eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniąceRe: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - prąd ładowania aku w aucie po rozruchu, regulator napięcia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <%GyID.234165$Do.50513@usenetxs.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pt0ore$6ni$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <JdjND.50836$V_4.24425@usenetxs.com>
    In-Reply-To: <JdjND.50836$V_4.24425@usenetxs.com>
    Subject: Re: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - prąd ładowania aku w aucie po
    rozruchu, regulator napięcia
    Date: Tue, 4 Dec 2018 09:54:16 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 50
    Message-ID: <5c0640ed$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.21.120
    X-Trace: 1543913709 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.26.21.120:55083
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:738647
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:JdjND.50836$V...@u...com...
    >Więc jakie końcowe wnioski jakie ma być napięcie ładowania co do
    >tętnień?
    >Ma znaczenie czy kompletnie bez znaczenia?

    Ktoz to moze wiedziec ... moze John Fetter
    https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfatio
    n_and_how_to_prevent_it

    Zdaje sie, ze popiera pulsowanie, ale:
    -dlugoookresowe, po pare minut,
    -po dodaniu kadmu,
    -przy zasiarczonych akumulatorach

    >W benzyniakach osobowych przeważnie jest aku w okolicy 40Ah
    >Czy regulator ładowania (który przeważnie trzyma tylko napięcie
    >pokładowe na poziomie typowo 14,3V) ma jakieś ograniczenia na max
    >prąd jakim go można obciążyć na wyjściu?
    >Czy grozi mu coś jakby zamiast aku 40Ah wsadzić aku np 80Ah -
    >pomijając gabaryty (wiadomo, że po rozruchu taka 80Ah pociągnie dużo
    >więcej prądu niż aku 40Ah)

    Po rozruchu, na wolnych obrotach, to wydajnosc alternatora jest
    niewielka.
    A nawet na duzych obrotach to wydajnosc alternatora jest ograniczona z
    natury i powinien maksymalny prad wytrzymac.

    >Są jakieś zagrożenia?

    Zadnych

    >Regulator nie przeżyje, bo nie ma zabezpieczeń przeciążeniowych?

    Regulator reguluje prad wzbudzenia, nie akumulatora.

    > W autach z większymi aku (diesle) alternator nie jest przecież
    > większej mocy, typowy mają coś koło 1kW.

    Alternatory coraz wieksze. 200A tez sie zdarza.
    Nie o diesla chodzi, tylko o wszystkie odbiorniki pradu.

    >Mają wtedy takie diesle regulatory napięcia z dopuszczalną większą
    >obciążalnością prądową?

    Nie, sa takie same. Roznia sie kólkiem pasowym - diesel ma mniejsze
    obroty silnika.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: