eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › LED Dzienne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 31. Data: 2015-10-24 11:00:35
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    >> Przy moim uzytkowaniu auta i przede wszystkim w moim modelu zarówki H7
    >> starczają na jakies 3 miesiace maks.
    >> Zima mniej. Kupowałem dotychczas zarówki osrama, zwykłe, nie jakies
    >> wysilone + 30% mocy...
    >
    > serio zamontuj ten przekaznik spowalniający uruchamianie zarówek. one
    > się palą przy włączaniu bo zimny żarnik ma paskudnie małą rezystancję.
    >
    Tak, wiem ze to od wolaczania i zmian temperatury.

    Ale ktos inny pisał ze on nie tylko spowalnia włączanie ale równiez
    zmienijsza płynący prąd przez co zarówki swiecą słabiej. Prawda to?


  • 32. Data: 2015-10-24 11:00:36
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Weź woltomierz i sprawdz napięcie. Moze jest trochę za wysokie. I
    > miesci się w tolerancji dla samochodu ale jest blisko maksymalnej
    > wartości w ok 15V. Te zarowki co uzywasz mogą być przewoltowane i na
    > pewno są. Dolozenie pol wolta będzie im szkodzilo i skracalo
    > żywotność.
    >
    Zarówki uzywam zwykłe, niewysilone.
    Prad jest ok.
    Ducato tak maja. Potwierdzio to 5 moich znajomych ktorzy tez ujezdzaja ten
    model.


  • 33. Data: 2015-10-24 11:00:36
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    >> To zadna anomalia. Wszyscy uzytkownicy ducato wsrod znajomych
    >> potwierdzaja ze przy takim uzytkowaniu te modele tak maja.
    >> Spróbuje te hella aczkolwiek pewnie juz nie sprawdze rezultatów bo
    >> jak wejda ledy to problem i tak zniknie :)
    >>
    > Zgaduję że padają H7?
    > W poprzednim samochodzie padały mi co pół roku. Mało jeżdżę.
    > Teraz mam H4 i podobnie jak przed laty mam święty spokój.
    >
    No dokładnie H7. H4 tez mam w osobówce i od 7 lat nie zmieniałem.
    Co ich pokusiło zeby przejsc z H4 na H7 poza narzucającym się wnioskiem
    dotyczącym zysków producentów zarówek i serwisantów?


  • 34. Data: 2015-10-24 12:00:47
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 23 października 2015 17:25:16 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > > jak powrot noca na jednym swiecacym reflektorze
    >
    > Co to za kierowca co nie ma w schowku zapasu... ;-P

    Zapas zazwyczaj mam ( a jesli nie to mam tez H7 w drogowych ;) ), ale zmiana po
    ciemku w zimie zamiast spokojnie w garazu? To juz wole dojechac z jednym...

    WS


  • 35. Data: 2015-10-24 12:10:59
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-24 o 11:00, Budzik pisze:
    > Ale ktos inny pisał ze on nie tylko spowalnia włączanie ale równiez
    > zmienijsza płynący prąd przez co zarówki swiecą słabiej. Prawda to?
    >

    http://allegro.pl/show_item.php?item=5229684617
    Jeśli zmniejsza do 12,5 V czyli napięcia nominalnego to chyba dobrze.
    Te H7 są bardziej wrażliwe.
    Dlatego trzeba zapewniać im optymalne warunki.
    Ciekawe dlaczego są tak wrażliwe?
    Przez gabaryty? Sądzę że wątpię.
    Kolejny spisek żarówkowy? :-)

    z


  • 36. Data: 2015-10-24 13:54:02
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Oct 2015 15:25:15 +0000 (UTC), Budzik

    > hihihihi
    > mocno ekploatowane mówisz...

    Piszę.
    _Dosyć_ (w stosunku do tych co tylko do/z pracy) mocno.

    > Znów wnioski z własnego podwórka...

    Znów nadinterpretacja tego co zostało napisane.
    Spoko, był czas przywyknąć. :P

    > Moje auto od marca przejechało 60.000.
    > Odpalane srednio 40-50 razy dziennie...

