  • 11. Data: 2010-11-30 11:38:26
    Temat: Re: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-30 11:54, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Zdecyduj się, czy mówisz o gwarancji, czy o odpowiedzialności sprzedawcy za
    > wady towaru.

    Idź do EuroRtvAgd i kup telewizor czy cokolwiek, a dostanesz ofertę
    extra 5-letniej gwarancji, której nie daje producent, tylko sklep.

  • 12. Data: 2010-11-30 11:49:34
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Jakub Witkowski wrote:
    > Idź do EuroRtvAgd i kup telewizor czy cokolwiek, a dostanesz ofertę
    > extra 5-letniej gwarancji, której nie daje producent, tylko sklep.

    Taka extra to ona nie jest, bo płatna i jako taka nie jest gwarancją sensu
    stricte, ale bardziej ubezpieczeniem towaru od zepsucia się.

    Tomek

  • 13. Data: 2010-11-30 11:56:43
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Idź do EuroRtvAgd i kup telewizor czy cokolwiek, a dostanesz ofertę
    > extra 5-letniej gwarancji, której nie daje producent, tylko sklep.

    To ja tylko wyjaśnię to co napisałem na początku, że "gwarancję daje
    producent".
    Oczywiście miałem na myśli "typową" procedurę gwarancyjną dostępną w
    ramach ceny towaru.

    Oczywiście, że każdy może zobowiązać się na piśmie do wzięcia
    odpowiedzialności za dany towar.
    Jeżeli ktoś lubi... to nie będzie to sprzeczne z prawem :)

    W praktyce każde rozszerzenie "standardowego" czasu gwarancji kosztuje
    co nie co.
    I owszem, taka płatna opcja jest oferowana często przez sprzedawców
    jak i przez samych producentów.

    A tak w ogóle to fajna dyskusja ja na kilka stron ustawy :)
    Każdy czyta to samo a jakby co innego ;)

  • 14. Data: 2010-11-30 12:01:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-30 12:49, ...:::Tomek:::... pisze:

    > Taka extra to ona nie jest, bo płatna i jako taka nie jest gwarancją sensu stricte,
    ale bardziej ubezpieczeniem towaru od zepsucia się.

    Extra (z łac. poza) - dodatkowy, zewnętrzny

  • 15. Data: 2010-11-30 12:07:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jakub Witkowski napisa?(a):

    > Idź do EuroRtvAgd i kup telewizor czy cokolwiek, a dostanesz ofertę
    > extra 5-letniej gwarancji, której nie daje producent, tylko sklep.

    To nie jest gwarancja tylko dodatkowe ubezpieczenie sprzetu na warunkach
    okreslonych w jego warunkach.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 16. Data: 2010-11-30 12:37:10
    Temat: Re: Kt?re sklepy daj? dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: mt <t...@i...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Obejrzales je chociaz drugi raz?
    >
    > Bo pierwszy pewnie na LCD aparatu ;)

    Niby kiedy, przecież to wychodzi średnio zdjęcie co 2 minuty licząc bez
    snu, jedzenia, pracy i innych takich :)

    --
    marcin

  • 17. Data: 2010-11-30 16:38:23
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 12:38:26 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Idź do EuroRtvAgd i kup telewizor czy cokolwiek, a dostanesz ofertę
    > extra 5-letniej gwarancji, której nie daje producent, tylko sklep.

    Oczywiście, tylko... trzeba za to zapłacić. I jest to specyficzna umowa
    ubezpieczeniowa, która de facto z gwarancją nie ma nic wspólnego.

    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.
    Count them, Alice. One, there are drinks that make you shrink. Two,
    there are foods that make you grow. Three, animals can talk. Four, cats
    can disappear. Five, there is a place called Underland.
    Six, I can slay the Jabberwocky."

  • 18. Data: 2010-11-30 19:30:31
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-11-30 03:26, mg pisze:

> [...]
    > "lepiej". Tylko raz tak miałem, potem mi przeszło. Nie zauważyłem przy
    > tym skoku liczby dobrych zdjęć na dzień. Raczej to było coś w stylu
    > "pstryknę to, może przyda się", a potem jednak nie przydawało się.
    >
    > Kiedyś dziennikarz zapytał Bressona "Ile zrobił pan dzisiaj zdjęć?".
    > Bresson odpowiedział pytaniem "A ile ciekawych rzeczy pan dzisiaj
    > widział?". Tak na prawdę limit jest w głowie, w percepcji. A że
    > większość ludzi ma głowie tylko pusty szum... Na tym polega trudność
    > fotografii, że bardzo łatwo zrobić obraz, a dzisiaj jeszcze łatwiej.

    Dlatego ja z racji tej łatwości poszedłem w fotograficzną ascezę ;).
    Wszystkie moje najlepsze zdjęcia z ostatniego roku powstały w mojej
    głowie, są dokładnie tak jak zaplanowałem. Żadnych rozczarowań.
    Niestety z racji mojej bezkompromisowości zostałem wykluczony chociażby
    z takiej inicjatywy jak wątek Fotografia Tygodnia.
    Muszę przyznać że jednak taka postawa niesie więcej plusów niż minusów ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 19. Data: 2010-11-30 19:42:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 20:30:31 +0100, cichybartko napisał(a):

    > Wszystkie moje najlepsze zdjęcia z ostatniego roku powstały w mojej
    > głowie, są dokładnie tak jak zaplanowałem.

    Żartujesz - oba? ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2010-12-01 00:35:32
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Dlatego ja z racji tej latwosci poszedlem w fotograficzna asceze ;).
    > Wszystkie moje najlepsze zdjecia z ostatniego roku powstaly w mojej
    > glowie, sa dokladnie tak jak zaplanowalem. Zadnych rozczarowan.

    Dobrze sobie powtarzac, ze nie nalezly popadac w skrajnosci. Ludzie z
    duma mowia "robie malo ale dobrze". Ja to komentuje, ze "lepiej robic
    duzo i dobrze".
    OK, nie masz rozczarowan ale jednoczesnie omijaja cie mile
    niespodzianki. Kazda chlodno wykalkulowana, zamknieta, sztywna
    postawa, ktora ma poprawic sytuacje jednoczesnie przynosi pewne
    ograniczenia. To tez nie jest dobre.

    To troche jak z podstawowymi zasadami fotografii. Najlepsze zdjecia
    czesto sa przyslowiowym "skokiem w bok" z jedynej slusznej sciezki.

    > Niestety z racji mojej bezkompromisowosci zostalem wykluczony chociazby
    > z takiej inicjatywy jak w tek Fotografia Tygodnia.
    > Musze przyznac ze jednak taka postawa niesie wiecej plus w niz minusow ;).

    Czy rezygnacja z odrobiny "szalenstwa" nie przekresla szansy na
    uzyskanie czegos wyjatkowego/wartosciowego?