  • 1. Data: 2011-09-04 22:53:59
    Temat: Kupić AM czy nie kupić
    Od: R <r...@p...pl>

    Hej,

    Mam Larka 43.2 i chciałbym na niego aktualną i oryginalną mapę.
    AM testowałem i poza momentami "słaby sygnał GPS" to jest ok (ale tylko
    najnowsza 6.8 mi tak się zachowuje). Ale może jest jakiś inny
    alternatywny produkt *tej klasy*.

    Pokrycie na poziomie AM dla Polski wymagane. W najbliższym czasie za
    granicę nie jadę, a jak pojadę to pożyczę inną nawigację, więc tylko
    wersja PL mnie interesuje (na ceneo wołają za nią ok 160pln).
    A może jakieś iGO albo coś w ten deseń?

    R.

  • 2. Data: 2011-09-05 10:00:18
    Temat: Re: Kupić AM czy nie kupić
    Od: "ATT" <d...@g...pl>

> [...]
    > granicę nie jadę, a jak pojadę to pożyczę inną nawigację, więc tylko
    > wersja PL mnie interesuje (na ceneo wołają za nią ok 160pln).

    ja sobie chwalę garmina i z nim mi sie najlepiej jeździ.

    Mozesz potestowac wersje z internetu, sa tez darmowe legal mapy.

  • 3. Data: 2011-09-05 11:15:44
    Od: "R." <z...@...pl>

    W dniu 05.09.2011 10:00, ATT pisze:

    > ja sobie chwalę garmina i z nim mi sie najlepiej jeździ.
    >
    > Mozesz potestowac wersje z internetu, sa tez darmowe legal mapy.

    A jak z jakością tych map? I aktualizacjami? Wychodzi to taniej/drożej?

    R.

  • 4. Data: 2011-09-05 12:57:37
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2011-09-05 11:15, R. pisze:

    > A jak z jakością tych map? I aktualizacjami? Wychodzi to taniej/drożej?
    >
    > R.

    Ja na swoim Larku 43.1 używam najnowszej AM 6.8 cośtam i powiem tak, że
    od kilku wydań tego programu wiesza mi sie notorycznie przy wyborze
    trasy lub w losowo wybranych momentach. Ogólnie mapa bardzo dobra, jak
    działa to prowadzi prosto i zrozumiale, ma niezłe pokrycie terenu i
    łatwo trafić dokładnie tam gdzie się chce.

  • 5. Data: 2011-09-05 12:59:42
    Od: "ATT" <d...@g...pl>

    > A jak z jakością tych map? I aktualizacjami? Wychodzi to taniej/drożej?

    niczym nie odbiega od AutoMapy, zjezdzilem z garminem kawał europy jak i
    polski
    niesamowita ilosc punktow POI jest, prostota obslugi i szybkosc i
    stabilnosc.

    aktualizacje pojawiają się na bieżąco, obecnie darmowa mapa juz jest rowniez
    calkiem dokladna
    http://ump.waw.pl/

    są do garmina swietne mapy TOPO mapy, z szlakami gorskimi

    ogolnie dla mnie do uzytko lepsze niz AutoMapa, którą tez posiadam w
    oryginale.

    Będąc na wakacjach, wybierasz punkty historyczne i wskazuje ci najblizsze
    wOkolicy
    w ten sposob zwiedziłem 3Miasto, swietnie poprowadzila mnie do westerplatte
    wpisalem najkrotsza trasa, prowadzil przez osiedla, w 25min dojechalem,
    spowortem dalem szybka trasa przez obwodnice i stalem w korkach ponad 2
    godziny :)

    co do cen to nie wiem, kiedys kupilem nawi garmina, ktore nie sa tanie
    bo ok 700zł a pozniej sam aktualizowalem sobie mapy

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-09-05 15:49:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 5 Sep 2011 12:59:42 +0200, w <j42a31$pcb$1@inews.gazeta.pl>, "ATT"
    <d...@g...pl> napisał(-a):

    > niczym nie odbiega od AutoMapy, zjezdzilem z garminem kawał europy jak i
    > polski

    Nie jest prawdą jakoby, zresztą nawet nie raczyłeś napisać jakie mapy masz na
    myśli.

