  • 41. Data: 2010-01-01 21:01:10
    Temat: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Parę by się znalazło :) Zapewne jakbym był przy próbach to
    > znalazłbym
    > przyczynę. A na forum to se można tylko pogdybać, co jest stratą
    > czasu. --

    Ależ pogdybaj, też jestem ciekaw, choćby teoretycznych możliwości.

    J.

  • 42. Data: 2010-01-01 22:04:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > O własnie, to najlepsza odpowiedź na zadane pytanie :-)

    To ja dorzucę jeszcze cytacik z poniższego wątku

    http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=11574

    "Witam kolegów .ja nie widze problemu a nawet nareszcie troche pracy bo
    pseudo anteniaze wymiekaja albo maja tyle wiedzy o antenach co moje psiaki i
    ich dzialania koncza sie moja wizyta i dobrze trzeba było sie uczyc a nie
    udawac zmieniajac gowniane płytki w szerokopasmówkach robionych przez
    niewiadomo kogo ja zaczynałem w szcecinie z antenami Spindler/a gdzie robiło
    sie zestawy synfazowe anten na UHF aby odebrac za komuny normale stacje tv z
    Berlina 120km !!!!!!! i dzałało wiec i wiem jak wyglada antena FA4 a te
    gówna co sa na rynku smiechu nawet nie sa warte , ale niech tam pozdrawiam
    wszystkich serdecznie i niech malkontenci nie marudza ze dwie anteny sa
    potzrebne bo w szczecinie sa potzrebne cztery i kanały sa obok siebie miedzy
    niemiecka stacja heltergerg a Kołowem i Pazimem i Warszewo i komin
    Z.chmicznych wiskord i co !!!! tam jest mexyk hihi

    Ten post edytował sq5lnk 23.07.2008, 23:58 "

    Włodek

    PS
    IMHO wspomniana w powyższej wypowiedzi antena FA4 to profesjonalny
    protoplasta "siatek"

    WW

  • 43. Data: 2010-01-02 08:48:50
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:

    > ich ceny pojda w gore gdy zacznie sie zmiana - kup 20m miedzianego drutu
    > 2.5mm i rolke cyny, w razie potrzeby zlutujesz sobie najlepsza konstrukcje

    ja bym proponowal prety aluminiowe 5mm na directory, a prety miedziane
    8mm na reflector i wibrator, taka antena bedzie miala wiekszy zysk

    PS
    mialem na drucie 2mm, ale przy przenoszeniu anteny w inne miejsce, latwo
    zawadzic o sciane i drut szybko sie krzywi, takze nie polecam z drutu

  • 44. Data: 2010-01-02 10:09:37
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Natomiast ta nowa telewizja o którą pytasz to DVB-T.
    > Ona już istnieje.

    Czyli jest tak, że taraz mamy dwa rodzaje "nadawań", DVB-T oraz stary system
    (który nie wiem jak się nazywa).
    A jeżeli tak, to wiadomo do kiedy będzie nadawana telewizja "po staremu" ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 45. Data: 2010-01-02 10:15:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2010 22:01:10 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > Ależ pogdybaj, też jestem ciekaw, choćby teoretycznych możliwości.

    Jakie tam teoretyczne, sama praktyka. Jak zarabiałeś kabel, nie zauważyłeś
    drucika ekranu co ci zrobił zwarcie. Źle złożyłeś antenę (ja już wiele
    złożyłem ale logarytmicznej nie zdarzyło się mieć w ręku). Antena mogła
    być fabrycznie niesprawna (np. symetryzator źle przylutowany). Nie mam
    pojęcia jakie kanały tam miałeś odbierać ale może któryś się nie mieścił w
    paśmie anteny. No to masz 4, inne sam sobie wymyśl :)
    Tylko nie mów że wszystko nieprawda. Niby dlaczego mam ci wierzyć bez
    sprawdzenia? A sprawdzić już nie można. Sam widzisz że dyskusja jest dosyć
    akadamicka a przyczyna zaginęła w pomroce dziejów.
    --
    Jacek

  • 46. Data: 2010-01-02 12:43:12
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Endriu wrote:
    > stąd też moje pytanie czy jest wogóle sens kupowac antenę do odbioru TV -
    > coś w stylu:

    A jakie masz wyjście?

