  • Data: 2009-04-14 07:42:52
    Temat: Re: LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
    Od: Kell a <k...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    z <z...@g...pl> napisał(a):

    >Ciągle to samo :-(
    >
    >"Według wielu użytkowników plazmy zużywają o wiele więcej energii
    >elektrycznej niż LCD. Dla przykładu, plazma o przekątnej 37 cali będzie
    >potrzebowała ok. 260 W, podczas gdy taki sam LCD zużyje ok. 170 W. Mało
    >kto jednak wie, że tyle energii pobierane jest wtedy, gdy cały ekran
    >jest biały - wszystkie piksele świecą. Podczas normalnego użytkowania
    >zużycie energii jest zatem znacznie mniejsze. Dlatego pobór mocy przez
    >plazmę nie jest tak duży jak może się wydawać i możemy nawet zaryzykować
> [...]
    l_HD._Plazma_czy_LCD._37_czy_42_cale._Poradnik_dla_k
    upujacych_HDTV-1172/strona/3331.html

    z - to sie tyczy plasm o niskiej rozdzielczosci
    plasmy full hd pobieraja full pradu
    46 calowy lcd - 270 watt, taka sama plasma - max 460watt
    to jednak nie jest podobnie
    jak nie wierzysz to poszukaj w sieci i zweryfikuj sobie

    - owszem, te 460 to jest maksymalny pobor
    i srednio wyjdzie pewnie ze 100 watt mniej

    ale w lcd tez zazwyczaj zmniejsza sie podswietlenie i
    odbiornik pobiera wtedy mniej pradu, no chyba ,ze ktos lubi jak
    mu tv w oczy "wali" jasnoscia