  • Data: 2010-08-15 17:11:03
    Temat: Re: LR vs Camera RAW
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    limies pisze:
    > Rozumiem "uzywaczy TC" przede wszystkim prostota, "ponadczasowa
    > kompatybilność" wieksza odpornośc na różnego rodzaju niespodzianki,
    > ale
    > jednak dobry program do zarzadzania (akurat uzywam aperture 3) moze
    > tez duzo pomagac
    > wyszukiwanie twarzy funkcja Faces
    > Wyszukiwanie miejsc Places
    > zarzadzanie wersjami
    > zarzadzanie bibliotekami, archiwami, backupami
    > Slowa kluczowe, foldery wirtualne, tworzenie i zarzadzanie projektami
    > to też może sie przydac wbrew pozorom

    Pod warunkiem, że to jest potrzebne.
    Aczkolwiek jestem właśnie na bieżąco z porządkowaniem zdjęć w pewnej
    branżówce (miesięcznik), mają tam około 100 tysięcy ujęć z jakiś 18 lat
    i już nad tym nie panują (zaczynali od klaserów z negatywami).
    Po wielu dniach myślenia robimy tak:
    1) redukcja ilości do 10 tysięcy (większość to klony i śmieci),
    2) resajz do 4Mpx z kompresją 99% (nigdy nie było większego wydruku niż
    niecałe A4, a praktycznie wszystko pochodzi z kompaktów),
    3) ustalenie klucza dla nazw plików: data
    (6poz)/kategoria(1poz)/autor(2poz)/znacznik dodatkowego
    opisu(1poz)/liczba porządkowa (3poz)/opis/klucze/nazwisko
    sfotografowanego. Gdy istnieje dodatkowy opis np. w przypadku zdjęć
    grupowych, znajduje się w pliku o tej samej nazwie i rozszerzeniu txt.
    Ważne, żeby stałe znaczniki znajdowały się przez zmiennymi, ułatwia to
    sortowanie i szukanie.

    Teraz panie wklepują opisy korzystając z filtrów TC, co im znakomicie
    ułatwia pracę.

    Następnie wszystko pójdzie na trzy kopie plus pewnie jeszcze poupycha
    się to na ukrytych partycjach roboczych dysków, na wszelki wypadek.

    Zaletą jest prostota i uniwersalność (zmieniają się systemy i ludzie do
    obsługi, a całość da się przenieść i nauczyć obsługi w godzinę).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl