-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: the_foe <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
Subject: Re: LPG jednak niebezpieczne
Date: Sun, 12 May 2013 13:46:41 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 44
Message-ID: <kmnvf1$chr$1@news.dialog.net.pl>
References: <518ecd46$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
<kmnspc$b81$2@news.dialog.net.pl> <kmnu1i$vg6$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-196-152.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1368359202 12859 78.8.196.152 (12 May 2013 11:46:42 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 12 May 2013 11:46:42 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
In-Reply-To: <kmnu1i$vg6$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491753 pl.pregierz:2069697
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
> Przychodzi the_foe i tupta:
>
>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
>>>
>>> Niezła z tego LPG podpałka!
>>>
>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie
>>> zmiażdżony w wypadku.
>>>
>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
>>>
>>>
>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru
>> to dopiero beda fajerwerki...
>
> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
>
jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.
Pozostaje wodór.
W wersji hardcorowej, jako paliwo do spalania jest bardzo uzyteczny,
łatwo go gromadzic i przechowywac, w procesie spalania wyzwala bardzo
duzo energii, a efektem ubocznym jest czysciutka woda. Spalac mozna
mieszanke wewnetrznie jak i zewnetrznie (stirling).
W wersji bardziej eleganckiej (i drozszej) mozna użyć wodoru (i tlenu)
jako paliwo do ogniwa paliwowego. Otrzymujemy prąd elektryczny i wodę
jako odpad.
Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
techniczny problem. Przy wewnetrznym spalaniu silnik bedzie, relatywnie,
mało zywotny (przy podobnych do dzisiejszych kosztach produkcji).
W drugiej wersji, sprawa rozbija sie o koszty instalacji. DOdatkowo
potrzebne jest zrodlo czystego tlenu.
--
@foe_pl
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.13 13:53 bartekltg
- 12.05.13 13:57 Mario
- 12.05.13 13:58 bartekltg
- 12.05.13 14:03 Mario
- 12.05.13 14:07 J.F.
- 12.05.13 14:14 bartekltg
- 12.05.13 14:19 bartekltg
- 12.05.13 14:10 the_foe
- 12.05.13 14:26 bartekltg
- 12.05.13 14:30 TW Dziobak
- 12.05.13 14:31 Mario
- 12.05.13 14:31 Marek 'marcus075' Karweta
- 12.05.13 14:34 Mario
- 12.05.13 14:50 bartekltg
- 12.05.13 15:14 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i