    Tej anteny z pierwszego linku nie znam, więc się nie wypowiem. ale
    antena o podobnej konstrukcji Telmor ASR-... - działa w porządku, ale
    dwa razy wyłaziłem i rozkręcałem całą antenę żeby wymienić tą okrągłą i
    drogą płyteczkę ze wzmacniaczem, i przy trzeciej burzy antena została
    wymieniona na zwykłą siatkę za 30zł, bo ileż można.
    Antena siatkowa "Ryniak" - droga, dla myślących, że wszystko co drogie,
    jest dobre. Działa OK, ale licz się z tym, że za rok, dwa i tak ją
    wymienisz, bo wymyślili przezroczystą puszkę, którą Słoneczko zamienia w
    pokruszoną masę, i wszystko w końcu skoroduje.
    Zestaw wieloelementowych Yagi + zwrotnica + wzmacniacz? - gratulacje
    jeśli uzyskasz lepszy odbiór niż z siatki (o problemach i cenie nie
    wspomnę). Chciałbym zobaczyć fotki instalacji antenowych grupowiczów,
    którzy tu najeżdżają na siatki.
    U mnie w okolicy wogóle coraz mniej jest anten "naziemnych" - większość
    odbiera jakieś platformy cyfrowe z satelity i takie anteny są
    likwidowane przy okazji jakiegoś remontu czy sprzątania.
    Jeszcze jedna sprawa - DVB-T , czy DTTV: w mojej okolicy akurat nic nie
    można złapać, ale ostatnio doradzałem koledze przy zakupie TV z
    nastawieniem na cyfrówkę właśnie (bo u niego można odbierać) i porażka:
    telewizor odbiera pięknie sygnał cyfrowy (ze zwykłej siatki), ale
    oglądają analogowy, bo cyfrowy, (nadawany 4:3) nie da się w tym modelu
    przyzoomować ;)

    Mirek.

  • 47. Data: 2010-01-02 15:21:08
    Od: "Harrison Bergeron" <b...@s...poczta.onet.pl>

    > Czyli jest tak, że taraz mamy dwa rodzaje "nadawań", DVB-T oraz stary
    > system (który nie wiem jak się nazywa).
    > A jeżeli tak, to wiadomo do kiedy będzie nadawana telewizja "po staremu"
    > ?.

    Ogólnie mówi się "telewizja analogowa" i "telewizja cyfrowa".
    Przy czym określenie "tv cyfrowa" ludziom nieobeznanym z tą tematyką,
    kojarzy się najczęściej z tv satelitarną (DVB-S). A przecież cyfrowo można
    nadawać też naziemnie.
    W Polsce zamiennie z określeniem DVB-T funkcjonuje określenie NTC - naziemna
    telewizja cyfrowa.

    Harmonogram przejścia na DVB-T znajdziesz na stronach UKE. Ma on raczej
    charakter orientacyjny, i podane w nim daty mogą ulec zmianie.
    http://www.polskacyfrowa.org/
    (bezpośredni link do harmonogramu:
    http://www.polskacyfrowa.org/index.php?id=6
    )

    Pozdrawiam
    Harrison Bergeron

  • 48. Data: 2010-01-02 16:08:45
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Harmonogram przejścia na DVB-T znajdziesz na stronach UKE. Ma on raczej
    > charakter orientacyjny, i podane w nim daty mogą ulec zmianie.
> [...]

    Naprawdę wielkie dzięki za naprwde konkretne info :).

    Widzę że u mnie (okolice Katowic) DVB-T zacznie nadawać dopiero w 2011, a
    TVA wyłączą dopiero w 2013.
    Chyba będzie trzeba kupić zwykłą siatkówke ze wzmaczniaczem (która będzie
    również odbierać DVB-T), a z kupnem telewizora (na któym mi wogóle nie
    zależy) można się będzie wstrzymać do 2013 roku.

    I to by było na tyle ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 49. Data: 2010-01-02 17:51:56
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Jak zarabiałeś kabel, nie zauważyłeś drucika ekranu co ci zrobił
    > zwarcie.

    Z kablami mam do czynienia zawodowo i takich kiszek nie odwalam,
    mimo to sprawdzałem, było OK.

    > Źle złożyłeś antenę

    Nie było takiej mozliwości.

    > Antena mogła być fabrycznie niesprawna (np. symetryzator źle
    > przylutowany).

