-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: LED Dzienne
Date: Sun, 25 Oct 2015 11:28:53 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 6
Message-ID: <n0iat6$7ds$1@node2.news.atman.pl>
References: <X...@1...0.0.1>
<n0bdtt$nf1$1@dont-email.me>
<1...@g...com>
<n0co78$40h$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<2...@g...com>
<1...@m...org>
<8...@g...com>
<1m6d0uedeyyo0$.dlg@myjk.org>
<a...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-76-149-73.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1445768934 7612 89.76.149.73 (25 Oct 2015 10:28:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Oct 2015 10:28:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.3.0
In-Reply-To: <a...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570889
[ ukryj nagłówki ]
> Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki samochodowe robią na
12V tak jak przyjęło się określać napięcie w samochodzie. Czy może na 14,5V+-0,25 jak
powinno być w realu. Podniesienie napięcia o 10% skraca żywotność żarówki o polowe.
Zmniejszenie o 10% przedłuża czas działania dwukrotnie. Żarówki halogenowe, wszystkie
jakie istnieją a nie tylko samochodowe, są przewoltowane. Czyli z założenia ich
żywotność jest mniejsza niż nie zwykłych. Efekt halogenowe zachodzi w wyższej
temperaturze niż jest w zwykłych żarówkach.jak obniżyć napiecie to efekt halogenowe
nie będzie zachodził i banka będzie robiła się srebrny od środka od wyparowanego z
włókna wolframu. H7 jest przewoltowane, tylko nie wiadomo czy dla 12,5V czy dla
14,5V. Rozsądne rozwiązanie to założyć sciemniacz. W dzień jeździć na 2/3 albo 3/4
gwizdka. Tak zasilana żarówka będzie miała bardzo duza żywotność przy malej tendencji
do parowania wolframu ale nie będzie żarówka halogenowa, co przy jeździe w dzień
nie ma żadnego znaczenia. A w nocy przy wysokim napieciu bedzie zarowka halogenowa i
nie jest wykluczone ze efekt halogenowe poradzi sobie z wolframem na bańce.
>
Trwałość żarówek bada się przy 13,2v
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.15 12:08 Zenek Kapelinder
- 25.10.15 12:50 J.F.
- 25.10.15 23:00 Budzik
- 25.10.15 23:54 J.F.
- 26.10.15 16:14 Marek
- 26.10.15 16:43 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=