-
Data: 2013-05-12 13:46:41
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
> Przychodzi the_foe i tupta:
>
>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
>>>
>>> Niezła z tego LPG podpałka!
>>>
>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie
>>> zmiażdżony w wypadku.
>>>
>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
>>>
>>>
>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru
>> to dopiero beda fajerwerki...
>
> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
>
jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.
Pozostaje wodór.
W wersji hardcorowej, jako paliwo do spalania jest bardzo uzyteczny,
łatwo go gromadzic i przechowywac, w procesie spalania wyzwala bardzo
duzo energii, a efektem ubocznym jest czysciutka woda. Spalac mozna
mieszanke wewnetrznie jak i zewnetrznie (stirling).
W wersji bardziej eleganckiej (i drozszej) mozna użyć wodoru (i tlenu)
jako paliwo do ogniwa paliwowego. Otrzymujemy prąd elektryczny i wodę
jako odpad.
Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
techniczny problem. Przy wewnetrznym spalaniu silnik bedzie, relatywnie,
mało zywotny (przy podobnych do dzisiejszych kosztach produkcji).
W drugiej wersji, sprawa rozbija sie o koszty instalacji. DOdatkowo
potrzebne jest zrodlo czystego tlenu.
--
@foe_pl
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.13 13:53 bartekltg
- 12.05.13 13:57 Mario
- 12.05.13 13:58 bartekltg
- 12.05.13 14:03 Mario
- 12.05.13 14:07 J.F.
- 12.05.13 14:14 bartekltg
- 12.05.13 14:19 bartekltg
- 12.05.13 14:10 the_foe
- 12.05.13 14:26 bartekltg
- 12.05.13 14:30 TW Dziobak
- 12.05.13 14:31 Mario
- 12.05.13 14:31 Marek 'marcus075' Karweta
- 12.05.13 14:34 Mario
- 12.05.13 14:50 bartekltg
- 12.05.13 15:14 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty