  • 1. Data: 2010-01-13 13:24:39
    Temat: Re: Ładowarka mini USB zasilana WiFi
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    news:hikdai$ue8$1@speranza.aioe.org...

    > Skoro nadajnik WiFi ma moc kilku mW
    >
    > Szybkie obliczenia:
    > Zakładając pojemność akumulatora 1000mAh, napięcie 3V to do naładowania
    > takiego aku potrzeba 3Wh enrgii.
    >
    > Załóżmy, że chcemy ten akumulator tylko trochę podładować - dodać do niego 1Wh
    > energii i ma tpo zająć godzinę. Czyli taka ładowarka musi "odbierać z
    > powietrza" 1W.
    >
    > Jak to możliwe skoro maksymalna moz nadajnika to 100mW?
    >
    > Albo coś pominąłem, albo to tylko kolejna marketingowa ściema, bo zasady
    > zachowania energii chyba jeszcze nie odwołali :-)

    Tak naprawdę odbiornik pewnie działa przez 24h na dobę i energia jest buforowana
    w wewnętrznym akumulatorze.
    Poza tym, to urządzenie może nie ograniczać się tylko do WiFi. W powietrzu krąży
    jeszcze pełno fal z telofonów komórkowych, radiowych, telewizyjnych i wiele
    innych.

    Pamiętam, że dawno temu były modne wśród dzieciaków odbiorniki radiowe bez
    zasilania. Wystarczyła stara słuchawka telefoniczna, dioda krzemowa, kawałek
    anteny, uziemienie i czwórkę (nadawaną wtedy na falach średnich) było słychać,
    że aż miło :)

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-01-13 18:59:37
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Wojtekk pisze:

> [...]
    > bez zasilania. Wystarczyła stara słuchawka telefoniczna, dioda krzemowa,
    > kawałek anteny, uziemienie i czwórkę (nadawaną wtedy na falach średnich)

    Ładny kawałek ;) Ja miałem ok 50-60 m anteny między blokami, ledwo co
    było słychać na głośnik 2 program na średnich. Zapalało diodę świecącą.
    Za to w nocy spać się nie dało, wchodziły średniofalowe stacje zagraniczne.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2010-01-14 07:18:14
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ładny kawałek ;) Ja miałem ok 50-60 m anteny między blokami, ledwo co było
    > słychać na głośnik 2 program na średnich. Zapalało diodę świecącą.
    > Za to w nocy spać się nie dało, wchodziły średniofalowe stacje zagraniczne.
    Może zależało od lokalizacji. U mnie wystarczył 3m karnisz :-)

    Pozdrawiam
    Wojtek