    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LEDowy PWM i CE (EMC)
    Date: Sat, 12 Dec 2009 16:00:21 +0100

    Konop wrote:

    > Z drugiej strony jaki dodać filtr?? Jakąś indukcyjność, która wygładzi
    > jedynie zbocza? A może zrobić coś w stylu przetwornicy obniżającej??
    > Wyższa częstotliwość i wygładzić prąd diod?
    > Rozważam jeszcze dodanie czegoś w obwodzie bramki tranzystora, żeby
    > zaokrąglić przebieg sterujący... prąd 100mA to nie tak dużo, napięcia
    > niewielkie (całość chodzi z 5V), więc straty mocy znośne, a na
    > sprawności mi nie zależy :).
    >
    > To drugie wyjście ma tę zaletę, że "zaokrągla" mi prąd pobierany z
    > zasilania (małe pojemności filtrujące pewnie ładnie przeniosą zwłaszcza
> [...]

    Mam nadzieje, ze dales jakies oporniczki wyrownujace do tych diod, w kazdym
    razie ja daje ok 1-2.2 Ohm, bo raz sie przewiozlem, bo LEDy okazaly sie z
    roznych serii, choc z tej samej torebki.
    Co do czestotliwosci, na ogol biore to, co "bozia dala", czyli jak mam juz
    jakis zegar w kontrolerze, to go do tego celu uzywam. Na ogol mam cos w
    okolicach od 400Hz do 10kHz. Mniej nie lubie, bo ponizej 100Hz widac
    mryganie, jak ustrojstwo stoi w ciemnym a ty patrzysz na cos innego
    (widzenie peryferyjne ma fmax rzedu 150Hz).
    Co do zaklocen, to male szanse na cos mierzalnego. Prad maly, RC juz masz
    (LEDy maja kilkaset pF do kilku nF + opor szeregowy). Ale wsio zalezy
    oczywiscie od reszty (layout calosci), impedancji masy i miesiaczkowania
    pingwinow w pelni ksiezyca :-).

    Waldek