  • 31. Data: 2010-01-01 15:23:04
    Temat: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jacek Maciejewski wrote:
    > Podana w linku metoda ogranicza się do anten yagi. Tzw. antena siatkowa nie
    > jest anteną yagi, tylko synfazową. To co widzisz w antenie siatkowej przed

    jest polaczeniem 4 anten yagi synfazowo, ktora kazda sklada sie z 3
    directorow, obliczylem za pomoca kalkulatora zysk 1 yagi z 3 dir. i
    dodalem 6db bo 4 yagi maja zysk wiekszy o 6db (oczywiscie tylko w teori)

    wyszlo mi ze roznica wynosi dokladnie 2db, ale to tez tylko w teori, w
    tym momencie mozemy byc prawie pewnie, ze wszystkie charakterystyki
    zysku na dipol.com.pl sa wylacznie teoretyczne, rzeczywiste sa mniejsze

  • 32. Data: 2010-01-01 15:49:33
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:hhl0nq$mrp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

    (ciap)

    > siatki to bardzo dobra konstrukcja, latwa do skopiowania/wykonania.
    > daja dobry zysk,

    Przy założeniu, że kopiujący ma pojęcie o tym co tak naprawdę kopiuje.
    IMO 70% "rzemieślników" nie ma pojecia.

    Włodek

  • 33. Data: 2010-01-01 16:06:43
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2. Antena siatkowa jest synfazowym połaczeniem 4 dipoli. Ponadto jest
    > wyposażona w ekran. Policzmy : Zysk gdy połączymy dwa dipole - 3dB. Zysk z
    > połaczenia dwóch zespołów dwudipolowych - 3dB. Zysk szacunkowy z ekranu
    > (zakładam że cała wiązka tylna jest kierowana do przodu) kolejne 3 dB.
    > Razem mamy 3+3+3=9 dB. W praktyce zyski 3dB są osiągane tylko w teorii, w
    > praktyce jak jest 2,5dB to już bardzo dobrze. A więc góra 3x2,5= 7,5 dB.
    > Skąd panowie producenci biorą 14dB to ich słodka tajemnica. Ja tam bardzo
    > chciałbym zweryfikować wyniki ich pomiarów (o ile jaieś były w ogóle).

    Antena z płaską siatką i czterema dipolami ma zysk
    od 10 do 12 dB odpowiednio dla częstotliwości od 500 do 800 MHz.
    Siatka ma rozmiar 600 na 900 milimetrów. Dipole półfalowe grube.

    Na podstawie czeskiego "Amaterske Radio pro konstruktery"
    numer 6 z 1981 roku strona 227. :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 34. Data: 2010-01-01 16:20:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 01 Jan 2010 16:23:04 +0100, R.M. napisał(a):

    > jest polaczeniem 4 anten yagi synfazowo

    Jeszcze raz ci mówię że te elementy przed dipolami to wyłacznie elementy
    ozdobne :) Gdzie ty widzisz tam anteny Yagi? :)
    --
    Jacek

  • 35. Data: 2010-01-01 16:31:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jan 2010 17:20:07 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    >Jeszcze raz ci mówię że te elementy przed dipolami to wyłacznie elementy
    >ozdobne :) Gdzie ty widzisz tam anteny Yagi? :)

    Jesli o to chodzi
    http://www.dipol.com.pl/antena_asp-8_wersja_a_z_syme
    tryzatorem_A0028.htm

    to wygladaja jakby mialy byc metalowe. Przy ich dlugosci to co prawda
    ozdobne, ale moze na UHF nie.

    A tak swoja droga - to jest antena synfazowa jesli linia laczaca
    dipole jest polfalowa. A jest szerokopasmowa .. i co wtedy ?
    Co prawda na niskich kanalach tylko 6dB

    I ona jest bez wzmacniacza ..

    J.

  • 36. Data: 2010-01-01 17:35:42
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Jeszcze raz ci mówię że te elementy przed dipolami to wyłacznie elementy
    > ozdobne :) Gdzie ty widzisz tam anteny Yagi? :)

    nie moga byc ozdobne bo gdyby byly to by antena nie miala 14dbi zysku

  • 37. Data: 2010-01-01 19:00:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 01 Jan 2010 17:31:07 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    tryzatorem_A0028.htm
    > to wygladaja jakby mialy byc metalowe. Przy ich dlugosci to co prawda
    No właśnie. Mogą sobie być metalowe ale dla długości fali z odbieranego
    przedziału nie istnieją. Są za krótkie.

    > A tak swoja droga - to jest antena synfazowa jesli linia laczaca
    > dipole jest polfalowa. A jest szerokopasmowa .
    Półfalowość nie ma za wiele z szerokopasmowością. A obie te rzeczy z
    synfazowością :)

    --
    Jacek

  • 38. Data: 2010-01-01 19:00:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 01 Jan 2010 18:35:42 +0100, R.M. napisał(a):

    > nie moga byc ozdobne bo gdyby byly to by antena nie miala 14dbi zysku

    Acha... a św. Mikołaj istnieje no bo kto inny prezenty przynosi? :)
    --
    Jacek

  • 39. Data: 2010-01-01 19:59:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jan 2010 20:00:00 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    tryzatorem_A0028.htm

    >Półfalowość nie ma za wiele z szerokopasmowością. A obie te rzeczy z
    >synfazowością :)

    Synfazowosc w tym modelu zapewnia opoznienie w linii pomiedzy
    dipolami. A ono jest odpowiednie [180 stopni] tylko dla jednej
    czestotliwosci.
    Przy mniej odpowiednim tez co prawda dziala, gorzej ale dziala, ale to
    antena na kanaly 6-69 - czyli jakies 175-800MHz.

    J.

  • 40. Data: 2010-01-01 21:00:31
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    > Przy założeniu, że kopiujący ma pojęcie o tym co tak naprawdę
    > kopiuje.
    > IMO 70% "rzemieślników" nie ma pojecia.

    O własnie, to najlepsza odpowiedź na zadane pytanie :-)

    J.