    > aktualizacje pojawiają się na bieżąco, obecnie darmowa mapa juz jest rowniez
    > calkiem dokladna
    > http://ump.waw.pl/

    Co też nie jest prawdą (o dokładności). A przynamniej nie jest na poziomie AM.

  • 7. Data: 2011-09-05 18:13:44
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-09-05, btn <w...@b...pl> wrote:

> [...]
    > działa to prowadzi prosto i zrozumiale, ma niezłe pokrycie terenu i
    > łatwo trafić dokładnie tam gdzie się chce.

    Miałem AM na zabytkowym NR 360 i wieszało sie niemiłosiernie, chyba
    głównie z braku pamięci. Głównie przy zmianie typu trasy albo
    wyznaczaniu. Po zmianie na NR 470 problemy ustały.

    AM na Polskę się średnio nadaje. Nawet w trasy szybkie wyznacza co
    najmniej dziwnie. 3-cyfrowa droga wojewodzka składająca się głównie z
    dziur jest dla niej równie atrakcyjna co autostrada i poprowadzi nią gdy
    tylko można zaoszczędzić kilometr lub dwa. Potrafi wręcz zjechać z
    autostrady, żeby ściąć jakiś jej "zakręt" zwykłymi drogami.

    Wyszukiwanie POI jest średnio wygodne. Brakuje mi w niej czegoś co
    używam ciągle w TomTomie - bardzo prostego wyszukiwania POI wzdłuż
    wyznaczonej trasy.

    Zdecydowanie sensowniejsze trasy wyznacza Tomtom, za to AM z pudełka ma
    opcje dla ciężarówek typu wiadukty i tonażówki (przy czym w PL trzeba i
    tak ustawić, że się jest 30-50cm nizszym i ze 20 ton lżejszym. Chyba, że
    ktoś lubi nadkładać 300-500 km na 200km trasie ;)

    Za granicą AM spisuje się dużo lepiej niż w PL tylko nie wiem czy to
    zasługa lepszej sieci dróg czy samej AM ;)

    --
    WildS

  • 8. Data: 2011-09-05 21:07:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Sep 2011 22:53:59 +0200, R napisał(a):
> [...]
    > AM testowałem i poza momentami "słaby sygnał GPS" to jest ok (ale tylko
    > najnowsza 6.8 mi tak się zachowuje). Ale może jest jakiś inny

    Ostanio pojezdzilem troche z AM .. i bez rewelacji.
    Nawet powiedzialbym ze ponizej sredniej - doszlo do tego ze wylaczylem i
    uruchomilem stara dobra MapaMap.

    Zacznij od "wersji testowej" :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-09-05 21:13:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Sep 2011 12:59:42 +0200, ATT napisał(a):
    > aktualizacje pojawiają się na bieżąco, obecnie darmowa mapa juz jest rowniez
    > calkiem dokladna
    > http://ump.waw.pl/

    A jak z pokryciem ?
    Bo owszem, miejscami dobra, czasami znakomita (kiedy u konkurencji pojawi
    sie AOW ?), a miejscami jednak biale plamy. Amatorski produkt - nie mozna
    miec do nikogo pretensji

    Nie wiem jak na garminach, ale na pececie pod mapsource miala swoje narowy,
    np trasy z wroclawia do Gdanska nie potrafila zaplanowac.

    > są do garmina swietne mapy TOPO mapy, z szlakami gorskimi

    Bardzo sie koledze przydadza w samochodzie :-)

> [...]
    > wpisalem najkrotsza trasa, prowadzil przez osiedla, w 25min dojechalem,
    > spowortem dalem szybka trasa przez obwodnice i stalem w korkach ponad 2

    To raczej kwestia szczescia, i TMC i wspomagania on-line.

    J.

  • 10. Data: 2011-09-06 09:04:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-05 21:13, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > A jak z pokryciem ?
    > Bo owszem, miejscami dobra, czasami znakomita (kiedy u konkurencji pojawi
    > sie AOW ?)

    Po Wrocławiu nie jeżdżę, ale AOW jest w TT (OISNM) od około 4 miesięcy,
    czyli od mapy 870.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)