-
31. Data: 2015-10-24 11:00:35
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...
>> Przy moim uzytkowaniu auta i przede wszystkim w moim modelu zarówki H7
>> starczają na jakies 3 miesiace maks.
>> Zima mniej. Kupowałem dotychczas zarówki osrama, zwykłe, nie jakies
>> wysilone + 30% mocy...
>
> serio zamontuj ten przekaznik spowalniający uruchamianie zarówek. one
> się palą przy włączaniu bo zimny żarnik ma paskudnie małą rezystancję.
>
Tak, wiem ze to od wolaczania i zmian temperatury.
Ale ktos inny pisał ze on nie tylko spowalnia włączanie ale równiez
zmienijsza płynący prąd przez co zarówki swiecą słabiej. Prawda to?
-
32. Data: 2015-10-24 11:00:36
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Weź woltomierz i sprawdz napięcie. Moze jest trochę za wysokie. I
> miesci się w tolerancji dla samochodu ale jest blisko maksymalnej
> wartości w ok 15V. Te zarowki co uzywasz mogą być przewoltowane i na
> pewno są. Dolozenie pol wolta będzie im szkodzilo i skracalo
> żywotność.
>
Zarówki uzywam zwykłe, niewysilone.
Prad jest ok.
Ducato tak maja. Potwierdzio to 5 moich znajomych ktorzy tez ujezdzaja ten
model.
-
33. Data: 2015-10-24 11:00:36
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik z ...@...pl ...
>> To zadna anomalia. Wszyscy uzytkownicy ducato wsrod znajomych
>> potwierdzaja ze przy takim uzytkowaniu te modele tak maja.
>> Spróbuje te hella aczkolwiek pewnie juz nie sprawdze rezultatów bo
>> jak wejda ledy to problem i tak zniknie :)
>>
> Zgaduję że padają H7?
> W poprzednim samochodzie padały mi co pół roku. Mało jeżdżę.
> Teraz mam H4 i podobnie jak przed laty mam święty spokój.
>
No dokładnie H7. H4 tez mam w osobówce i od 7 lat nie zmieniałem.
Co ich pokusiło zeby przejsc z H4 na H7 poza narzucającym się wnioskiem
dotyczącym zysków producentów zarówek i serwisantów?
-
34. Data: 2015-10-24 12:00:47
Temat: Re: LED Dzienne
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu piątek, 23 października 2015 17:25:16 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> > jak powrot noca na jednym swiecacym reflektorze
>
> Co to za kierowca co nie ma w schowku zapasu... ;-P
Zapas zazwyczaj mam ( a jesli nie to mam tez H7 w drogowych ;) ), ale zmiana po
ciemku w zimie zamiast spokojnie w garazu? To juz wole dojechac z jednym...
WS
-
35. Data: 2015-10-24 12:10:59
Temat: Re: LED Dzienne
Od: z <...@...pl>
W dniu 2015-10-24 o 11:00, Budzik pisze:
> Ale ktos inny pisał ze on nie tylko spowalnia włączanie ale równiez
> zmienijsza płynący prąd przez co zarówki swiecą słabiej. Prawda to?
>
http://allegro.pl/show_item.php?item=5229684617
Jeśli zmniejsza do 12,5 V czyli napięcia nominalnego to chyba dobrze.
Te H7 są bardziej wrażliwe.
Dlatego trzeba zapewniać im optymalne warunki.
Ciekawe dlaczego są tak wrażliwe?
Przez gabaryty? Sądzę że wątpię.
Kolejny spisek żarówkowy? :-)
z
-
36. Data: 2015-10-24 13:54:02
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 23 Oct 2015 15:25:15 +0000 (UTC), Budzik
> hihihihi
> mocno ekploatowane mówisz...
Piszę.
_Dosyć_ (w stosunku do tych co tylko do/z pracy) mocno.
> Znów wnioski z własnego podwórka...
Znów nadinterpretacja tego co zostało napisane.
Spoko, był czas przywyknąć. :P
> Moje auto od marca przejechało 60.000.
> Odpalane srednio 40-50 razy dziennie...
Gratulacje, wygrałeś.
