-
31. Data: 2011-09-19 14:01:50
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "PioTr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:j57agn$4jk$1@news.onet.pl...
>> Hmmm, masz w Igo mapy z b.r.?
>> Od dostawców lokalnych czy coś porządnego w rodzaju TT?
> Tak sie wtrącę...
> Do IGO są mapy NAVTEQ oznaczone 2011.Q1. W Polsce są lepsi niż Grabarczyk
> i ska :-) Jest przejezdna A2 do Warszawy, A1 do Torunia i (OIDP) S5
> Wrocław-Poznań.
No właśnie tego się obawiam, że w Navtequ drogi są przejezdne na długo przed
ich powstaniem. ;-)
-
32. Data: 2011-09-19 14:54:36
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 19 Sep 2011 14:01:50 +0200, w <j57avg$65d$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<c...@k...pl> napisał(-a):
> Użytkownik "PioTr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:j57agn$4jk$1@news.onet.pl...
> >> Hmmm, masz w Igo mapy z b.r.?
> >> Od dostawców lokalnych czy coś porządnego w rodzaju TT?
> > Tak sie wtrącę...
> > Do IGO są mapy NAVTEQ oznaczone 2011.Q1. W Polsce są lepsi niż Grabarczyk
> > i ska :-) Jest przejezdna A2 do Warszawy, A1 do Torunia i (OIDP) S5
> > Wrocław-Poznań.
>
> No właśnie tego się obawiam, że w Navtequ drogi są przejezdne na długo przed
> ich powstaniem. ;-)
To nie w Navtequ są przejezdne, tylko u crackera który "implementuje" mapy
Navteqa dla Igo magicznie znikają blokady.
-
33. Data: 2011-09-19 15:51:44
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: kamil <k...@s...com>
On 05/09/2011 17:13, WildS wrote:
> On 2011-09-05, btn<w...@b...pl> wrote:
>>>> ja sobie chwalę garmina i z nim mi sie najlepiej jeździ.
>>>>
>>>> Mozesz potestowac wersje z internetu, sa tez darmowe legal mapy.
>>>
>>> A jak z jakością tych map? I aktualizacjami? Wychodzi to taniej/drożej?
>>
>> Ja na swoim Larku 43.1 używam najnowszej AM 6.8 cośtam i powiem tak, że
>> od kilku wydań tego programu wiesza mi sie notorycznie przy wyborze
>> trasy lub w losowo wybranych momentach. Ogólnie mapa bardzo dobra, jak
>> działa to prowadzi prosto i zrozumiale, ma niezłe pokrycie terenu i
>> łatwo trafić dokładnie tam gdzie się chce.
>
> Miałem AM na zabytkowym NR 360 i wieszało sie niemiłosiernie, chyba
> głównie z braku pamięci. Głównie przy zmianie typu trasy albo
> wyznaczaniu. Po zmianie na NR 470 problemy ustały.
>
> AM na Polskę się średnio nadaje. Nawet w trasy szybkie wyznacza co
> najmniej dziwnie. 3-cyfrowa droga wojewodzka składająca się głównie z
> dziur jest dla niej równie atrakcyjna co autostrada i poprowadzi nią gdy
> tylko można zaoszczędzić kilometr lub dwa. Potrafi wręcz zjechać z
> autostrady, żeby ściąć jakiś jej "zakręt" zwykłymi drogami.
Tak zrobi każda nawigacja, w której wybierzesz opcję "najkrótsza trasa"...
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
34. Data: 2011-09-20 09:47:38
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2011-09-19 15:51, kamil pisze:
>> AM na Polskę się średnio nadaje. Nawet w trasy szybkie wyznacza co
>> najmniej dziwnie. 3-cyfrowa droga wojewodzka składająca się głównie z
>> dziur jest dla niej równie atrakcyjna co autostrada i poprowadzi nią gdy
>> tylko można zaoszczędzić kilometr lub dwa. Potrafi wręcz zjechać z
>> autostrady, żeby ściąć jakiś jej "zakręt" zwykłymi drogami.
>
> Tak zrobi każda nawigacja, w której wybierzesz opcję "najkrótsza trasa"...
Czytaj ze zrozumieniem. Napisał o trasach szybkich nie krótkich.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
35. Data: 2011-09-20 09:56:16
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:j59ged$qn4$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2011-09-19 15:51, kamil pisze:
>
>>> AM na Polskę się średnio nadaje. Nawet w trasy szybkie wyznacza co
>>> najmniej dziwnie. 3-cyfrowa droga wojewodzka składająca się głównie z
>>> dziur jest dla niej równie atrakcyjna co autostrada i poprowadzi nią gdy
>>> tylko można zaoszczędzić kilometr lub dwa. Potrafi wręcz zjechać z
>>> autostrady, żeby ściąć jakiś jej "zakręt" zwykłymi drogami.
>>
>> Tak zrobi każda nawigacja, w której wybierzesz opcję "najkrótsza
>> trasa"...
>
> Czytaj ze zrozumieniem. Napisał o trasach szybkich nie krótkich.
U mnie tak działała, jak suwak złożoności algorytmu miałem ustawiony na
minimum (tak ustawiłem bo wyznaczyłem sobie trasę do Włoch i brakło
pamięci).
-
36. Data: 2011-09-20 11:11:26
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/09/2011 08:47, Grejon wrote:
> W dniu 2011-09-19 15:51, kamil pisze:
>
>>> AM na Polskę się średnio nadaje. Nawet w trasy szybkie wyznacza co
>>> najmniej dziwnie. 3-cyfrowa droga wojewodzka składająca się głównie z
>>> dziur jest dla niej równie atrakcyjna co autostrada i poprowadzi nią gdy
>>> tylko można zaoszczędzić kilometr lub dwa. Potrafi wręcz zjechać z
>>> autostrady, żeby ściąć jakiś jej "zakręt" zwykłymi drogami.
