eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo? › Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
  • Data: 2011-10-04 23:44:00
    Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:

    > Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
    > odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
    > pójdzie w gwizdek a kW weźmie...

    nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje"
    A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
    jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
    kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
    zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
    (niezależnie od obrotów silnika!)