  • 11. Data: 2011-07-25 13:44:17
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-25 11:56, Agent pisze:

    > No ale weź sam podsumuj to co napisałeś i odpowiedz czy w takim razie
    > Laguna 2 to dobre auto? Bo wygląda na to że jak źle trzaśniesz drzwiami
    > to zaraz wyskoczy błąd i do ASO trzeba.

    Wiesz, z tym trzaśnięciem to przesada. I nie chodzi o to by do ASO
    jechać a by mechanicy umieli to naprawiać, a nie gadać, że do d... auto.

    Czy jest ok, czy nie niech sobie ocenią ci co mają laguny i mieli inne
    samochody - bo jak pisałem wg. mnie wszystkie marki i modele się psują.
    Jeżeli większość polega na opiniach to rozżalonych posiadaczy jest wielu.

    Sam też jestem rozżalony, że tyle mnie te naprawy kosztowały i tyle to
    trwało. I nie bronię tu wcale Laguny - ot napisałem swoje spostrzeżenia
    na temat naszych warsztatów.

    Ariusz

  • 12. Data: 2011-07-25 13:50:29
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-25 11:57, LEPEK pisze:

    > Samochód był serwisowany zawsze i tylko w ASO od nowości aż do końca.
    > Owszem - _może_ to dowodzić, że pracowali tam niekompetentni diagności,
    > ale gdyby nic się nie działo, to w ogóle mogło by ich tam nie być.
    >
    > Pozdr,

    Masz rację - tylko, że jakoś nie widzę salonu bez warsztatu. Gdyby się
    nigdy nic nie działo to po co by ASO? - czyżby one były tylko do wymiany
    oleju, klocków...

    Co do kompetencji mechaników - zapytałem jednego w ASO jak z pilota
    zamknąć szyby w moim aucie - usłyszałem, że się nie da, że ten model nie
    ma takiej opcji, a następnego dnia w necie trafiłem w necie na info jak
    zamykać i działa.

    No ale fakt wg różnych badań rynkowych Laguna nie wypadała najlepiej,
    ale co dziwne, również i bardzo popularne marki zwane bezawaryjnymi jak
    passat były w bliskiej okolicy.

    Jeszcze raz napiszę nie bronię Laguny ot auto jak każde inne - ale już
    naprawianie go nie jest dla każdego. Szkoda tylko, że mechanicy o tym
    nie wiedzą.

    Ariusz

  • 13. Data: 2011-07-25 15:26:46
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Przede wszystkim Laguna II była produkowana od końca 2000r do roku 2006.
    W 2003r przeszła cichy lifting w którym wyeliminowano większość usterek.
    Większość usterek związana jest z konkretnym silnikiem i skrzynią biegów.
    Tak więc wrażenia z użytkowania wersji 2.2 dCi z automatem będą zupełnie
    inne niż np. 2.0 z manualem.
    Tak jak VW/Audi 2.5Tdi z Tiptronic dostarczy wrażeń finansowych
    nieporównywalnych z np. 1.9 Tdi 90KM i ręczną skrzynią.

  • 14. Data: 2011-07-25 17:18:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-25 11:50, Ariusz wrote:
> [...]
    > kolejność "odpalania" elektroniki może powodować różne błędy, te z kolei
    > powodują kolejne i w końcu może zacząć się coś poważnego.

    Sugeruje nie słuchac lokalnych speców od samochodów którzy nie mają
    pojęcia o informatyce. Tak, bo o informatyce trzeba miec pojęcie dłubiąć
    w Lagunie II. Już spotkałem kilku kolesi którzy myśląc że wiedzą jak się
    trzyma lutownice i kupili kabelek na allegro to *nagle* stali się
    specjalistami od nowoczesnych samochodów. A tu dupa: bez wiedzy o bitach
    i bajtach latających po CANie w kontekście wiedzy o common rail gówno
    można zdiagnozować, nawet mając *bardzo* drogi soft producenta. Bo
    zazwyczaj się to kończy "to chyba turbo albo wtryski lub przepływka albo
    krasnoludki w karcie".

    Gdyby uszkodzona karta była przyczyną nie przechodzenia jakiśtam testów
    samochodu to francuzi musieli by być *debilami*. A błedy nie są żywe
    żeby się miały po jakimś czasie rozmnażać.

    Zawsze pytaj o konkrety w języku fachowym - bo kazuje się że lokalni
    spece szybko robią odwót kiedy ktoś pyta o szczegóły ich hipotez.

    LII wymaga do diagnostyki kogoś wiecej niż przypadkowego mechanika z
    laptopem do OBD2. To trudny samochód ze względu na upierdliwą
    niedostepność software które wymaga kuresko drogiego hardware a
    alternatywa jest nie dośc że gówniana, to jeszcze w połowie po francusku
    i pisana przez studentów sądząc po wyglądzie.