>>
>> Tak zrobi każda nawigacja, w której wybierzesz opcję "najkrótsza
>> trasa"...
>
> Czytaj ze zrozumieniem. Napisał o trasach szybkich nie krótkich.
Widzę co pisał, wiem też jak wiele osób nie potrafi obsłużyć telewizora,
a co dopiero wybrać właściwy algorytm dla nawigacji, po czym zwala
wszystko na "te głupie urządzenia".
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
37. Data: 2011-09-20 12:55:03
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2011-09-20, kamil <k...@s...com> wrote:
>>>> AM na Polskę się średnio nadaje. Nawet w trasy szybkie wyznacza co
>>>> najmniej dziwnie. 3-cyfrowa droga wojewodzka składająca się głównie z
>>>> dziur jest dla niej równie atrakcyjna co autostrada i poprowadzi nią gdy
>>>> tylko można zaoszczędzić kilometr lub dwa. Potrafi wręcz zjechać z
>>>> autostrady, żeby ściąć jakiś jej "zakręt" zwykłymi drogami.
>>>
>>> Tak zrobi każda nawigacja, w której wybierzesz opcję "najkrótsza
>>> trasa"...
>>
>> Czytaj ze zrozumieniem. Napisał o trasach szybkich nie krótkich.
>
> Widzę co pisał, wiem też jak wiele osób nie potrafi obsłużyć telewizora,
> a co dopiero wybrać właściwy algorytm dla nawigacji, po czym zwala
> wszystko na "te głupie urządzenia".
Spokojnie, nie musisz mnie mierzyć swoją miarą :P
AM i TT używam w pracy na co dzień.
Nie wiem jak w aktualnej AM bo na tej trasie mam ją od dawna wyłączoną
ale jeszcze kilka miesięcy temu chociażby na trasie Gniezno-Świecie
koniecznie chciała zjeżdżać z dk5 na Szubin. W razie nie zastosowania
sie, po przeliczeniu znajdywała jakąś polną drogę w las i tam
kierowała. To wszystko na ustawieniach ciężarowych a dk5 nie ma tam ani
tonażówki ani niskiego wiaduktu ani innego zakazu dla ciężarowych.
--
WildS
-
38. Data: 2011-09-20 13:54:30
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 20 Sep 2011 12:55:03 +0200 (CEST), w <s...@m...org>,
WildS <f...@n...pl> napisał(-a):
> Nie wiem jak w aktualnej AM bo na tej trasie mam ją od dawna wyłączoną
> ale jeszcze kilka miesięcy temu chociażby na trasie Gniezno-Świecie
> koniecznie chciała zjeżdżać z dk5 na Szubin. W razie nie zastosowania
> sie, po przeliczeniu znajdywała jakąś polną drogę w las i tam
> kierowała. To wszystko na ustawieniach ciężarowych a dk5 nie ma tam ani
> tonażówki ani niskiego wiaduktu ani innego zakazu dla ciężarowych.
Wyznaczaj trasę fragmentami, gdzieś musi być albo błąd na mapie, albo w
ustawieniach wyznaczania (albo w algorytmie).
Jak znajdziesz błędy na mapie, to raczej nic nie zrobisz. Ale może wykryjesz,
że problem jest w użytkowniku :).
-
39. Data: 2011-09-20 15:19:00
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2011-09-20, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
>> Nie wiem jak w aktualnej AM bo na tej trasie mam ją od dawna wyłączoną
>> ale jeszcze kilka miesięcy temu chociażby na trasie Gniezno-Świecie
>> koniecznie chciała zjeżdżać z dk5 na Szubin. W razie nie zastosowania
>> sie, po przeliczeniu znajdywała jakąś polną drogę w las i tam
>> kierowała. To wszystko na ustawieniach ciężarowych a dk5 nie ma tam ani
>> tonażówki ani niskiego wiaduktu ani innego zakazu dla ciężarowych.
> Wyznaczaj trasę fragmentami, gdzieś musi być albo błąd na mapie, albo w
> ustawieniach wyznaczania (albo w algorytmie).
> Jak znajdziesz błędy na mapie, to raczej nic nie zrobisz. Ale może wykryjesz,
> że problem jest w użytkowniku :).
Wiesz, żeby jeszcze na to był czas i chęci ;)
Rozładuję się, mam powiedzmy 2h czasu pracy i trzeba jechac na
załadunek. Patrzę na mapę, klepię szybko adres w navi i jadę. Jak widzę,
że navi mnie zaczyna źle prowadzić to co najwyzej olewam i czekam aż
przeliczy, nie wgłębiam się w detale.
Jak mówiłem - zostawię sobie tą AM na dojazdy, żeby po złapaniu sygnału
nie musiała za dużo przeliczać bo to jej też czasami kiepsko wychodzi.
Więcej pożytku z CB nieraz jest niż z tych nawigacji ;)
--
WildS
-
40. Data: 2011-09-20 16:29:02
Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 20 Sep 2011 15:19:00 +0200 (CEST), w <s...@m...org>,
WildS <f...@n...pl> napisał(-a):
> Wiesz, żeby jeszcze na to był czas i chęci ;)
> Rozładuję się, mam powiedzmy 2h czasu pracy i trzeba jechac na
> załadunek. Patrzę na mapę, klepię szybko adres w navi i jadę. Jak widzę,
> że navi mnie zaczyna źle prowadzić to co najwyzej olewam i czekam aż
> przeliczy, nie wgłębiam się w detale.
Nie w trasie -- na sucho wieczorem w domku, z piwkiem w lewej i myszką w prawej
na dużym ekranie... :).