-
51. Data: 2013-05-12 17:25:30
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello WOJO,
Sunday, May 12, 2013, 4:28:48 PM, you wrote:
>> Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
>> nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
>> miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)
> Śmiem twierdzić, że atom wodoru składa się nie tylko z protonu...
> :)
W metalu (siatce metalicznej) jest gołym protonem.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
52. Data: 2013-05-12 17:32:22
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello the_foe,
Sunday, May 12, 2013, 4:53:38 PM, you wrote:
>>> Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
>> Raczysz żartować?
> "Mimo, iż zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzują się mniejszą
> gęstością energii w stosunku do konwencjonalnego akumulatora
> kwasowo-ołowiowego, jednak zaletą ich jest bardzo duża gęstość mocy,
> którą można pobrać lub oddać bardzo szybko. Ponadto charakteryzują się
> wysoką sprawnością, wynikającą z naturalnej przemiany energii pola
> magnetycznego na energię elektryczną oraz praktycznie nieograniczonym
> czasem przechowywania energii pola magnetycznego uwarunkowanym jedynie
> działaniem układu chłodzenia."
> http://bc.pollub.pl/Content/159
Dodaj energię konieczną na uzyskanie i utrzymanie temperatury i Twoje
95% zmienia się w małe ułamki.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
53. Data: 2013-05-12 17:34:03
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello bartekltg,
Sunday, May 12, 2013, 5:24:16 PM, you wrote:
[...]
> Może to na metr wodoru i tlenu;-)
Bieżący.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
54. Data: 2013-05-12 17:35:00
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-05-12 17:34, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello bartekltg,
>
> Sunday, May 12, 2013, 5:24:16 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>> Może to na metr wodoru i tlenu;-)
>
> Bieżący.
Metr od dna:)
pzdr
bartekltg
-
55. Data: 2013-05-12 17:40:55
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>
Dnia Sun, 12 May 2013 17:01:31 +0200, the_foe napisał(a):
>> Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć
>> specjalistyczne "składy" energii na stacjach ładowania bo inaczej sieć
>> energetyczna tego i tak nie uciągnie.
>
> he? mógłbyś to rozwinąć, nie wiem o czym mówisz
Zapewne o tym że taki skład musiałby magazynować tę energię. Poleganie na
sieci przesyłowej jest zawodne.
--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy
:-D
-
56. Data: 2013-05-12 18:24:44
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 12 May 2013 16:46:01 +0200, bartekltg napisał(a):
> W dniu 2013-05-12 16:28, WOJO pisze:
>> Śmiem twierdzić, że atom wodoru składa się nie tylko z protonu...
>
> Kiedy jest wewnątrz metalu mamy jony wodowu i gaz elektronowy.
> Dośść dobrze oddzielony. Dlatego też wodór tak łatwo dyfunduje
> przez metale, jak wejdzie w metal elektron się uwspolnia
> i jest jedynie malutkim, lekkim wypierdkiem.
Hel dyfunduje lepiej, a przeciez to samo moglbys napisac o wszystkich
gazach - czemu tlen czy azot nie dyfunduja tak latwo, jadro i ta jest
mikroskopijne ?
Hm, zaraz - czy sie myle odnosnie helu ?
J.
-
57. Data: 2013-05-12 18:28:49
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: Nygus <b...@i...pl>
W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
>
> Niezła z tego LPG podpałka!
>
> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie
> zmiażdżony w wypadku.
>
> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
>
Te zawory zapobiegaja zagotowaniu sie cieczy w zbiorniku po czym
fizycznego rozerwania zbiornika przez pary wrzacej cieczy i eksplozji.
Jak widac na filmie wlasnie temu zapobiegly. Inne przypadki to juz
martwi pasazerowie jeszcze przed wybuchem.
-
58. Data: 2013-05-12 18:39:31
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello bartekltg,
Sunday, May 12, 2013, 5:35:00 PM, you wrote:
>>> Może to na metr wodoru i tlenu;-)
>> Bieżący.
> Metr od dna:)
Ale w dół.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
59. Data: 2013-05-12 18:41:08
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2013-05-12 17:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello the_foe,
>
> Sunday, May 12, 2013, 4:53:38 PM, you wrote:
>
>>>> Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
>>> Raczysz żartować?
>> "Mimo, iż zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzują się mniejszą
>> gęstością energii w stosunku do konwencjonalnego akumulatora
>> kwasowo-ołowiowego, jednak zaletą ich jest bardzo duża gęstość mocy,
>> którą można pobrać lub oddać bardzo szybko. Ponadto charakteryzują się
>> wysoką sprawnością, wynikającą z naturalnej przemiany energii pola
>> magnetycznego na energię elektryczną oraz praktycznie nieograniczonym
>> czasem przechowywania energii pola magnetycznego uwarunkowanym jedynie
>> działaniem układu chłodzenia."
>> http://bc.pollub.pl/Content/159
>
> Dodaj energię konieczną na uzyskanie i utrzymanie temperatury i Twoje
> 95% zmienia się w małe ułamki.
>
mylisz pojecia.taki naukowy mini-SMES zuzywa ok 40kW na uklad
chlodzenia, jego pojemnosc to ok 2MJ energii i szczytowej mocy 88kW. Bez
zewnetrznego zasilania system chłodzenia wyczerpie całą pojemnosc po 50
sek. Jednak w trybie ciągłym uzyskuje ponad 50% sprawnosc. Duze SMESy
stosowane jako prototypy elektrowni szczytowych osiagaja skutecznosc
rzedu 90% (z chłodzeniem).
W samochodzie problemem byłby postój bo wtedy system i tak pobierałby
energie. Czesciowym rozwiazaniem byłoby "dotankowywanie" cieklego azotu.
tak czy siak w samochodach sie to nei sprawdzi, byc moze w tramwajach
czy trolejbusach (oszczednosci na trakcji energetycznej
--
@foe_pl
-
60. Data: 2013-05-12 18:45:17
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-05-12 18:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello bartekltg,
>
> Sunday, May 12, 2013, 5:35:00 PM, you wrote:
>
>>>> Może to na metr wodoru i tlenu;-)
>>> Bieżący.
>> Metr od dna:)
>
> Ale w dół.
A jak to zapuka od spodu?
pzdr
bartekltg