  • 1. Data: 2009-04-23 17:16:54
    Temat: LCD do obróbki zdjęć do 1200zł
    Od: kk <d...@t...pl>

    Było już kilka takich tematów, ale większość dotyczyła monitorów sporo
    powyżej tej granicy.

    Wielkość od 19 cali w górę, w miarę poprawne podświetlenie i
    odwzorowanie. Nie jestem jeszcze purystą i pewnie nie zobaczę subtelnych
    różnic pomiędzy modelami drogimi, a od czegoś trzeba zacząć.

  • 2. Data: 2009-04-23 17:20:17
    Temat: Re: LCD do obróbki zdjęć do 1200zł
    Od: kk <d...@t...pl>

    kk pisze:
> [...]
    > odwzorowanie. Nie jestem jeszcze purystą i pewnie nie zobaczę subtelnych
    > różnic pomiędzy modelami drogimi, a od czegoś trzeba zacząć.

    no, może przesadziłem, do 1500 może być :D

  • 3. Data: 2009-04-23 18:21:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kk pisze:
    > Było już kilka takich tematów, ale większość dotyczyła monitorów sporo
    > powyżej tej granicy.

    Zaraz się dowiesz, że takiego nie ma, ale gdy posiądzie się pewną
    zdolność patrzenia, to okazuje się, że praktycznie każdy się nada.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-04-23 18:59:47
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "kk" <d...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > Nie jestem jeszcze purystą i pewnie nie zobaczę subtelnych różnic pomiędzy
    > modelami drogimi, a od czegoś trzeba zacząć.

    Przy zalozeniu, ze nie jestes purysta...
    W mojej opinii jesli zmieniac to przynajmniej na 24 cale 1920x1200,
    ale od biedy mozna 22 cale.
    Taki maly ('22), nowy, najtaniej znalazlem np. tutaj:
    http://tinyurl.com/c6a3m8
    DELL 2209WA.
    Z tych ktore znam, to jeszcze Delle 2408, 2407 - przy odrobinie szczescia
    znalazlbys malo uzywane do 1500 zl.
    Oczywiscie najlepiej je "skalibrowac", bo z fabryki moga wychodzic roznie.
    Obawiam sie tylko, ze najlepiej bedzie sie na nich pracowalo za dnia
    lub w dobrze oswietlonym pomieszczeniu,
    bo swieca bardzo mocno.
    --
    see_you

  • 5. Data: 2009-04-23 19:53:28
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 19:20:17 +0200, kk napisał(a):

    > no, może przesadziłem, do 1500 może być :D

    fromac?
    Chyba w tej cenie da sie kupić 19" a jest to już monitor który "sie nada"

  • 6. Data: 2009-04-24 05:55:43
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 21:53:28 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > fromac?
    formac :)

    --
    www.warszawski.info

  • 7. Data: 2009-04-24 08:27:31
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    ...::QRT::... pisze:
    > formac :)

    A może +kilka złotych i Eizo S1921/S1932? Zalety w porównaniu do Formaca
    1900:
    - Istnieją regulatory najważniejszych cech obrazu.
    - Bardziej liniowy wyświetlacz.
    - Podstawa z regulacją wysokości.
    - Lepsza gwarancja.
    - Praktyczny brak problemu wad pikseli.
    - Istnieją rozwiązania kalibratorów gadające samodzielnie z monitorem.
    - Ciekawe możliwości adaptacyjne do różnych zastosowań, m.in. czujnik
    oświetlenia, możliwość przypisania różnych trybów pracy do osobnych
    okien aplikacji.
    - W razie rozbudowy stanowiska, jest cała linia monitorów od 17 do 30"
    pasująca do zestawienia w zespół dwu lub więcej monitorowy.
    - Made in Japan.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 8. Data: 2009-04-24 08:29:04
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    ...::QRT::... pisze:
> [...]

    1900:
    - Istnieją regulatory najważniejszych cech obrazu.
    - Fabryczna 10-bitowa korekcja char gamma.

  • 9. Data: 2009-04-24 09:14:17
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 10:29:04 +0200, Tom01 napisał(a):

    > A może +kilka złotych i Eizo S1921/S1932?

    > - Istnieją rozwiązania kalibratorów gadające samodzielnie z monitorem.

    Znaczy coś jak "normalna kalibracja" a nie profilowanie w systemie?
    A co to za rozawiazania?

    --
    www.warszawski.info

  • 10. Data: 2009-04-24 11:45:33
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    ...::QRT::... pisze:
    > Znaczy coś jak "normalna kalibracja" a nie profilowanie w systemie?
    > A co to za rozawiazania?

    Kalibracja programowa, bo taka jest możliwa w tej klasie monitorów,
    składa się z trzech dwóch etapów:

    1. Regulacja monitora w zakresie punktu beli, krzywej gamma i
    jaskrawości, w miarę jego możliwości technicznych.
    2. Korekcja niedoskonałości powyższych parametrów przez modyfikację LUT
    karty graficznej.
    3. Oprofilowanie.

    Punkt pierwszy ma największy wpływ na końcowy efekt, gdyż korekcja
    programowa ma ograniczone możliwości i wprowadza poważne skutki uboczne.
    Dobrze skorygowany monitor wymaga kosmetycznych ingerencji. Widać to po
    zmianach w wyświetlaniu, widocznych po załadowaniu profilu, zazwyczaj
    przy starcie systemu. Im zmiana jest mniejsza, tym jakość regulacji i
    samego monitora jest lepsza.

    Regulację monitora, przygotowującą go do kalibracji, wykonuje się pod
    dyktando programu dołączonego do kalibratora, tzw profilera. W tym
    miejscu mogą pojawić się problemy. Monitor może nie mieć żadnej
    regulacji lub szczątkową, np notebooki, ACD, Formac. Oprogramowanie może
    nie mieć możliwości kontroli monitora, np Spyder Express, lub pozornie
    ułatwiać sprawę, np tryb Easy u X-Rite. Dobre profilery i rozsądne
    monitory mają komplet podstawowych regulatorów i mechanizmy ich
    kontroli. Tylko takie połączenie pozwala osiągnąć optymalne rezultaty.
    Unikatowym rozwiązaniem, o którym wspomniałem w poprzednim poście, jest
    połączenie Eizo z profilerem Lafota. Oprogramowanie samodzielnie
    korzysta z regulatorów monitora za pośrednictwem API udostępnionego
    przez USB. Dzięki temu ogranicza do minimum ilość czynności jakie należy
    wykonać, redukuje zaangażowanie i ewentualne błędy użytkownika.
    Kalibracja przypomina semi-automatyczne systemy kalibracji sprzętowej.
    Zadajemy parametry a reszta robi się sama.