    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Date: Sat, 2 Jan 2010 18:51:56 +0100

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Jak zarabiałeś kabel, nie zauważyłeś drucika ekranu co ci zrobił
    > zwarcie.

    Z kablami mam do czynienia zawodowo i takich kiszek nie odwalam,
    mimo to sprawdzałem, było OK.

    > Źle złożyłeś antenę

    Nie było takiej mozliwości.

    > Antena mogła być fabrycznie niesprawna (np. symetryzator źle
    > przylutowany).

    Logarytmiczna nie ma symetryzatora, ona ma niesymetryczne wyjście
    75omów. A niesprawne w niej po prostu nie ma co być.

    > Nie mam pojęcia jakie kanały tam miałeś odbierać ale
    > może któryś się nie mieścił w paśmie anteny.

    Była dobrana taka, żeby było dobrze. Jak na ironię, ten jeden kanał
    z zakresu VHF nie dość, że nadawany od pleców anteny, to jeszcze na
    granicy jej pasma, a on akurat działał dobrze (ale lokalny, więc
    trudno, żeby było inaczej).

    > Tylko nie mów że wszystko nieprawda. Niby dlaczego mam ci wierzyć
    > bez
    > sprawdzenia? A sprawdzić już nie można. Sam widzisz że dyskusja
    > jest
    > dosyć akadamicka a przyczyna zaginęła w pomroce dziejów.

    Oj zaufania trochę :-) A jak nie ufasz, to sprawdzić można cały
    czas, ta antena cały czas wisi, a obok niej na tym samym maszcie
    zwykły grill :-)

    Na poważnie - jak już pisałem, wiem, że "jakaś" przyczyna być musi.
    Albo ta antena jednak ma jakiś feler (ale naprawdę nie wiem, jaki,
    pogięta nie jest, zwarcia na tym plastikowym "izolatorze" nie ma, co
    w niej więcej mogłoby byc nie tak???), albo decydują jakieś niuanse
    tamtego miejsca, nie wiem, układ kanałów i ich wzajemny wpływ na
    siebie, pobliska jednostka wojskowa, nad którą przechodzi odbierany
    sygnał jakiś supertajny zakrzywiacz fal radiowych używa, UFO, białe
    myszki... Albo po prostu ten grill kupiony przez brata jest
    superanteną z samoistnym wzmocnieniem perpetuummobilnym.

    J.