  • 1. Data: 2010-11-29 21:02:31
    Temat: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: "KOZy" <k...@a...pl>

    Witam forum!

    Siostra w trzy lata natrzaskała w NIKONie D80 ponad 130 tysięcy zdjęć i ten już
    odmówił współpracy :) Trzeba kupić nowe lustro, no i wybór (bardzo łatwy) padł
    na NIKON-a D90. D7000 zupełnie odpada ze względu na cenę, a inne marki odpadają
    ze względu na szklarnie.

    Kupujemy NIKON-a D90-ke. I tu się pojawiają pytania: Gdzie kupić samo body z
    dwuletnią gwarancją. Dobre ceny ma np. Fotojoker, itp. ale dają tylko rok
    gwarancji, a MM i Saturn dają dwa lata gwarancji ale mają tylko D90-ke w
    zestawach. A potrzeba body z dwuletnią gwarancją. Akceptujemy cenę 2400-2600 zł
    za nowe body.

    Gdzie można kupić to cacko z dwuletnią gwar.? (Warszawa)

    Czy NIKON daje dodatkowy rok? Coś mi się obiło o uszy, że przedłużają gwarancje
    (na jakiś warunkach) o kolejny rok...

    Potrzebna jest ta gwarancja, bo siostra dużo pstryka zdjęć (microstocki) i chce
    mieć zabezpieczenie na wypadek awarii.

    Przy okazji: Czy pilot do D80 i wężyk spustowy działają z D90?

    Dzięki za info!

    Pozdrowienia. KOZy

  • 2. Data: 2010-11-29 21:57:35
    Temat: Re: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 22:02:31 +0100, KOZy napisał(a):

> [...]
    > zestawach. A potrzeba body z dwuletnią gwarancją. Akceptujemy cenę 2400-2600 zł

    Gwarancję daje producent sprzętu, nie sklep.

    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."
    Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
    profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
    myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

  • 3. Data: 2010-11-30 00:41:52
    Temat: Re: Kt?re sklepy daj? dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    KOZy napisal:
    > Siostra w trzy lata natrzaskała w NIKONie D80 ponad 130 tysięcy zdjęć i ten już
    > odmówił współpracy :)

    Poza twoim zasadniczym pytaniem: palec jej nie wysiadł?!
    Średnio STO TRZYDZIEŚCI zdjęć dziennie? Dzień w dzień przez trzy lata?
    Ale ma tempo...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-11-30 02:05:44
    Od: mt <t...@i...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Poza twoim zasadniczym pytaniem: palec jej nie wysiadł?!
    > Średnio STO TRZYDZIEŚCI zdjęć dziennie? Dzień w dzień przez trzy lata?
    > Ale ma tempo...

    Też mnie to zastanowiło, może filmy poklatkowe kręci :)

    --
    marcin

  • 5. Data: 2010-11-30 02:26:14
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Średnio STO TRZYDZIEŚCI zdjęć dziennie? Dzień w dzień przez trzy lata?

    Przy cyfrze to nie takie dziwne.
    W zeszłym roku miałem chwilowy napad ostrego pstrykania. Wyszło mi
    średnio ~5 tys. / tydzień. To będzie 130 tys. w pół roku. Więc jeszcze
    "lepiej". Tylko raz tak miałem, potem mi przeszło. Nie zauważyłem przy
    tym skoku liczby dobrych zdjęć na dzień. Raczej to było coś w stylu
    "pstryknę to, może przyda się", a potem jednak nie przydawało się.

    Kiedyś dziennikarz zapytał Bressona "Ile zrobił pan dzisiaj zdjęć?".
    Bresson odpowiedział pytaniem "A ile ciekawych rzeczy pan dzisiaj
    widział?". Tak na prawdę limit jest w głowie, w percepcji. A że
    większość ludzi ma głowie tylko pusty szum... Na tym polega trudność
    fotografii, że bardzo łatwo zrobić obraz, a dzisiaj jeszcze łatwiej.

    Co do Bressona to szacuje się jego dorobek na 700 tys. zdjęć. Daje to
    rolkę filmu dziennie, przez 50 lat, bez przerwy.

    Jeszcze przypominam sobie cytat z Roberta Doisneau: "Kiedyś człowiek
    wciskał guzik tylko wtedy gdy czuł się naprawdę dobrze."

  • 6. Data: 2010-11-30 06:33:32
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Przy cyfrze to nie takie dziwne.
    > W zeszłym roku miałem chwilowy napad ostrego pstrykania. Wyszło mi
    > średnio ~5 tys. / tydzień. To będzie 130 tys. w pół roku. Więc jeszcze
    > "lepiej".

    Obejrzales je chociaz drugi raz?

    Bo pierwszy pewnie na LCD aparatu ;)

  • 7. Data: 2010-11-30 09:03:45
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <> napisał w wiadomości ...

    > Gwarancję daje producent sprzętu, nie sklep.

    co ma piernik do wiatraka???

    gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym,
    więc dlaczego sklep nie może mieć gestu żeby dać gwarancję???

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 8. Data: 2010-11-30 10:41:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 10:03:45 +0100, Tadeusz napisał(a):

    > co ma piernik do wiatraka???
    >
    > gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym,
    > więc dlaczego sklep nie może mieć gestu żeby dać gwarancję???

    A dlaczego miałby dać, skoro daje ją producent?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 9. Data: 2010-11-30 10:52:06
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    > A dlaczego miałby dać, skoro daje ją producent?

    weź przeczytaj najpierw ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej a potem porozmawiamy, bo ewidentnie nie wiesz o czym
    piszesz...

  • 10. Data: 2010-11-30 10:54:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 11:52:06 +0100, Tadeusz napisał(a):

    > weź przeczytaj najpierw ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej a potem porozmawiamy, bo ewidentnie nie wiesz o czym
    > piszesz...

    Zdecyduj się, czy mówisz o gwarancji, czy o odpowiedzialności sprzedawcy za
    wady towaru.

    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.
    Count them, Alice. One, there are drinks that make you shrink. Two,
    there are foods that make you grow. Three, animals can talk. Four, cats
    can disappear. Five, there is a place called Underland.
    Six, I can slay the Jabberwocky.