    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kusi mnie ten zoom
    Date: Thu, 30 Sep 2010 10:27:15 +0200

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał

    > Są fotografowie którzy dokumentują rzeczywistość, są też tacy co
    > tworzą fikcję. Poza nimi funkcjonuje Roger Ballen ;). Ten wielki
    > fotograf twierdzi że najgorszą krzywdę jaką można sobie zrobić to
    > zrobienie z fotografii zawodu. W tedy może i masz środki na pewne
    > pomysły ale zawsze je musisz skonfrontować z cudzymi
    > oczekiwaniami a najczęściej ścisłymi wytycznymi. Właśnie
    > amatorstwo daje Ci totalną wolność w doborze tematu i sposobie w
    > jaki go ujmiesz.

    Tylko jeszcze z czegos trzeba zyc, z czego zyje Roger Ballen i ile
    ma aparatow i obiektywow ?:-)

    Poza tym co to za wolnosc doboru tematu, jak zona zarzadzila ze w
    tym roku jedziemy do Grecji :-P

    > Od detali, reprodukcji i dokumentacji szczegółowej to są albumy.
    > Masz tam zdjęcia na ogół wykonane przez ludzi którzy zajmują się
    > zawodowo danym tematem, mają do tego dedykowany sprzęt, a przede
    > wszystkim

    Oczywiscie. Czyli co - sprzedajemy aparat ?
    No dobra - niektorzy moga hobbystycznie uzywac, tylko nalezy sie
    zastanowic .. zabierac aparat na urlop czy nie ?

    > przeznaczyli na to odpowiednią ilość czasu, ba nawet mogli tam
    > wrócić o innej porze a nie kombinować z HDR czy innymi PS'owymi
    > cudami ;).

    A w sumie czemu potepiac HDR/PS ? Placisz za efekt - najladniejsza
    pocztowke na stoisku :-)

    > No tak, bo amator ma przywieź 16GB gniotów którymi zarzuci
    > rodzinę i znajomych z pracy.

    No i tu sie zgadzamy, dlatego zamiast wiekszej karty lepiej sobie
    kupic lepszy obiektyw :-P

    > Amator ma uwiecznić swoją obecność w danym miejscu a nie robić
    > dokumentację. Jeśli jestem z narzeczoną w Akropolu, to chcę
    > pokazać jakie na nas to miejsc wywarło wrażenie , oddać atmosferę
    > tej chwili.

    Kolejne kiczowate zdjecie - zadumana narzeczona na tle .. tlo
    niewazne, wazna zaduma :-P

    > Ale nie będę robił setki fot do których nie wrócę albo będą słabe
    > technicznie z setki powodów.

    To sie nazywa selekcja - wyrobic sobie nawyk kasowania :-P
    Tu trzeba pochwalic cyfrowki - latwo napstrykac, a potem skasowac
    :-)
    Za to byc moze przypadkiem wyjdzie kilka ciekawych w tych setkach
    slabych.

    > Dlatego kiedyś kumaci ludzie na wczasy zabierali Olympusa Muju
    > czy jakieś kompakty Contaxa ze slajdem i przywozili super
    > materiał, który nikogo nie zabijał nudą. Dziś się przywozi
    > gigabajty takich samych zdjęć które praktycznie nikogo nie
    > interesują. Dlatego nadal będę uważał że zakres kita jest
    > wystarczający dla amatora który realnie ocenia swoje możliwości i
    > potrzeby.

    A kit to znaczy co ? 55, 35, 28-210 ? :-)

    J.