-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4...@l...institute.com> <j6fsq7$cbs$1@news.onet.pl>
<j6ftoa$fmu$1@news.onet.pl> <j6func$9kp$1@mx1.internetia.pl>
Subject: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Date: Wed, 5 Oct 2011 09:30:53 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 31
Message-ID: <4e8c07b1$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.142.2
X-Trace: 1317799857 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2459 83.24.142.2:2216
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2404273
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "scobowski" <s...@a...tlen.pl> napisał w wiadomości
news:j6func$9kp$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
>> Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
>> odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
>> pójdzie w gwizdek a kW weźmie...
>>
> nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje"
> A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
> jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
> kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
> zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
> (niezależnie od obrotów silnika!)
Moc się nie bierze z nikąd tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w
sensie, że można je zastosować do czegoś innego. Zwykłe włączenie świateł
już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie
czegokolwiek.
W takim układzie dochodzą straty - przekazania mocy do alternatora, straty w
alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w
sprężarce.
Zwykłe turbo - odzyskuje energię traconą w spalinach i nie ma powyższych
strat - stąd sprawność silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od
czego są kompresory...
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=