  • Data: 2010-09-30 16:45:07
    Temat: Re: Kusi mnie ten zoom
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-30 11:35, Marian Janaś pisze:
    > cichybartko napisał
    >
    > Exę miałem tylko z jednym obiektywem. Za to kupiłem do niej mieszek którego
    > nigdy nie używałem :-))

    Moim pierwszym aparatem była Praktina FX ale że nic do niej nie mogłem
    dokupić to wszedłem system Zenita na m42, tak głęboko w niego wszedłem
    że kupiłem tylko aż pierścienie pośrednie ;) też użyłem ich bardziej do
    testów niż sensownej fotografii :).

    > Zresztą piszesz że trzykrotny zoom był
    >
    > Nie jestem przekonany. Na razie badam temat. Chociaż czasami w terenie góry,
    > morze (żegluję) coś bym z chęcią przybliżył na zdjęciu do czego nie jestem w
    > stanie w danym momencie się zbliżyć.

    To może poczytaj o Olympus Ep-L1 w konfiguracji z tym szkłem:
    http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=71817&p
    age=7
    Dlaczego polecam ten konkretny model bo wcześniejsze Olympus słyną z
    mocnego filtru AA, w tym modelu jest ponoć jak u konkurencji. Poza tym
    to obecnie jedyny model bezlustrzankowca który oferuje stabilizacje w
    korpusie i taki miły gadżet jak sterowanie lampami systemowymi za pomocą
    wbudowanej.
    Może koledzy którzy siedzą mocno w m4/3 wypowiedzą się o filtrze AA,
    kolega Gietrzy chyba mocno śledzi wszystkie nowości z tej półki

    wiatloczula
    li_cyfrowe_ziarno
    trosci

    > Te artykuły na szerokim kadrze już kiedyś czytałem. Pojęcie głębi ostrości jest
    > mi znane z czasów robienia zdjęć Exą.

    Więc jeśli nawet nie chcesz mieć pełnej kontroli nad głębią ostrości to
    przynajmniej te szumy w ciemnych pomieszczeniach powinny Cię skierować
    ku większej matrycy.

    > Na razie się nie wybieram do sklepu. Śledzę tylko nowości na optycznych i nie
    > tylko np. gdybym miał pecha i swój dotychczasowy aparat utopił czy upuścił
    > gdzieś w przepaść, czy też odmówił by mi on posłuszeństwa z innych powodów. Tym
    > Coolpixem P100 zainteresował mnie mój kolega. Mnie natomiast intryguje inny
    > model Nikona:
    > http://www.optyczne.pl/index.html?aparat=all&produce
    nt=37&aparat=1241&pix=0&zoom=0&typ=dowolny&sort=

    Sam mam całkiem niezły kompakt z dość dużą matrycą, Canon A650IS to samo
    co G9, tylko okrojony. Ale to nadal maciupka matryca z całym tym bagażem
    jej niedoskonałości. Jeśli chodzi o P7000, to wydanie 2 tyś na matrycę o
    wielkości paznokcia nie mogę nazwać inaczej niż fanaberią ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.