  • 11. Data: 2011-08-03 09:45:01
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 23:31, Michał Gut pisze:

    > jak napiszesz mapę i oprogramujesz centralkę to bedziesz mial dawkowane
    > paliwo. w praktyce to ma sens tylko jak masz fiola na punkcie
    > majsterkowania:)

    No właśnie mam fioła i może znajdę chwilę czasu ;)
    Ja kiedyś zrealizuję pomysł podzielę się wrażeniami.
    W sumie koszt takiej instalacji będzie niewiele większy niż tzw 2
    generacji z silnikiem krokowym i mikserem, który dławi silnik min o 33%
    A w aucie ważącym blisko 1.5tony, z ASB który wg fabryki ma 90KM, po
    zdławieniu gazem przestaje jechać... Kiedyś już udało się z powodzeniem
    poprawić właśnie taką instalację poprzez rozwiercenie miksera do
    średnicy przepustnicy i dokładne wyregulowanie sterownika LPG, dało to
    dość spory wzrost mocy w porównaniu do tradycyjnej instalacji 2gen. ;)

    Tak więc teraz zrodził się pomysł włożenia sekwencyjnego wtrysku ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 12. Data: 2011-08-03 09:47:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 23:33, Michał Gut pisze:

    > jedna para nie pracuje razem. w parze jeden ma prace a drugi zasysa
    > powietrze z paliwem

    Już mniejsza o to, chodzi mi o to, że tylko z 2 wtryskiwaczy będzie
    pobierać paliwo w trakcie cyklu, więc dawkę LPG trzeba odpowiednio
    zmniejszyć.

    > pytanie czy warto:)

    Myślę że każdy kto ma jakiś mały silnik zdławiony mikserem od gazu z
    wielką radością włożyłby taki pseudosekwencyjny wtrysk LPG ;) Tylko
    trzeba trochę nad tym popracować żeby wiedzieć od czego zaczynać
    strojenie w przyszłych instalacjach ;P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 13. Data: 2011-08-03 13:19:55
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam
    > rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy jako
    > sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy możliwie
    > najbliżej zaworów i tyle.
    > Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
    > brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
    > szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.

    W sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc, jeśli
    wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2 zamiast 4,
    ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć częstotliwość
    sygnału ze wtrysku benzynowego?

  • 14. Data: 2011-08-03 13:32:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-03 13:19, Vlad The Ripper pisze:

> [...]
    > zamiast 4, ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć
    > częstotliwość sygnału ze wtrysku benzynowego?

    Głównym bodźcem, z powodu którego wpadłem na ten pomysł była chęć
    wstawienia wielopunktowego wtrysku, każdy wtryskiwacz tuż przy zaworze
    ssącym, więc po usunięciu połowy wtryskiwaczy całą zabawę szlak trafia.
    Najrozsądniejsze wydaje się zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza,
    przy obrotach rzędu 2000RPM i więcej (mniej raczej też) silnik pewnie
    nie zorientuje się że wtryskiwacz podał 2 razy, zassie do cylindra
    wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie
    się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę
    gazu na 1 cykl pracy ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 15. Data: 2011-08-03 14:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:19:55 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
    > W sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc, jeśli
    > wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2 zamiast 4,

    A nawet 1 zamiast 4, ale kolega chce 4.

    > ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć częstotliwość
    > sygnału ze wtrysku benzynowego?

    To nie jest takie proste, bo wymaga synchronizacji ktory cylinder teraz
    pali.

    Byly takie rozwiazania w benzynie, gdzie wtryskiwacze byly 4, ale polaczone
    po 2 rownolegle. Tylko ze w benzynie to troche inaczej skutkuje.

    J.

  • 16. Data: 2011-08-03 21:10:36
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-03 13:32, Lewis pisze:
> [...]
    > wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie
    > się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę

    a nie da sie jakos centralki od V8 zaadaptowac? bo tam zdaje sie 8
    wtryskow otwiera sie parami 4x2 - jakbys podlaczyl tylko 4 wtryski to
    bys mial full wypas dokladnie wielopunktowy wtrysk gazu :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 17. Data: 2011-08-04 11:17:12
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-03 21:10, venioo pisze:

    > a nie da sie jakos centralki od V8 zaadaptowac? bo tam zdaje sie 8
    > wtryskow otwiera sie parami 4x2 - jakbys podlaczyl tylko 4 wtryski to
    > bys mial full wypas dokladnie wielopunktowy wtrysk gazu :)

    Stag 300 to centralka obsługująca do 8 wtryskiwaczy więc to nie jest
    problem, w sofcie tylko wybierasz ile wtryskiwaczy ma być, ba nawet
    można w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1
    benzynowy ;). W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić...
    Więc pewnie w niedługim czasie coś wystrugam ;P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 18. Data: 2011-08-04 22:12:31
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    bezpośredni?
    wielopunktowy to nie wiem - może mniejsza bezwładność systemu?
    może jak są krótkie kanały dolotowe to jeden cylinder nie odsysa drugiemu
    mieszanki?

    a bezpośredni żeby robić w cylindrze strefy z bogatszą i uboższą mieszanką
    co niby zadowala ekologów a czasem tez kierowców.

    skoro w zassanie mieszanki do cylindra jest w kategorii "udasie nieudasie"
    to może i powietrza niewiadomo ile zassie ten cylinder? ;-))

> [...]
    > generacji z silnikiem krokowym i mikserem, który dławi silnik min o 33%
    > Tak więc teraz zrodził się pomysł włożenia sekwencyjnego wtrysku ;)

    idea słuszna
    ale czemu nie zacząć od 1 centralnego wtryskiwacza?
    a potem ewentualnie (juz tylko dla własnej satysfakcji) przejść na 4 i full
    group (4 kanały staga zasilasz z 1 wtrysku)

    w sumie to idea wcale nie jest hardcorowa
    sondę lambda wpinasz do staga i regulujesz sobie mapę czasów wtrysku (w
    stagu) tak aby było dobrze.

  • 19. Data: 2011-08-04 22:32:07
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-04 22:12, pm pisze:
> [...]
    >
    > w sumie to idea wcale nie jest hardcorowa
    > sondę lambda wpinasz do staga i regulujesz sobie mapę czasów wtrysku (w

    O właśnie, więc po co zaczynać od 1 wtrysku skoro to praktycznie jedna
    robota zrobić 4 z pełnym wtryskiem czy jeden, na zasadzie uda się nie
    uda się zassać mieszankę :P Sonda lambda jest więc i STAG się ładnie
    zaadoptuje ;)

    Tak więc teorie mamy za sobą pora przystąpić do działania ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 20. Data: 2011-08-05 20:30:37
    Od: "pm" <x...@w...pl>

> [...]
    > w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1 benzynowy ;).
    > W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić... Więc pewnie w

    podziel się wrażeniami jak zrobisz.
    a jak strugasz to dostrugaj potem wariator zapłonu.