    Gratulacje, wygrałeś.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 37. Data: 2015-10-24 13:57:34
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Oct 2015 02:35:21 -0700 (PDT), WS

    > takie "cus"? http://allegro.pl/show_item.php?item=5229684617

    Tak, tylko w formie gotowego przekaźnika to jak widać
    drogie rozwiązanie. Tyle że wygodne i bezinwazyjne.

    > miekki start jest OK, ale zamiast standardowego napiecia ~14.5V
    > daje toto 12.5 czyli dziala jak sciemniacz swiatel... :(

    Czyli daje prawidłowo i tym samym wydłuża żywotność żarówki.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 38. Data: 2015-10-24 14:21:58
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki samochodowe robią na
    12V tak jak przyjęło się określać napięcie w samochodzie. Czy może na 14,5V+-0,25 jak
    powinno być w realu. Podniesienie napięcia o 10% skraca żywotność żarówki o polowe.
    Zmniejszenie o 10% przedłuża czas działania dwukrotnie. Żarówki halogenowe, wszystkie
    jakie istnieją a nie tylko samochodowe, są przewoltowane. Czyli z założenia ich
    żywotność jest mniejsza niż nie zwykłych. Efekt halogenowe zachodzi w wyższej
    temperaturze niż jest w zwykłych żarówkach.jak obniżyć napiecie to efekt halogenowe
    nie będzie zachodził i banka będzie robiła się srebrny od środka od wyparowanego z
    włókna wolframu. H7 jest przewoltowane, tylko nie wiadomo czy dla 12,5V czy dla
    14,5V. Rozsądne rozwiązanie to założyć sciemniacz. W dzień jeździć na 2/3 albo 3/4
    gwizdka. Tak zasilana żarówka będzie miała bardzo duza żywotność przy malej tendencji
    do parowania wolframu ale nie będzie żarówka halogenowa, co przy jeździe w dzień nie
    ma żadnego znaczenia. A w nocy przy wysokim napieciu bedzie zarowka halogenowa i nie
    jest wykluczone ze efekt halogenowe poradzi sobie z wolframem na bańce.


  • 39. Data: 2015-10-24 18:00:45
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> hihihihi
    >> mocno ekploatowane mówisz...
    >
    > Piszę.
    > _Dosyć_ (w stosunku do tych co tylko do/z pracy) mocno.
    >
    :)

    >> Znów wnioski z własnego podwórka...
    >
    > Znów nadinterpretacja tego co zostało napisane.
    > Spoko, był czas przywyknąć. :P
    >
    ciesze się ze wszystko gra ;-P

    >> Moje auto od marca przejechało 60.000.
    >> Odpalane srednio 40-50 razy dziennie...
    >
    > Gratulacje, wygrałeś.

    Proszę wysłać nagrode!


  • 40. Data: 2015-10-25 11:28:53
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>


    > Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki samochodowe robią na
    12V tak jak przyjęło się określać napięcie w samochodzie. Czy może na 14,5V+-0,25 jak
    powinno być w realu. Podniesienie napięcia o 10% skraca żywotność żarówki o polowe.
    Zmniejszenie o 10% przedłuża czas działania dwukrotnie. Żarówki halogenowe, wszystkie
    jakie istnieją a nie tylko samochodowe, są przewoltowane. Czyli z założenia ich
    żywotność jest mniejsza niż nie zwykłych. Efekt halogenowe zachodzi w wyższej
    temperaturze niż jest w zwykłych żarówkach.jak obniżyć napiecie to efekt halogenowe
    nie będzie zachodził i banka będzie robiła się srebrny od środka od wyparowanego z
    włókna wolframu. H7 jest przewoltowane, tylko nie wiadomo czy dla 12,5V czy dla
    14,5V. Rozsądne rozwiązanie to założyć sciemniacz. W dzień jeździć na 2/3 albo 3/4
    gwizdka. Tak zasilana żarówka będzie miała bardzo duza żywotność przy malej tendencji
    do parowania wolframu ale nie będzie żarówka halogenowa, co przy jeździe w dzień
    nie ma żadnego znaczenia. A w nocy przy wysokim napieciu bedzie zarowka halogenowa i
    nie jest wykluczone ze efekt halogenowe poradzi sobie z wolframem na bańce.
    >

    Trwałość żarówek bada się przy 13,2v

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: