    Date: Wed, 21 Jan 2015 20:36:52 +0100
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: LED a oczka

    fifak wrote:
    > Mam monit LED 24 LG IPS od 2 lat, nie wiem jak u was ale ja już nie mogę
    > patrzeć na LED, coś mi się z oczkami dzieje zwłaszcza lewym, taki
    > wewnętrzny ból i utrata ostrości widzenia po pół godzinie.
    > Co ciekawe w pracy siedzę 8h przed CCFL DELL 19" i nic żadnych objawów.
    >
    > Doszło do tego że kupiłem na allegro jakiegoś szrota CCFL LCD 17" DELL i
    > na nim moge działać w domu a IPS leży i się kurzy.
    >
    > Obecnie poszukuje jakiegoś CCFL ~19" ale NOWEGO bo ten tymczasowy to ma
    > strasznie wydzwonione tysiące godzin i obraz jest żółty mdławy.

    Ponieważ tanie LEDy to wypalarki do oczu.
    Gawiedź podnieca się tym, że kolory są oczojebne i ekran ma JASNOść
    niesamowitą, po prostu odlotową. Tymczasem przy realnej pracy na
    monitorze w domu pełna jasność nie ma zastosowania, bo wypali oczy. Więc
    trzeba monitor "przyciemnić". I wtedy zaczyna się dramat. Ponieważ diody
    LED nie potrafią świecić jaśniej lub ciemniej (tak potrafi np. klasyczna
    żarówka od Edisona). Więc, aby przyciemnić obraz stosuje się miganie
    diodami. Diody migają dość szybko, więc jest to niewidoczne na poziomie
    świadomym dla człowieka. Za to przy niskich jasnościach wygląda to tak,
    że dioda świeci z pełną jasnością przez np. 1/100 sek. a potem przez
    1/10 sek. nie świeci. Tęczówka się otwiera, jak dla poziomu światła
    "przyciemnionego" i przez taką otwartą na oścież tęczówkę trafiają na
    siatkówkę strzały LEDowych błysków z pełną siłą. Po paru latach
    siedzenia przez takim monitorem oczy są do wymiany.

    > A może kupić LED flicker free??? pomoże coś?

    Są, ale drogie.