eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4...@l...institute.com> <j6fsq7$cbs$1@news.onet.pl>
    <j6ftoa$fmu$1@news.onet.pl> <j6func$9kp$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
    Date: Wed, 5 Oct 2011 09:30:53 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Lines: 31
    Message-ID: <4e8c07b1$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.142.2
    X-Trace: 1317799857 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2459 83.24.142.2:2216
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2404273
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "scobowski" <s...@a...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:j6func$9kp$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
    >> Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
    >> odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
    >> pójdzie w gwizdek a kW weźmie...
    >>
    > nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje"
    > A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
    > jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
    > kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
    > zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
    > (niezależnie od obrotów silnika!)

    Moc się nie bierze z nikąd tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w
    sensie, że można je zastosować do czegoś innego. Zwykłe włączenie świateł
    już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie
    czegokolwiek.
    W takim układzie dochodzą straty - przekazania mocy do alternatora, straty w
    alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w
    sprężarce.
    Zwykłe turbo - odzyskuje energię traconą w spalinach i nie ma powyższych
    strat - stąd sprawność silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od
    czego są kompresory...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: