  • 51. Data: 2019-09-21 15:01:39
    Temat: Re: Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TDI CFCA]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2019 o 11:59, Budzik pisze:

    > Ostatnio kupowałem auto na wichrowej w auto watin.
    > Przeglad polegajacy na wymianie oleju i ogolnym przegladzie auta
    > kosztował mnie 990zł.
    >
    > To samo u mojego mechanika:
    > olej niecałe 100zł.
    > filtry 200zł.
    > robocizna 100zł maks.
    > Coz...

    W petrostarze w Warszawie wymieniali przy zakupie olej za free we
    współpracujących warsztatach (obecnie chyba za małe kilkadziesiąt
    złotych). Przy okazji przeglądali samochód nie pytani i proponowali
    dodatkowe usługi.

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2019-09-25 13:07:19
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-09-18 19:43, ToMasz wrote:
    > W ogóle co to za myślenie. Na nowe auto wydajesz powiedzmy 70 tyś. po 3
    > latach masz auto warte 40 tyś. tracisz rocznie 10tyś, plus obowiązkowe
    > przeglądy, droższe ubezpieczenie itp. Tyle kosztuje 10 letnia xsara
    > picasso, albo 6000 km taksówką.

    seria błędów - po pierwsze utrata wartości jest niższa*, po drugie
    przeglądy to nie jest jakiś bardzo znaczący koszt (dla aut w tej
    kategorii cenowej to 250-400 złotych rocznie, przy czym odpada stówa za
    badanie techniczne!) a droższe ubezpieczenie? ac?

    Xsara? Problem w tym że 10 letnie auto ma za sobą połowę swojego pobytu
    na drodze i nie znasz dnia ani godziny kiedy staniesz. Nawet jeżeli
    będzie to tylko napinacz paska czy łożysko alternatora.

    Popełniasz błąd przeliczając wspomniany 'spokój' na złotówki. Dla
    niektórych jest on bezcenny dla Ciebie najwyraźniej warty niezbyt wiele.

    zobacz ile straciła na wartości np. 2-3-4-5 letnia vitara 1.6 premium
    bo umówmy się że kombinujemy jak zminimalizować stratę a nie jak tracić
    50% wartości rocznie

    *tyle może stracić ostro używane auto 'firmowe' które z natury rzeczy
    będzie w gorszym stanie niż prywatny trzylatek od pierwszego (polskiego)
    właściciela z przebiegiem ~60-80kkm

  • 53. Data: 2019-09-25 17:18:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-09-2019 o 13:07, m4rkiz pisze:

> [...]
    > *tyle może stracić ostro używane auto 'firmowe' które z natury rzeczy
    > będzie w gorszym stanie niż prywatny trzylatek od pierwszego (polskiego)

    Niekoniecznie.
    Mój Duster w 3,5 roku stracił właśnie podobnie jak on napisał.

    Wyższe wersje tracą dużo, a golasy relatywnie mniej, w Dusterze miałem
    wersję najwyższą.

  • 54. Data: 2019-09-28 13:23:39
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-20 20:17, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Aktualnie mam dwa koreańce. W sportage z 2013 roku (czyli po 6 latach i
    > 120kkm) zapaliło mi się kilka kontrolek na tablicy. Zadzwoniłem do ASO -
    > "Pan przyjedzie", zdiagnozowali, że uszkodził się jakiś czujnik w
    > piaście, wymienili na gwarancji łożysko, czujnik, piastę i coś jeszcze.
    > Faktura na ponad 2k.
    > To jest właśnie mój święty spokój. Za rok na jesieni sportage będzie na
    > sprzedaż - bo skończy mu się gwarancja.

    Jakbyś kupił używanego (np 1 rok) 10 tysięcy taniej to miałbyś na 5
    takich napraw.

  • 55. Data: 2019-09-28 21:57:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 13:23 kk <k...@o...pl.invalid> pisze:

    > Jakbyś kupił używanego (np 1 rok) 10 tysięcy taniej to miałbyś na 5
    > takich napraw.

