eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG jednak niebezpieczneRe: LPG jednak niebezpieczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Date: Sun, 12 May 2013 18:41:08 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 33
    Message-ID: <kmogn3$k9k$1@news.dialog.net.pl>
    References: <518ecd46$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmnspc$b81$2@news.dialog.net.pl> <kmnu1i$vg6$1@node2.news.atman.pl>
    <kmnvf1$chr$1@news.dialog.net.pl> <kmo12n$36f$1@node2.news.atman.pl>
    <kmo573$eu9$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kmoadh$hbt$1@news.dialog.net.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-196-152.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1368376868 20788 78.8.196.152 (12 May 2013 16:41:08 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 May 2013 16:41:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <8...@p...pl.invalid>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491798 pl.pregierz:2069760
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-05-12 17:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello the_foe,
    >
    > Sunday, May 12, 2013, 4:53:38 PM, you wrote:
    >
    >>>> Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
    >>> Raczysz żartować?
    >> "Mimo, iż zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzują się mniejszą
    >> gęstością energii w stosunku do konwencjonalnego akumulatora
    >> kwasowo-ołowiowego, jednak zaletą ich jest bardzo duża gęstość mocy,
    >> którą można pobrać lub oddać bardzo szybko. Ponadto charakteryzują się
    >> wysoką sprawnością, wynikającą z naturalnej przemiany energii pola
    >> magnetycznego na energię elektryczną oraz praktycznie nieograniczonym
    >> czasem przechowywania energii pola magnetycznego uwarunkowanym jedynie
    >> działaniem układu chłodzenia."
    >> http://bc.pollub.pl/Content/159
    >
    > Dodaj energię konieczną na uzyskanie i utrzymanie temperatury i Twoje
    > 95% zmienia się w małe ułamki.
    >
    mylisz pojecia.taki naukowy mini-SMES zuzywa ok 40kW na uklad
    chlodzenia, jego pojemnosc to ok 2MJ energii i szczytowej mocy 88kW. Bez
    zewnetrznego zasilania system chłodzenia wyczerpie całą pojemnosc po 50
    sek. Jednak w trybie ciągłym uzyskuje ponad 50% sprawnosc. Duze SMESy
    stosowane jako prototypy elektrowni szczytowych osiagaja skutecznosc
    rzedu 90% (z chłodzeniem).
    W samochodzie problemem byłby postój bo wtedy system i tak pobierałby
    energie. Czesciowym rozwiazaniem byłoby "dotankowywanie" cieklego azotu.
    tak czy siak w samochodach sie to nei sprawdzi, byc moze w tramwajach
    czy trolejbusach (oszczednosci na trakcji energetycznej

    --
    @foe_pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: