  • 1. Data: 2015-10-21 09:42:39
    Temat: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Jak zadbac lepiej o podwozie? w starym punciaku baranek pełnił rolę
    konstrukcyjną podłogi;) no i zastanawiam się co zrobić z obecnymi. Mają
    normalnie lakierowaną podlogę od spodu, bez jakichs sensancji
    korozyjnej. baranek z jednej strony ochroni przed kamieniami ale z
    drugiej obawiam się, że gdy jakiś wykwit rdzy pojawi się to go nie
    zauważę (bo baranek szczelnie przykryje).
    co lepiej?
    mam już kanał i mogę corocznie robić przegląd budy ale też nie widzi mi
    się latanie co roku i oglądanie podłóg wszystkich samochodów szukając
    ciapek 2x2mm...
    sir

  • 2. Data: 2015-10-21 12:15:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane są z
    wielu elementów e sobą połączonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni
    miękkimi grubymi warstwami jest ważne. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to
    czego nie widać. Czyli połączenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile
    zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od
    środka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny
    cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili.
    Jesli w samochodzie są lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam
    przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie
    farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili są dobrymi penetrantami, zwłaszcza
    jak są gorące. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jakiś element
    nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich
    upałów wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

  • 3. Data: 2015-10-21 12:50:51
    Temat: Re: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    upał
    ów wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

    mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie - aby te
    kropki dało się zresztą zauważyć:)
    profile konserwuje wtryskując w progi i rozbierając podłogę i boczki z
    tyłu (o dziwo znalazłem tam w jednym miejscu ponad tylnym pasem całkiem
    sporo korozji - pewnikiem bity i spawany)

    chodzuilo mi wlsnie o to czy przykryc barankiem by chronic przed
    kamieniami czy zrobie sobie tym krzywdę tylko

  • 4. Data: 2015-10-21 16:21:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

    > mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie -
    > aby te kropki dało się zresztą zauważyć:)

    i chyba dobrze robiłeś. Ja maluje na jasno zielono, jasny groszek :)

    Baranek to początek końca podłogi. Jak rudy wlezie pod niego to potem
    odrywa się płatami. Ile tych kamieni uderzy w podłogę.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.