  • 41. Data: 2019-09-21 09:12:56
    Temat: Re: Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TDI CFCA]
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-09-2019 o 08:45, J.F. pisze:

    > Ciagle jeszcze znaczacy producent.

    Ale obecnie to on znaczy głównie "awaria" lub "potencjalna awaria".

  • 42. Data: 2019-09-21 09:19:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 08:45 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Rozumiem, ze tych 2k nie zaplaciles ?
    Oczywiście, że nie.

    > Ciagle jeszcze znaczacy producent.
    > Ale widac trzeba patrzec pragmatycznie - skoro robicie takie dobre
    > auta, to poprzyjcie gwarancją :-)
    Dokładnie tak, jeszcze jakby to kosztowało przy porównywalnych modelach
    50-60% ceny koreańca, a kosztuje 110% lub więcej a gwarancji ma tylko na 2
    lata. Paranoja.

    > Nawiasem mowiac
    > https://www.vw.com/warranty/
    >
    > Mozna ? Mozna ... jak rynek wymaga.

    6 lat to już konkret, ciekawe czy cena przy okazji nie poszła o dodatkowe
    30% w górę...

    TG

  • 43. Data: 2019-09-21 09:22:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 21:12 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > Strzelam: cena?
    >
    > Ile kosztuje najtańszy samochód z gwarancją na 7 lat?

    Porónaj modele Kia i VV - zdziwisz się. Chyba, że w tym roku coś się
    zmieniło, jak szukałem 2 lata temu suva, Kia mimo 7 letniej gwarancji był
    w każdym segmencie sporo tańszy.

    TG

  • 44. Data: 2019-09-21 09:31:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 06:42 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Dochodzi konieczność serwisowania w ASO.
    Nie ma takiej konieczności od dawna.

    Ale od dłuższego już czasu płacę za przeglądy w ASO podobnie jak u
    znajomego mechanika. Do obu warsztatów jeżdżę ze swoimi materiałami. W ASO
    drogo liczą za naprawy/wymiany - np. robocizna za sprzeęgło w ASO
    wychodziło 2x więcej niż w warsztacie, ale cena samego przeglądu jest
    porównywalna.
    W sportagu miałem robione przeglady i w ASO i u mechanika (z wpisem do
    książki serwisowej czynności i listę wymienionych materiałów). Przy
    naprawie gwarancyjnej z tego roku nikt tego nie kwestionował.
    Inna sprawa, że jak wymienisz sprzęgło u mechanika i pojedziesz z
    reklamacją sprzęgła (lub elementu, który przy wymianie sprzęgła mógł się
    uszkodzić) do ASO to Cię spuszczą na drzewo, ale to chyba oczywiste i
    dorosłym ludziom takich rzeczy nie trzeba tłumaczyć.

    TG

  • 45. Data: 2019-09-21 09:42:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ma takiej konieczności od dawna.

    I nie ma wtedy problemu z wyegzekwowaniem gwarancji? Czy nie ma takiej
    komnieczności dopóki nie chcesz z gwarancji skorzystać? A wtedy okazuje
    się, że też nie ma, ale dopiero jak w sadzie wygrasz? Powiażnie pytam,
    bo post otwierający sugeruje, że jeśli będą mieli punkt zaczepienia to
    będą się go czepiać, a że prawników mają na stanie a ty nie... to brak
    gwarancji może być tańszy nawet jak coś się sypnie;)

> [...]
    > ASO drogo liczą za naprawy/wymiany - np. robocizna za sprzeęgło w ASO
    > wychodziło 2x więcej niż w warsztacie, ale cena samego przeglądu jest

    To znaczy ile?

    > W sportagu miałem robione przeglady i w ASO i u mechanika (z wpisem do
    > książki serwisowej czynności i listę wymienionych materiałów). Przy
    > naprawie gwarancyjnej z tego roku nikt tego nie kwestionował.

    A naprawy były w jakikolwiek sposób powiązanie z zakresem czynności?

> [...]
    > uszkodzić) do ASO to Cię spuszczą na drzewo, ale to chyba oczywiste i
    > dorosłym ludziom takich rzeczy nie trzeba tłumaczyć.

    Chodzi mi bardziej o wymianę kompletu sprzęgła, a potem skrzynia się
    sypła i czy będzie "no ale to pewnie od złego sprzęgła".

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2019-09-21 09:50:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 09:19:51 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > 6 lat to już konkret, ciekawe czy cena przy okazji nie poszła o dodatkowe
    > 30% w górę...

    Tanszy niz Europie pewnie :-)

    Tylko trzeba pamietac, ze w USA podatki nie sa wliczane w cene :-)

    I zobacz - gwarancja bumper to bumper, a nie "drivetrain only" ..

    J.

  • 47. Data: 2019-09-21 09:50:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 09:12:56 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Ale obecnie to on znaczy głównie "awaria" lub "potencjalna awaria".

    Miliony klientow sa zadowolone :-)

    J.

  • 48. Data: 2019-09-21 10:08:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-09-2019 o 09:50, J.F. pisze:

    > Miliony klientow sa zadowolone :-)

    A w tym samym czasie setki tysięcy klną na czym świat stoi.

  • 49. Data: 2019-09-21 10:11:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie ma takiej konieczności od dawna.
    >
    > Ale od dłuższego już czasu płacę za przeglądy w ASO podobnie jak u
    > znajomego mechanika.

    Ja ostatnio za przegląd Sportage zapłaciłem coś koło 300 zł, raczej poniżej.
    Oczywiście plus materiały, które kupiłem sam.
    Obstawiam, że ciężko byłoby znaleźć sensownego mechanika, któremu
    chciałoby się zrobić przegląd taniej.

    Ci co nawijają o koszcie przeglądów w ASO, najczęściej po prostu
    porównują to do sytuacji: "nie robić serwisu w ogóle, zapuścić auto na
    maxa, dopóki koła się kręcą".

    A potem kupujesz używkę po takim delikwencie....

  • 50. Data: 2019-09-21 11:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > na maxa, dopóki koła się kręcą".
    >
    > A potem kupujesz używkę po takim delikwencie....

    Ostatnio kupowałem auto na wichrowej w auto watin.
    Przeglad polegajacy na wymianie oleju i ogolnym przegladzie auta
    kosztował mnie 990zł.

    To samo u mojego mechanika:
    olej niecałe 100zł.
    filtry 200zł.
    robocizna 100zł maks.
    Coz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się