--
Pozdor
Myjk
-
37. Data: 2015-10-24 13:57:34
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 23 Oct 2015 02:35:21 -0700 (PDT), WS
> takie "cus"? http://allegro.pl/show_item.php?item=5229684617
Tak, tylko w formie gotowego przekaźnika to jak widać
drogie rozwiązanie. Tyle że wygodne i bezinwazyjne.
> miekki start jest OK, ale zamiast standardowego napiecia ~14.5V
> daje toto 12.5 czyli dziala jak sciemniacz swiatel... :(
Czyli daje prawidłowo i tym samym wydłuża żywotność żarówki.
--
Pozdor
Myjk
-
38. Data: 2015-10-24 14:21:58
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki samochodowe robią na
12V tak jak przyjęło się określać napięcie w samochodzie. Czy może na 14,5V+-0,25 jak
powinno być w realu. Podniesienie napięcia o 10% skraca żywotność żarówki o polowe.
Zmniejszenie o 10% przedłuża czas działania dwukrotnie. Żarówki halogenowe, wszystkie
jakie istnieją a nie tylko samochodowe, są przewoltowane. Czyli z założenia ich
żywotność jest mniejsza niż nie zwykłych. Efekt halogenowe zachodzi w wyższej
temperaturze niż jest w zwykłych żarówkach.jak obniżyć napiecie to efekt halogenowe
nie będzie zachodził i banka będzie robiła się srebrny od środka od wyparowanego z
włókna wolframu. H7 jest przewoltowane, tylko nie wiadomo czy dla 12,5V czy dla
14,5V. Rozsądne rozwiązanie to założyć sciemniacz. W dzień jeździć na 2/3 albo 3/4
gwizdka. Tak zasilana żarówka będzie miała bardzo duza żywotność przy malej tendencji
do parowania wolframu ale nie będzie żarówka halogenowa, co przy jeździe w dzień nie
ma żadnego znaczenia. A w nocy przy wysokim napieciu bedzie zarowka halogenowa i nie
jest wykluczone ze efekt halogenowe poradzi sobie z wolframem na bańce.
-
39. Data: 2015-10-24 18:00:45
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> hihihihi
>> mocno ekploatowane mówisz...
>
> Piszę.
> _Dosyć_ (w stosunku do tych co tylko do/z pracy) mocno.
>
:)
>> Znów wnioski z własnego podwórka...
>
> Znów nadinterpretacja tego co zostało napisane.
> Spoko, był czas przywyknąć. :P
>
ciesze się ze wszystko gra ;-P
>> Moje auto od marca przejechało 60.000.
>> Odpalane srednio 40-50 razy dziennie...
>
> Gratulacje, wygrałeś.
Proszę wysłać nagrode!
-
40. Data: 2015-10-25 11:28:53
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>
> Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki samochodowe robią na
12V tak jak przyjęło się określać napięcie w samochodzie. Czy może na 14,5V+-0,25 jak
powinno być w realu. Podniesienie napięcia o 10% skraca żywotność żarówki o polowe.
Zmniejszenie o 10% przedłuża czas działania dwukrotnie. Żarówki halogenowe, wszystkie
jakie istnieją a nie tylko samochodowe, są przewoltowane. Czyli z założenia ich
żywotność jest mniejsza niż nie zwykłych. Efekt halogenowe zachodzi w wyższej
temperaturze niż jest w zwykłych żarówkach.jak obniżyć napiecie to efekt halogenowe
nie będzie zachodził i banka będzie robiła się srebrny od środka od wyparowanego z
włókna wolframu. H7 jest przewoltowane, tylko nie wiadomo czy dla 12,5V czy dla
14,5V. Rozsądne rozwiązanie to założyć sciemniacz. W dzień jeździć na 2/3 albo 3/4
gwizdka. Tak zasilana żarówka będzie miała bardzo duza żywotność przy malej tendencji
do parowania wolframu ale nie będzie żarówka halogenowa, co przy jeździe w dzień
nie ma żadnego znaczenia. A w nocy przy wysokim napieciu bedzie zarowka halogenowa i
nie jest wykluczone ze efekt halogenowe poradzi sobie z wolframem na bańce.
>
Trwałość żarówek bada się przy 13,2v