  • 11. Data: 2009-04-24 12:57:52
    Temat: Re: LCD do obróbki zdjęć do 1200zł
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Tom01" napisał
    > A może +kilka złotych i Eizo S1921/S1932? Zalety w porównaniu do Formaca
    > 1900:
    > - Istnieją regulatory najważniejszych cech obrazu.
    > - Bardziej liniowy wyświetlacz.
    > - Fabryczna 10-bitowa korekcja char gamma.
    > - Podstawa z regulacją wysokości.
    > - Lepsza gwarancja.
    > - Praktyczny brak problemu wad pikseli.
    > - Istnieją rozwiązania kalibratorów gadające samodzielnie z monitorem.
    > - Ciekawe możliwości adaptacyjne do różnych zastosowań, m.in. czujnik
    > oświetlenia, możliwość przypisania różnych trybów pracy do osobnych okien
> [...]

    A siedemnastki (S1721/31) mają te same walory ?

    adam

  • 12. Data: 2009-04-24 13:03:04
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    adam pisze:
    > A siedemnastki (S1721/31) mają te same walory ?

    Prawie. Nie mają regulatora gamma i czujnika oświetlenia.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2009-04-27 07:28:43
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Tom01 pisze:

    > Prawie. Nie mają regulatora gamma i czujnika oświetlenia.

    Prawie prawda - S1731 posiada czujnik oświetlenia. ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 14. Data: 2009-04-27 08:15:41
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    kk pisze:
    > Było już kilka takich tematów, ale większość dotyczyła monitorów sporo
    > powyżej tej granicy.
    >
    > Wielkość od 19 cali w górę, w miarę poprawne podświetlenie i
    > odwzorowanie. Nie jestem jeszcze purystą i pewnie nie zobaczę subtelnych
    > różnic pomiędzy modelami drogimi, a od czegoś trzeba zacząć.

    Raczej odradzałbym Ci na dłuższą metę format 4:3 do stanowiska
    1-monitorowego (do dual-head już jest całkiem fajnie) - paletki
    narzędziowe zajmują trochę miejsca i w efekcie na fotkę pozostaje mało
    powierzchni roboczej.
    Może zerknij na:
    Eizo S2231/32
    NEC P221W
    Niestety, znacznie przekracza to założony budżet, jednakże każda
    późniejsza przesiadka prowadzi do kolejnych sporo większych wydatków.

    Rozwiązanie full-economic - jeśli nie zajmujesz się obróbką
    animacji/video, na allegro można trafić stare i używane modele Eizo
    (klasyczne 4:3 17-19") na PVA z 10 bit LUT'em w stanie b.dobrym/idealnym
    i małym przebiegiem (w Eizo jest zaszyty licznik przepracowanych godzin)
    w cenie 1/2 - 1/3 kwoty którą podałeś.

    Jest też sporo modeli tańszych ale i o słabszych parametrach
    wyświetlania od w/w, np. HP P221W (z wszelkimi wadami 8bit. LUT) ale z
    niezłym zakresem regulacji podświetlenia (co jest _bardzo_ ważne przy
    regulacji monitora do pracy w warunkach domowych charakteryzujących się
    zwykle niskim poziom oświetlenia).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 15. Data: 2009-04-28 19:27:52
    Od: kk <d...@t...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:

> [...]
    > niezłym zakresem regulacji podświetlenia (co jest _bardzo_ ważne przy
    > regulacji monitora do pracy w warunkach domowych charakteryzujących się

    Dzięki wszystkim za sugestie. Poszukałem jeszcze trochę informacji nt
    DELL 2209WA na forach i już przed nim siedzę :) Dobry LCD za nieduże
    pieniądze (1230zł z przesyłką).

    Muszę go skalibrować bo czerń jest jakby brązowa (jasność?). Ale
    generalnie spełnia moje niewygórowane oczekiwania. Nie potrafię
    zrozumieć jakim cudem udawało mi się do tej pory pracować na Compaqu z
    15.4" TN.

    --
    www.karolkepka.com
    Fotografia ślubna

  • 16. Data: 2009-04-28 20:00:18
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    kk pisze:
    > Muszę go skalibrować bo czerń jest jakby brązowa

    Nie można tego skorygować.