  • 1. Data: 2010-11-29 09:41:26
    Temat: Przesyłanie fotografii bezpośrednio do komputera
    Od: Slawek-L <Slawek-L@localhost>

    witam,
    stanąłem właśnie przed problemem wyboru
    aparatu fotograficznego. Upatrzyłem sobie
    aparat Canon EOS 500D. I tu pytanie do właścicieli
    tego aparatu:
    Czy w tym aparacie jest możliwość, żeby
    po ustawieniu aparatu na statywie i
    podpięciu go kabelkiem do komputera
    za pomocą oprogramowania na komputerze
    wykonać foto? (tzn. bez użycia spustu w aparacie)
    Tak żeby fotografia
    została przesłana bezpośrednio do komputera?

    I przy okazji drugie pytanie.
    Chciałbym użyć lustrzanki do fotografowania
    treści książek i czasopism.
    Wymyśliłem sobie, że zbuduje sobie taką konstrukcję
    w której aparat będzie zawieszony pionowo nad fotografowanym
    materiałem. Do oświetlenia chciałbym wykorzystać
    dwie lampy halogenowe oświetlające fotografowany materiał
    z boków. I teraz pytanie: jaki obiektyw
    najlepiej do tego wykorzystać - zakładając że
    pozycja aparatu raczej będzie niezmienna.
    Chciałbym też mieć możliwość dociśnięcia fotografowanych materiałów
    do stołu. Czy są jakieś szyby które redukują odblaski i odbicia
    które można by do czegoś takiego wykorzystać?
    Dodam jeszcze, że aparat będzie wykorzystywany także do normalnej
    pracy.

    Pozdrawiam
    Sławek-L

  • 2. Data: 2010-11-29 09:47:24
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > podpięciu go kabelkiem do komputera
    > za pomocą oprogramowania na komputerze
    > wykonać foto? (tzn. bez użycia spustu w aparacie)

    550D napewno - sam tak wlasnie uzywam.
    500D niestety nie wiem.

> [...]
    > materiałem. Do oświetlenia chciałbym wykorzystać
    > dwie lampy halogenowe oświetlające fotografowany materiał

    Reprodukcyjny - cos z powiekszalnika np.

> [...]
    > do stołu. Czy są jakieś szyby które redukują odblaski i odbicia
    > które można by do czegoś takiego wykorzystać?

    Walczylbym raczej sposobem odwietlenia + ew. filtr polaryzacyjny.

  • 3. Data: 2010-11-29 10:10:52
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.11.2010 Slawek-L <Slawek-L@localhost> napisał/a:
> [...]
    > które można by do czegoś takiego wykorzystać?
    > Dodam jeszcze, że aparat będzie wykorzystywany także do normalnej

    Każda szyba ma wewnętrzne odbicie, tylko polaryzator, lub konstrukcja
    dociskająca na marginesach, aby nie dokładać dodatkowego źródła odbicia.
    Skanery o ile wiem też mają zwykłe szyby bez 'cudów'.

    Imo polaryzacja wystarczy, jak to będzie na statywie stale w 1 pozycji to
    raz ustawiony na całą sesje wystarczy.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 4. Data: 2010-11-29 10:42:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 29.11.2010 11:10, Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > Skanery o ile wiem też mają zwykłe szyby bez 'cudów'.
    >
    > Imo polaryzacja wystarczy, jak to będzie na statywie stale w 1 pozycji to

    Dodatkowo można polaryzować światło na lampach.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 5. Data: 2010-11-29 11:49:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 11:42:52 +0100, "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    wrote:

    >Dodatkowo można polaryzować światło na lampach.

    Zabawa z polaryzacją nie ma w tym przypadku sensu. Wystarczy ustawić
    źródła światła tak, aby światło odbite nie wpadało do obiektywu.
    Profesjonalny "skaner" do książek ma podstawę w kształcie rozwartej
    litery V, książka nie jest całkowicie otwarta co ułatwia utrzymanie
    płaskości stron. Strony są dociskane dwoma szybami, też w kształcie V,
    zabawka ma dwa aparaty robiące zdjęcia obu stron i działa całkowicie
    automatycznie. Fajnie to wygląda :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2010-11-29 13:52:08
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości

    > 550D napewno - sam tak wlasnie uzywam.
    > 500D niestety nie wiem.

    Ja mam 1000D czyli niższy model, i nie tylko mogę w ten sposób robić
    zdjęcia, ale w ogóle sterować wszystkimi ustawieniami aparatu myszką na
    ekranie.
    Więc nie sądzę, żeby w 500D tego nie było. Służy do tego Canon EOS Utility.

  • 7. Data: 2010-11-29 14:20:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ajgor napisał(a):
    > U?ytkownik "Jakub Jewu?a" napisa? w wiadomo?ci

    > Ja mam 1000D czyli ni?szy model, i nie tylko moge w ten sposób robiae
    > zdjecia, ale w ogóle sterowaae wszystkimi ustawieniami aparatu myszk? na
    > ekranie.

    Wszystkimi?
    Czy odległością ostrzenia też?

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2010-11-29 15:31:01
    Od: eman <e...@g...com>

    On 29 Lis, 15:20, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Wszystkimi?
    > Czy odległością ostrzenia też?
    >
    > --
    > Mirek

    www.breezesys.com/DSLRRemotePro/ - dużo lepsze niż Canon EOS Utility,
    polecam

  • 9. Data: 2010-11-29 16:05:08
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-29 10:47:24 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > 550D napewno - sam tak wlasnie uzywam.
    > 500D niestety nie wiem.

    Tak.
    400D tak potrafi, więc nie widzę powodu, aby przy 500 było inaczej.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-11-29 16:34:15
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Slawek-L napisał:
    > I przy okazji drugie pytanie.
    > Chciałbym użyć lustrzanki do fotografowania
    > treści książek i czasopism.

    Ten link może ci się przydać:

    http://www.diybookscanner.org/

    m.