  • 1. Data: 2015-10-22 10:52:47
    Temat: Falujące obroty Avensis T25
    Od: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>

    Witam

    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
    W mojej T25 uszkodzeniu uległ regulator napięcia, wymieniony został w
    firmie Bendix w Łodzi regulator wraz z (chyba) alternatorem.
    W tej chwili ustąpił problem z padającym akumulatorem ale pojawił się nowy.
    Po uruchomieniu silnika do momentu nagrzania obroty utrzymują się na
    poziomie około 1200 obr/min. Po osiągnięciu normalnej temperatury obroty
    spadają do około 600 i utrzymują się na tym poziomie doprowadzając cały
    samochód do uciążliwych drgań. Po dodaniu gazu obroty wzrastają do np
    2000 spadają do 400 następnie wzrastają do 800 i znów wracają do 600. Po
    zdjęciu nogi z pedału przyśpieszania obroty spadają do 400 i znów
    wzrastają do 600.
    Wcześniej przed wymianą czegoś takiego nie było.

    pozdrawiam
    --
    BartekZX9R
    Ave2.0

  • 2. Data: 2015-10-22 16:50:15
    Temat: Re: Falujące obroty Avensis T25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bartek Kacprzak pisze tak:

> [...]
    > 400 i znów wzrastają do 600.

    > Wcześniej przed wymianą czegoś takiego nie było.

    coś przy okazji zepsuli, urwali kabel (np sondy lambda), nie złożyli
    dokładnie dolotu, pękła rura, jest nieszczelność.

    zdejmij pasek z alternatora to dowiesz się czy obecnie wyższe napięcie
    w instalacji powoduje ww objawy. Założe się że nie.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2015-10-23 10:25:07
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 10:52, Bartek Kacprzak pisze:
> [...]
    > wzrastają do 600.
    > Wcześniej przed wymianą czegoś takiego nie było.

    Silnik 1.8VVti? Gówno w którym urywa się łańcuch?
    Po odłączeniu aku skasowali adaptację.
    Odłącz aku na noc. Rano podłącz, odpal, włącz światła, radio i nie
    dotykaj gazu aż do zagrzania sie silnika, właczenia się wentylatora i
    wyłączenia sie wentylatora, zgaś silnik. Zrobi sobie adaptacje i jako
    tako będzie chodzić.

    Lewis

  • 4. Data: 2015-10-23 11:11:07
    Od: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>

    W dniu 2015-10-23 o 10:25, Lewis pisze:

> [...]
    > dotykaj gazu aż do zagrzania sie silnika, właczenia się wentylatora i
    > wyłączenia sie wentylatora, zgaś silnik. Zrobi sobie adaptacje i jako

    Na szczęście inne gówno, 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk.
    Ok. mogę odpiąć aku, czy to określenie "jako tako" określa "jako tako"
    czy da się doprowadzić do stanu "chodzi dobrze"?
    ;)

    pozdrawiam

    --
    BartekZX9R
    Ave2.0

  • 5. Data: 2015-10-23 23:37:48
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-23 o 11:11, Bartek Kacprzak pisze:

> [...]
    > Ok. mogę odpiąć aku, czy to określenie "jako tako" określa "jako tako"
    > czy da się doprowadzić do stanu "chodzi dobrze"?

    w 2.0 powinno być OK.
    1.8 Miały problemy z obrotami przez swoje debilne sterowanie i nisko
    ustawione obroty biegu jałowego.

    Lewis