  • 15. Data: 2011-07-25 18:00:43
    Temat: Re: Laguna II - psuj?ce si? auto!?
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-07-25 15:26, PaweL pisze:
    > Przede wszystkim Laguna II by?a produkowana od ko?ca 2000r do roku 2006.
    > W 2003r przesz?a cichy lifting w kt?rym wyeliminowano wi?kszo?? usterek.

    Dokładniej to AFAIR od końca 2000 r. do połowy 2007, zaś wersja fazy II
    pojawiła się w 2005 r.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 16. Data: 2011-07-25 18:13:57
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-07-25 13:44, Ariusz pisze:

    > Wiesz, z tym trzaśnięciem to przesada. I nie chodzi o to by do ASO
    > jechać a by mechanicy umieli to naprawiać, a nie gadać, że do d... auto.

    Mechanicy są jacy są, więc to jednak z autem coś nie tak, skoro inne
    potrafią naprawiać.

  • 17. Data: 2011-07-25 19:23:59
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-07-25 18:13, Wojciech Wrodarczyk pisze:
    > Mechanicy są jacy są, więc to jednak z autem coś nie tak, skoro inne
    > potrafią naprawiać.

    A wiesz, że pewien fachowiec od AGD przerobił mi lodówkę Boscha z
    elektronicznym sterowaniem na klasyczny termostat mechaniczny. Co było
    nie tak z tą lodówką? Ano po 10 latach pracy trzeba było wymienić
    skorodowany termistor. Tylko trzeba było wiedzieć co to jest termistor,
    jak działa cały układ i jak zdiagnozować usterkę. No ale to trzeba by
    się trochę pouczyć. Ale fachowiec, który od czterdziestu lat naprawiał
    lodówki i - jak widać - pozostał ze swoją wiedzą fachową na poziomie
    termostatu bimetalowego, stwierdził, że to wszystko ta elektronika co to
    się psuje niemiłosiernie i jest bardzo droga i trudno dostępna
    (termistor kosztuje ok. 5 zł w detalu, jego wymiana przy znajomości
    budowy lodówki to najwyżej jakieś 1/2 godziny pracy) i że on przerobi to
    na "niezawodny" typ i będzie super. I tak przerobił mi nowoczesnego
    Boscha na Polara z lat siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Fakt, że
    lodówka działa (choć już nie do końca tak, jak przed naprawą), ale
    wątpię aby ktokolwiek chciał aby mu np. Lagunę II jakiś mechanik,
    przerobił pod maską na Passata I, bo "to to był niezawodny samochód a te
    nowe to panie awaryjne takie z tą elektroniką"...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 18. Data: 2011-07-25 19:30:26
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-07-25 12:02, Ariusz pisze:

    > Co do wyboru auta i jego awaryjności - wystarczy przez kilka dni
    > przejechać koło jakiegoś dobrego warsztatu - i okaże się, że auta
    > wszystkich marek tam są. W jednym pada turbo, w innym przeguby, jeszcze
    > innym zbyt szybko zużywa się zawieszenie... Osobiście miałem już
    > poloneza, audi C4, passata i teraz lagunę i wiem jedno albo mam
    > totalnego pecha albo każdy z nich potrafi się psuć. O częściach, które
    > się zużywają nie będę pisał choć to też jest specyfiką konkretnej marki,
    > a nawet modelu.
    >
    > Z czystym sumieniem nie polecę Ci laguny, ale również nie polecę Ci
> [...]

    nie, nie miałeś pecha, po prostu cudów nie ma i auta się zużywają. A
    niektórzy ludzie tak mają choćby nie wiem jakim trupem jeździli to będą
    twierdzić że tylko leją i jeżdżą. Osobiście mam kumpla co najnowsze
    auto to miał 14 letnią omega i jak go zapytać jak jeździ to zawsze było
    ta sama odpowiedź : tylko leja benzynę i jeździ.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 19. Data: 2011-07-25 19:51:33
    Od: R2r <b...@a...pl>

> [...]
    > alternatywa jest nie dośc że gówniana, to jeszcze w połowie po francusku
    > i pisana przez studentów sądząc po wyglądzie.

    No i jeszcze można do tego dodać, że będzie jeszcze gorzej. Laguna III
    po podpięciu Clipa wymaga od serwisanta podpięcia tokena z aktualnym
    certyfikatem dostępowym dla RenaultNet. Bez tego nawet VINu Clip nie
    odczyta, nie mówiąc o jakiejkolwiek diagnostyce. :-]

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 20. Data: 2011-07-25 19:54:57
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-07-25 11:35, J.F pisze:
    > No wlasnie .. bo alternatywne stwierdzenie - sa firmy, ktore zmuszaja
    > klienta do regularnego pozostawiania haraczu w ASO.
    > Np Renault.

    A które niby nie zmuszają? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.