    Tak się zastanawiam, czemu ktoś miałby sprzedawać auto po roku?
    Druga sprawa - dołozyć 10k i jeździć nówką, czy zachować 10k i jeździć
    używanym? - ja wybieram nówkę z salonu.

    TG

  • 56. Data: 2019-09-29 00:47:39
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-28 21:57, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Tak się zastanawiam, czemu ktoś miałby sprzedawać auto po roku?

    Bo mu się znudziło.

    > Druga sprawa - dołozyć 10k i jeździć nówką, czy zachować 10k i jeździć
    > używanym? - ja wybieram nówkę z salonu.

    To nie wiem dlaczego tak wolisz skoro twierdziłeś, że dla jednej
    wliczonej w cenę naprawy kupujesz nowy a w tym rocznym masz 5 napraw. To
    w końcu dla darmowych napraw to robisz czy dla czegoś innego? Przecież
    ten roczny raczej nie zepsuje się 5 razy jak starsze nie chcą się wcale
    zepsuć.

    I na wolnym rynku są jeszcze samochody 2-letnie, 3-letnie, 4-letnie,
    5-letnie. Po 3-latach takich napraw jak twoja można zrobić 15-cie.

    Moim zdaniem ludzie kupują nowe samochody gdy ich stać albo gdy boją się
    wtopić. No co by powiedziała rodzina jakby tatuś kupił samochód który
    okazał się wadliwy. To bezpieczniej jest wydać kupę kasy w salonie. Sam
    kiedyś kupiłem tani samochód w salonie bo nie miałem pojęcia jak kupić
    dobry używany. Wyobrażam sobie, że w biznesie też niekoniecznie chce się
    podejmować ryzyko.

  • 57. Data: 2019-09-29 18:48:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 00:47 kk <k...@o...pl.invalid> pisze:

    > Bo mu się znudziło.
    Ale nie rozmawiamy o ferrari, majbachach itp.
    Kowalski kupuje dupowóz za 100k i sprzedaje po roku "bo mu się znudziło".
    Żarty sobie robisz.

    > Moim zdaniem ludzie kupują nowe samochody gdy ich stać albo gdy boją się
    > wtopić.

    Ile nowych aut dla siebie kupiłeś?

    TG

  • 58. Data: 2019-09-29 22:24:52
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2019 11:48:46 UTC-5 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Ale nie rozmawiamy o ferrari, majbachach itp.
    > Kowalski kupuje dupowóz za 100k i sprzedaje po roku "bo mu się znudziło".
    > Żarty sobie robisz.

    kk to lokalny troll. Ciesz sie ze cie nie sprzezywal od takich czy owakich.
    Ja bym bo zapytal o liste niebitych jednorocznych 20% tanszych niz w salonie no i z
    przebiegiem na poziomie 20kkm.

    > Ile nowych aut dla siebie kupiłeś?

    Chyba cie jednak zaraz sprzezywa. Bo ze mnie to jest 100% pewne ;)

  • 59. Data: 2019-09-29 22:33:08
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 18:48, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Ale nie rozmawiamy o ferrari, majbachach itp.
    > Kowalski kupuje dupowóz za 100k i sprzedaje po roku "bo mu się znudziło".
    > Żarty sobie robisz.

    1% aut

    > Ile nowych aut dla siebie kupiłeś?

    Masz już z tym jakiś problem?

  • 60. Data: 2019-09-29 23:16:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale nie rozmawiamy o ferrari, majbachach itp.
    > Kowalski kupuje dupowóz za 100k i sprzedaje po roku "bo mu się znudziło".

    Kilka dni temu widziałem ofertę odstąpienia leasingu, ze spłaconą JEDNĄ
    ratą, więc wcale nie trzeba jeździć 12 miesięcy dłużej, żeby zmienić
    decyzję zakupową....