  • Date: Sun, 15 Aug 2010 18:42:58 +0200
    From: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: LR vs Camera RAW

    > jednak dobry program do zarzadzania (akurat uzywam aperture 3) moze
    > tez duzo pomagac
    > wyszukiwanie twarzy funkcja Faces
    > Wyszukiwanie miejsc Places
    > zarzadzanie wersjami
    > zarzadzanie bibliotekami, archiwami, backupami
    > Slowa kluczowe, foldery wirtualne, tworzenie i zarzadzanie projektami
    > to też może sie przydac wbrew pozorom

    Moze sie przydac tylko do tego, zeby stwierdzic, ze... "moze sie
    przydac". Ostatecznie i tak sie do niczego nie przydaje (oprocz
    opowiadania znajomym, tudziez innym fotografom na grupie dyskusyjnej, co
    tez ten program potrafi). :)
    Prosciej jest ogarnac to wszystko na zasadzie: zrobione -- zapomniane. A
    zeby calkowicie nie zapomniec ;) po wrzuceniu do archiwum, kataloguje
    sie je w zewnetrznym programie, typowo do tego sluzacym (ja akurat
    uzywam WhereIsIt?).
    Dla mnie takze LR to abstrakcja. Nie cierpie nic wirtualnego. Nie moge
    zniesc kiedy nie wiem, co wlasciwie wyswietla mi program na ekranie --
    czy to jakas kopia, reprezentujaca jakas tam wersje, czy tylko
    wgladowka, czy moze faktyczne zdjecie... Czy to wirtualny twor, czy
    obrazek z konkretnego pliku, lezacego w konkretnym katalogu. W razie
    problemow z systemem operacyjnym badz systemem plikow, chce dokladnie
    wiedziec gdzie znajduja sie _fizycznie_ moje zdjecia, a nie wydlubywac
    je z jakiejs biblioteki. Niestety po kilku probach zaprzyjaznienia sie z
    LR, odnioslem wlasnie takie wrazenie zamotania tego programu. To co z
    zalozenia ma wszystko ulatwic -- mi zdecydowanie utrudnia i spowalnia
    prace. Pod tym wzgledem ACR wraz z Bridgem, jest o wiele przyjemniejsze.
    Osobiscie jednak nawet z tego duetu zrezygnowalem.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat