    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Date: Sat, 02 Jan 2010 13:43:12 +0100

    Endriu wrote:
    > stąd też moje pytanie czy jest wogóle sens kupowac antenę do odbioru TV -
    > coś w stylu:

    A jakie masz wyjście?

    Tej anteny z pierwszego linku nie znam, więc się nie wypowiem. ale
    antena o podobnej konstrukcji Telmor ASR-... - działa w porządku, ale
    dwa razy wyłaziłem i rozkręcałem całą antenę żeby wymienić tą okrągłą i
    drogą płyteczkę ze wzmacniaczem, i przy trzeciej burzy antena została
    wymieniona na zwykłą siatkę za 30zł, bo ileż można.
    Antena siatkowa "Ryniak" - droga, dla myślących, że wszystko co drogie,
    jest dobre. Działa OK, ale licz się z tym, że za rok, dwa i tak ją
    wymienisz, bo wymyślili przezroczystą puszkę, którą Słoneczko zamienia w
    pokruszoną masę, i wszystko w końcu skoroduje.
    Zestaw wieloelementowych Yagi + zwrotnica + wzmacniacz? - gratulacje
    jeśli uzyskasz lepszy odbiór niż z siatki (o problemach i cenie nie
    wspomnę). Chciałbym zobaczyć fotki instalacji antenowych grupowiczów,
    którzy tu najeżdżają na siatki.
    U mnie w okolicy wogóle coraz mniej jest anten "naziemnych" - większość
    odbiera jakieś platformy cyfrowe z satelity i takie anteny są
    likwidowane przy okazji jakiegoś remontu czy sprzątania.
    Jeszcze jedna sprawa - DVB-T , czy DTTV: w mojej okolicy akurat nic nie
    można złapać, ale ostatnio doradzałem koledze przy zakupie TV z
    nastawieniem na cyfrówkę właśnie (bo u niego można odbierać) i porażka:
    telewizor odbiera pięknie sygnał cyfrowy (ze zwykłej siatki), ale
    oglądają analogowy, bo cyfrowy, (nadawany 4:3) nie da się w tym modelu
    przyzoomować ;)

    Mirek.