  • 61. Data: 2013-05-12 19:00:21
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.pregierz.]
    W artykule the_foe napisał(a):

    [...]

    > jest jeszcze metoda ekstrakcyjna.
    > To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga
    > "doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100%
    > zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
    > tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
    > wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.

    To jest jakieś paliwo w którym koszt wytworzenia jest większy niż akcyza
    i inne podatki, które się do niego dodaje? :)

    Dam sobie rękę uciąć, że po mniej niż 4zł ten litr wodoru na rynku nie
    będzie chodził gdyby to paliwo spowszedniało.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 62. Data: 2013-05-12 19:01:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.05.2013 17:01, the_foe wrote:

    > he? mógłbyś to rozwinąć, nie wiem o czym mówisz

    Jeżeli rzeczywiście chcesz ładować w "kilka sekund" to np dla miejskiego
    pojazdu o zasięgu 100km - powiedzmy 15kWh energii i czasie ładowania 30
    sekund masz wymaganą moc 1.8MW/ samochód. Sieć energetyczna kiepsko
    sobie poradzi z takim obciążeniem podłączanym "impulsowo".

    > jak to nie jest kabina cisnieniowa to azot jest zupelnie obojetny dla
    > organizmu. By uspic człowieka trzeba by mu zaaplikować azot o cisnieniu
    > rzedu 10 atm.

    Nie mówię o narkozie azotowej (co chyba oczywiste - powietrze ma ~80%) a
    o wypieraniu tlenu - normalnie masz ~21%, jak spadnie poniżej (?) ~12%
    to tracisz przytomność, wcześniej masz już znacznie opóźnione odruchy i
    refleks a nie czujesz tego, bo uczucie "duszenia się" zależy od ilości
    C02 a nie O2.

    > Zagrozenia odmrozeniami nawet nie skomentuje....

    Dlaczego? W razie wypadku masz dodatkowe ryzyko.

    Michoo

  • 63. Data: 2013-05-12 19:10:04
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.05.2013 18:24, J.F. wrote:

    > Hel dyfunduje lepiej, a przeciez to samo moglbys napisac o wszystkich
    > gazach - czemu tlen czy azot nie dyfunduja tak latwo, jadro i ta jest
    > mikroskopijne ?
    >
    > Hm, zaraz - czy sie myle odnosnie helu ?

    Nie mylisz się - ale to nadal ledwo dwa protony+2 neutrony. A afaik
    chodzi zarówno o rozmiar jak i o to jak chętnie się elektronów pozbędą.

    Btw - wiki podaje w kwestii samej dyfuzji w ciałach stałych:
    helium's diffusion rate through solids is three times that of air and
    around 65% that of hydrogen.

    Michoo

  • 64. Data: 2013-05-12 19:13:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.05.2013 13:53, bartekltg wrote:
    > Do tego, jeśli taki ciśnieniowy zbiornik pękł, to znaczy,
    > że wypadek był z tego rodzaju, gdzie najprawdopodobniej nie
    > ma co zbierać.

    <czarny humor>
    Taki zbiornik to nawet zaleta bo szybko umierasz w wybuchu zamiast
    powoli w pożarze benzyny czy tam z wykrwawienia.
    </czarny humor>

    Michoo

  • 65. Data: 2013-05-12 19:24:25
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 12 May 2013 18:24:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hel dyfunduje lepiej, a przeciez to samo moglbys napisac o wszystkich
    > gazach - czemu tlen czy azot nie dyfunduja tak latwo, jadro i ta jest
    > mikroskopijne ?
    >
    > Hm, zaraz - czy sie myle odnosnie helu ?

    szMaciarewicz nic na ten tamat nie mówił. Jakiś nowy trop? ;-)

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 66. Data: 2013-05-12 19:29:14
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 19:13, Michoo pisze:

    > <czarny humor>
    > Taki zbiornik to nawet zaleta bo szybko umierasz w wybuchu zamiast
    > powoli w pożarze benzyny czy tam z wykrwawienia.
    > </czarny humor>

    <pregierzowe zacięcie>
    A gdzie tam widzisz WYBUCH!!!!11111jedenjeden
    </pregierzowe zacięcie>

    :-)

    pzdr
    bartekltg

  • 67. Data: 2013-05-12 19:52:21
    Od: tá´Ź

    TW Dziobak wrote:

    > Na razie to jak widac po twoich nonsesownych postach nie zadział jeden
    > zawór, raz i dawno - twojemu staremu.

    Twój stary ma jakieś zawory?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 68. Data: 2013-05-12 19:53:37
    Od: tá´Ź

    bartekltg wrote:

    > LPG zamontowane przez szwagra kolegi Ziutka z wkładu do zapalniczek i
    > rurek akwariowych:)

    Skąd te dane?

    > Albo bardziej prawdopodobna benzynka lub pólka pełna farb i lakierów.

    Tak, wytwórnia MDMA.

    > Mówiłem, zesrasz się, a nie poleci:)

    Dobrze się czujesz?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 69. Data: 2013-05-12 20:31:15
    Od: tá´Ź

    Tu kolejny filmik: http://wikary.pl/86918/

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 70. Data: 2013-05-12 20:31:53
    Od: tá´Ź

    Mario wrote:

    > A boisz się samochodu zasilanego benzyną? Boisz się suszarki do włosów,
    > czajnika elektrycznego, ruchomych schodów? Wszystko może być
    > niebezpieczne.

    Ale nie wybucha przy byle rozszczelnieniu.

    3 filmiki już pokazałem.

    --
    ss??q s? ??u??ou??