    Logarytmiczna nie ma symetryzatora, ona ma niesymetryczne wyjście
    75omów. A niesprawne w niej po prostu nie ma co być.

    > Nie mam pojęcia jakie kanały tam miałeś odbierać ale
    > może któryś się nie mieścił w paśmie anteny.

    Była dobrana taka, żeby było dobrze. Jak na ironię, ten jeden kanał
    z zakresu VHF nie dość, że nadawany od pleców anteny, to jeszcze na
    granicy jej pasma, a on akurat działał dobrze (ale lokalny, więc
    trudno, żeby było inaczej).

> [...]
    > jest
    > dosyć akadamicka a przyczyna zaginęła w pomroce dziejów.

    Oj zaufania trochę :-) A jak nie ufasz, to sprawdzić można cały
    czas, ta antena cały czas wisi, a obok niej na tym samym maszcie
    zwykły grill :-)

    Na poważnie - jak już pisałem, wiem, że "jakaś" przyczyna być musi.
    Albo ta antena jednak ma jakiś feler (ale naprawdę nie wiem, jaki,
    pogięta nie jest, zwarcia na tym plastikowym "izolatorze" nie ma, co
    w niej więcej mogłoby byc nie tak???), albo decydują jakieś niuanse
    tamtego miejsca, nie wiem, układ kanałów i ich wzajemny wpływ na
    siebie, pobliska jednostka wojskowa, nad którą przechodzi odbierany
    sygnał jakiś supertajny zakrzywiacz fal radiowych używa, UFO, białe
    myszki... Albo po prostu ten grill kupiony przez brata jest
    superanteną z samoistnym wzmocnieniem perpetuummobilnym.

    J.

  • 50. Data: 2010-01-02 17:54:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Endriu napisał:

    > Czyli jest tak, że taraz mamy dwa rodzaje "nadawań", DVB-T oraz stary system
    > (który nie wiem jak się nazywa).
    > A jeżeli tak, to wiadomo do kiedy będzie nadawana telewizja "po staremu" ?.

    Cześć!
    Poczytaj informacje z tej strony:
    http://www.polskacyfrowa.org/
    To jest link ze strony UKE, czyli jak najbardziej oficjalnego organu
    państwowego. Nie będę polemizował z opiniami, czy nasze państwo oszuka
    obywateli, czy nie. Po prostu nic bardziej oficjalnego nie ma.

    Jest też plan zastosowania kanałów (częstotliwości) dla poszczególnych
    multipleksów a więc można się zastanowić jakie będą potrzebne anteny:
    http://www.mi.gov.pl/files/0/1791824/PlanDTTxx11zala
    cznik2planykanalowerevpk20091106.pdf

    Gorzej, że nikt nie da głowy jakie programy TV będą na poszczególnych
    multipleksach - MUXach. Obecnie jest tylko jeden MUX, powoli pojawiający
    się na terenie Polski ale czy będą te, które są zapisane?
    http://www.telewizja-cyfrowa.com/nadajniki.html
    tu jest dyskusja:
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=717
    To może być większy zgrzyt, bo jak widać nieudolność urzędników i
    ścieranie interesów naprawdę może wprowadzić sporo zmian. Nastawisz się
    na odbiór tego, co już tam jest zapisane a za pół roku zonk.

    Jeszcze tylko jeden kwiatek do dyskusji - mam kablówkę ale chcę
    przetestować - ot tak dla sportu. Sprawdziłem na pojedynczym dipolu, że
    mam sygnał na odpowiednim poziomie z Wichowa w lubuskim. To już nie ma
    być emisja testowa, tylko normalna. W sumie nawet myślałem, że trzeba
    polutować z drutu jakąś bardziej rozbudowaną natenę ale sprawdzę na tym
    co mam. Kupiłem tuner USB do odbioru DVB-T. Zanim zabrałem sie za
    eksperymenty, jescze raz sprawdziłem poziom sygnału i na kanale 45 zero
    sygnału - mam tylko poziom szumu. Tak było 31 grudnia około 15:00. Może
    awaria, może z lekka olewają. To na razie jest jeszcze mało popularne,
    więc po prostu obserwuj rozwój wypadków. W tabelach masz terminy, do
    kiedy masz się spieszyć, bo Ci wyłączą Twoje kanały analogowe.

    Maciek