  • Data: 2010-09-30 09:35:48
    Temat: Re: Kusi mnie ten zoom
    Od: "Marian Janaś" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cichybartko napisał
    > Ile miałeś szkieł do Exa 1a?

    Exę miałem tylko z jednym obiektywem. Za to kupiłem do niej mieszek którego
    nigdy nie używałem :-)) Tym aparatem przez wiele lat robiłem przezrocza. Jak
    fotografia kolorowa staniała to robiłem później zdjęcia klasyczne na odbitkach

    Zresztą piszesz że trzykrotny zoom był
    > wystarczający, więc nie wiem skąd u Ciebie przekonanie o priorytecie
    > posiadanie szklarni gotowej pokryć zakresem każdy temat. Lustrzanka plus
    > plecak pełen szkieł jest tym samym, co torba wędkarza pękająca od setek
    > woblerów, blach, twisterów i bóg wie czego.

    Nie jestem przekonany. Na razie badam temat. Chociaż czasami w terenie góry,
    morze (żegluję) coś bym z chęcią przybliżył na zdjęciu do czego nie jestem w
    stanie w danym momencie się zbliżyć.

    > Moim skromnym zdaniem dla przeciętnego amatora pasjonującego się
    > utrwalaniem otaczającej go rzeczywistości oraz rejestrującego upływ
    > czasu, wystarczający będzie standardowy kit.

    Za czasów Exy byłem bardzo powściągliwy w robieniu dużej ilości zdjęć. Po pewnym
    czasie przestałem korzystać ze światłomierza a zdjęcia robione na oko raczej
    wychodziły mi dobre. Ta powściągliwość pozostała mi nawet kiedy mam kompakt
    cyfrowy i nie uważam, żebym musiał wszystko i na każdym kroku obfotografować.
    Dwukrotnie przeczytałem instrukcję obsługi swojego aparatu żeby sobie utrwalić
    pewne reguły i najczęściej zmieniam ustawienia balansu bieli i kompensację
    ekspozycji w zależności od scenerii.

    > Przeczytaj sobie te artykuły:
    > http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/matryca_s
    wiatloczula
    > http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/szumy_czy
    li_cyfrowe_ziarno
    > czy
    > http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/glebia_os
    trosci

    Te artykuły na szerokim kadrze już kiedyś czytałem. Pojęcie głębi ostrości jest
    mi znane z czasów robienia zdjęć Exą.

    > Potem wybierz się do sklepu i wybierz najwygodniejszą opcję dla siebie.
    > Myślę że to dopiero będzie przemyślany zakup który właśnie może być na
    > dłuższy czas.

    Na razie się nie wybieram do sklepu. Śledzę tylko nowości na optycznych i nie
    tylko np. gdybym miał pecha i swój dotychczasowy aparat utopił czy upuścił
    gdzieś w przepaść, czy też odmówił by mi on posłuszeństwa z innych powodów. Tym
    Coolpixem P100 zainteresował mnie mój kolega. Mnie natomiast intryguje inny
    model Nikona:
    http://www.optyczne.pl/index.html?aparat=all&produce
    nt=37&aparat=1241&pix=0&zoom=0&typ=dowolny&sort=

    Pozdrawiam Marian Janaś