  • 41. Data: 2011-06-26 18:08:56
    Temat: Re: Który telefon z dobrym aparatem?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 19:48:19 +0200, atm napisał(a):

    > Jeden z pierwszych linkow w artykule:
    > http://www.mediafire.com/n8shootout
    > Nokia tez jechala pewnie na zielonym ;]

    Pewnie tak, ale to nie dowodzi sensowności testu. Zwłaszcza w miejscu,
    gdzie autor narzeka na prześwietlenie zdjęcia przez 550D, choć pod kciukiem
    ma przycick kompensacji ekspozycji. Oczywiście NIE działający w trybie
    zielonym i trybach tematycznych, ale doskonale działający w trybach
    półautomatycznych.

    > Marudzisz, masz nieobrobione oryginaly z obu aparatow w pelnej
    > rozdzielczosci.

    Równie dobrze mogę sobie w takiej sytuacji zrobić sam test, jak pożyczę N8.
    To powinno być dostępne od razu, na stronie, po kliknięciu na pomniejszone
    zdjęcie.

    > Oba aparaty jechaly na swojej automatyce co jest zarazem
    > testem oprogramowania. Czy uwazasz, ze 550D ma tryb zielony gorszy od N8?

    Wątpię, bo poza pojedynczymi przypadkami w tym pseudoteście poradził sobie
    z ekspozycją lepiej niż N8. Mimo innego systemu pomiaru światła, nie
    bazującego na obrazie z matrycy. Tyle, że ten aparat niejako z definicji
    swoje możliwości pokazuje dopiero w trybach półautomatycznych i w trybie
    ręcznym.

    > Masz racje. Jednak idac tym tokiem myslowym mozna wymagac wiecej. Gdyby
    > N8 miala zoom optyczny, to czemu nie wymienne obiektywy?

    Bo Joter by wtedy płakał, że za dużo miejsca zajmuje i musi sobie kieszenie
    elektroniką (i optyką) wypychać.

    > Dlatego sugeruje pytajacemu wlasnie ten model. Faktem jest jednak, ze
    > pytajacy chcial rowniez zoom i inne wodotreyski, jesli bedzie sie przy
    > nich upieral to nie pozostanie mu nic innego jak kupno aparatu foto.

    Dlatego dałem mu taką, a nie inną radę w pierwszym swoim poście. W dalszej
    kolejności z tego powodu nie rozumiem oburzenia niektórych moich
    interlokutorów.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 42. Data: 2011-06-26 18:11:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 19:57:19 +0200, atm napisał(a):

    > Andy, wez ta sugestie pod uwage, bo nie da sie wszystkich Twoich
    > oczekiwan zmiescic w komorce. Swego czasu Samsung robil aparat foto z
    > modulem telefonicznym, ale chyba byl to niewypal:
    > http://www.3g.co.uk/PR/Feb2009/Samsung_Memoir_8_MP_C
    amera_Phone_Launched_3G.htm

    W Polsce był sprzedawany pod nazwą Pixon. I tak, to był niewypał.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu

  • 43. Data: 2011-06-26 18:21:38
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Libiszewski" napisał:

    > :) No to pokaż tego średniobudżetowego Samsunga z zoomem. Optycznym, rzecz
    > jasna, nie cyfrowym.

    Ale rozumiesz zwrot "w większości", czy tylko enumeratywną wyliczankę?

    JoteR

  • 44. Data: 2011-06-26 18:34:54
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    > Nie wiem, czy chce mi się dyskutować na takim poziomie merytorycznym.

    Ale trollować do upadłego i owszem.

    > No to zadbaj by było pod ręką i naładowane.To nie jest jakaś wielka
    > filozofia. Chyba, że to jakaś dysfukncja, że można pamiętać tylko o
    > naładowaniu telefonu i posiadaniu go pod ręką?

    To zorganizuj trójki parafialne, sprawdzające czy obywatel przypadkiem nie
    wyszedł z domu bez naładowanego kompakta i czy nie strzela ukradkiem zdjęć
    komórką. Albo przestań już dyktować, kto i co ma przy sobie nosić.

    JoteR

  • 45. Data: 2011-06-26 18:37:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 20:08:56 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    >ma przycick kompensacji ekspozycji. Oczywiście NIE działający w trybie
    >zielonym i trybach tematycznych, ale doskonale działający w trybach

    Czyli jednak sugerujesz ze 550D ma gorszy tryb zielony niz nokia i nie
    potrafi dobrze dobrac ekspozycji ? :-)
    Czy ze ma lepszy wyswietlacz - mozna sobie w pelnym sloncu zdjecia
    obejrzec, stwierdzic ze za ciemne/jasne, ustawic odpowiednio, poprosic
    rajdowca zeby przejechal jeszcze raz i go tym razem dobrze sfocic :-)

    P.S. Ja tam nie wiem, ale u mnie te korekcje dzialaja wlasnie w trybie
    automatyki, no moze nie we wszystkich.

    J.

  • 46. Data: 2011-06-26 18:40:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 20:21:38 +0200, JoteR napisał(a):

    > Ale rozumiesz zwrot "w większości", czy tylko enumeratywną wyliczankę?

    Rozumiem, rozumiem :) Jak również rozumiem, że zoom z reguły nie należy do
    rzeczy najmniej ważnych :)

  • 47. Data: 2011-06-26 18:47:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 20:34:54 +0200, JoteR napisał(a):

    > Ale trollować do upadłego i owszem.

    Pokaż mi, gdzie trolluję. No chyba że trzymanie się wymogów podanych przez
    Andy'ego awansowało już do rangi trollowania?

    > To zorganizuj trójki parafialne, sprawdzające czy obywatel przypadkiem nie
    > wyszedł z domu bez naładowanego kompakta i czy nie strzela ukradkiem zdjęć
    > komórką. Albo przestań już dyktować, kto i co ma przy sobie nosić.

    Ciebie bawi to wypisywanie bzdur, czy zwyczajnie większość ludzi uważasz za
    idiotów?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 48. Data: 2011-06-26 19:27:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    > Rozumiem, rozumiem :) Jak również rozumiem, że zoom z reguły nie należy do
    > rzeczy najmniej ważnych :)

    Nikt rozsądny nie spodziewa się zoomu optycznego w telefonie komórkowym. Ale
    co ja tu o rozsądku, przecież to Usenet i czepiać się trzeba do upadłego.

    JoteR

  • 49. Data: 2011-06-26 19:35:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    > Pokaż mi, gdzie trolluję.

    Teraz na pmtg.

    > Ciebie bawi to wypisywanie bzdur, czy zwyczajnie większość ludzi uważasz
    > za idiotów?

    Nie, to ty usiłujesz zrobić z ludzi, chcących mieć w nagłych wypadkach
    szansę cyknięcia w miarę przyzwoitej fotki, idiotów latających po mieście z
    dyndającymi na szyi kompaktami. Po co? Sam zaczynasz czuć się z tym głupio i
    potrzebne ci towarzystwo?

    JoteR

  • 50. Data: 2011-06-26 20:36:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 21:27:34 +0200, JoteR napisał(a):

    > Nikt rozsądny nie spodziewa się zoomu optycznego w telefonie komórkowym.

    Andy zatem rozsądny zapewne nie jest, skoro o to właśnie pytał. I chyba w
    tej sytuacji nie powinna cię tak denerwować odpowiedź, której udzieliłem.

    > Ale
    > co ja tu o rozsądku, przecież to Usenet i czepiać się trzeba do upadłego.

    Miło, że zauważyłeś, co robisz.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."