eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG jednak niebezpieczneRe: LPG jednak niebezpieczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Date: Sun, 12 May 2013 13:46:41 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 44
    Message-ID: <kmnvf1$chr$1@news.dialog.net.pl>
    References: <518ecd46$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmnspc$b81$2@news.dialog.net.pl> <kmnu1i$vg6$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-196-152.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1368359202 12859 78.8.196.152 (12 May 2013 11:46:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 May 2013 11:46:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kmnu1i$vg6$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491753 pl.pregierz:2069697
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
    > Przychodzi the_foe i tupta:
    >
    >> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
    >>>
    >>> Niezła z tego LPG podpałka!
    >>>
    >>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie
    >>> zmiażdżony w wypadku.
    >>>
    >>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
    >>>
    >>>
    >> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru
    >> to dopiero beda fajerwerki...
    >
    > Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
    > tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
    >

    jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
    chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
    obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
    zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
    elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.

    Pozostaje wodór.
    W wersji hardcorowej, jako paliwo do spalania jest bardzo uzyteczny,
    łatwo go gromadzic i przechowywac, w procesie spalania wyzwala bardzo
    duzo energii, a efektem ubocznym jest czysciutka woda. Spalac mozna
    mieszanke wewnetrznie jak i zewnetrznie (stirling).
    W wersji bardziej eleganckiej (i drozszej) mozna użyć wodoru (i tlenu)
    jako paliwo do ogniwa paliwowego. Otrzymujemy prąd elektryczny i wodę
    jako odpad.
    Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
    sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
    techniczny problem. Przy wewnetrznym spalaniu silnik bedzie, relatywnie,
    mało zywotny (przy podobnych do dzisiejszych kosztach produkcji).
    W drugiej wersji, sprawa rozbija sie o koszty instalacji. DOdatkowo
    potrzebne jest zrodlo czystego tlenu.

    --
    @foe_pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: