważ alarm szlag trafił to został odpięty i
jakimś cudem samochód przestał mieć problemy ze wszystkim.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.07.11 18:49 kamil
- 28.07.11 21:24 Karolek
- 29.07.11 11:06 Sebastian Biały
- 29.07.11 12:04 kamil
- 29.07.11 14:13 Karolek
- 29.07.11 15:53 kamil
- 29.07.11 16:11 Karolek
- 29.07.11 16:29 kamil
- 29.07.11 22:43 Sebastian Biały
- 29.07.11 22:57 Sebastian Biały
- 29.07.11 23:00 Sebastian Biały
- 29.07.11 23:32 Sebastian Biały
- 29.07.11 23:37 kamil
- 29.07.11 23:39 kamil
- 29.07.11 23:39 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=