  • 1. Data: 2010-11-29 21:01:43
    Temat: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: "KOZy" <k...@a...pl>

    Witam forum!

    Siostra w trzy lata natrzaskała w NIKONie D80 ponad 130 tysięcy zdjęć i ten już
    odmówił współpracy :) Trzeba kupić nowe lustro, no i wybór (bardzo łatwy) padł
    na NIKON-a D90. D7000 zupełnie odpada ze względu na cenę, a inne marki odpadają
    ze względu na szklarnie.

    Kupujemy NIKON-a D90-ke. I tu się pojawiają pytania: Gdzie kupić samo body z
    dwuletnią gwarancją. Dobre ceny ma np. Fotojoker, itp. ale dają tylko rok
    gwarancji, a MM i Saturn dają dwa lata gwarancji ale mają tylko D90-ke w
    zestawach. A potrzeba body z dwuletnią gwarancją. Akceptujemy cenę 2400-2600 zł
    za nowe body.

    Gdzie można kupić to cacko z dwuletnią gwar.? (Warszawa)

    Czy NIKON daje dodatkowy rok? Coś mi się obiło o uszy, że przedłużają gwarancje
    (na jakiś warunkach) o kolejny rok...

    Potrzebna jest ta gwarancja, bo siostra dużo pstryka zdjęć (microstocki) i chce
    mieć zabezpieczenie na wypadek awarii.

    Przy okazji: Czy pilot do D80 i wężyk spustowy działają z D90?

    Dzięki za info!

    Pozdrowienia. KOZy

  • 2. Data: 2010-11-29 22:07:26
    Temat: Re: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: AL <a...@s...tam>

    KOZy pisze:
> [...]

    > zestawach. A potrzeba body z dwuletnią gwarancją. Akceptujemy cenę 2400-2600 zł

    kup z kitem i potem go sprzedaj

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2010-11-29 22:13:31
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Siostra w trzy lata natrzaskala w NIKONie D80 ponad 130 tysiecy zdjec i ten juz
    odmowil wspolpracy

    To sie jej trafilo bo "nizsze" nikony maja gwarancje migawki na 40 tys
    a "wyzsze" na 100 tys.
    (Poszukaj na stronie nikona.)

    > Gdzie kupic samo body z dwuletnia gwarancja.

    Gwarancja jest oddzielna umowa pomiedzy toba a producentem. Czas jej
    obowiazywania zalezy od producenta. Nie musisz jej podpisywac.
    Gdy nie podpiszesz gwarancji domyslnie obowiazuje "rekojmia" (nie/
    zgodnosc towaru z umowa) czyli 2-letnia ustawowa odpowiedzialnosc
    sprzedawcy za towar. W przypadku reklamacji, z raz wybranej drogi
    prawnej nie mozna zrezygnowac na rzecz drugiej.

    Co do fotojokera to w moim przypadku unikali oni rekojmi jak ognia.
    Gdy reklamowalem aparat to mocno naciskali na przyjecie gwarancji.
    Ciezko mi sie z nimi rozmawialo.

    Ponad to nie wiem jak to bedzie z punktu widzenia rekojmi jezeli np. w
    ciagu miesiaca zajezdzisz migawke bo zrobisz ponad 40 tys (lub 100
    tys) klapniec.

    PS

    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sp
    rzed_konsumenc_tekst_je.pdf
    lub
    http://tnij.org/ustawa_konsum

    Dobrze przeczytac te kilka stron.
    (Okres odpowiedzialnosci sprzedawcy: art. 8,9,10)

  • 4. Data: 2010-11-30 08:24:59
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 14:13:31 -0800 (PST), mg <a...@p...onet.pl> wrote(a):

    [...]
    > Ponad to nie wiem jak to bedzie z punktu widzenia rekojmi jezeli np. w
    > ciagu miesiaca zajezdzisz migawke bo zrobisz ponad 40 tys (lub 100
    > tys) klapniec.

    Niezgodność towaru z umową to odpowiedzialność sprzedawcy za wady
    towaru istniejące _już_ _w_ _momencie_ _sprzedaży_ _towaru_.
    Gwarancja zaś to deklaracja gwaranta, w tym przypadku producenta, że
    zapewni działanie (np. naprawę) sprzętu w danym okresie (Nikon przez
    rok). Jak widać to nie to samo i nie do końca działa to zamiennie.
    Zajeżdzenie migawki ciężko zakwalifikować za wadę aparatu istniejącą
    w momencie jego sprzedaży. Trzeba też pamiętać że po okresie 6
    miesięcy ciężar udowodnienia iż towar był wadliwy w momencie
    sprzedaży leży na konsumencie.

    Właśnie.

    pozdrawiam, B.

  • 5. Data: 2010-11-30 09:31:49
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > w momencie jego sprzedaży. Trzeba też pamiętać że po okresie 6
    > miesięcy ciężar udowodnienia iż towar był wadliwy w momencie
    > sprzedaży leży na konsumencie.

    a skąd takie wnioski???? Zawsze sprzedawca musi udowodnić, że towar
    był wydany bez wad. Klient tylko dostarcza towar do sprzedawcy. A
    udowodnienie tego jest raczej niemożliwe do wykonania bo by się wtedy
    towar nie popsuł (gdyby od razu był bez wad). Chyba, że popsuł go
    klient celowo, ale wtedy nie działa też gwarancja.
    Kiedyś rozmawiałem z Rzecznikiem Konsumentów i powiedział, że zawsze
    jest korzystniej zgłaszać usterkę z ustawy zamiast z gwarancji bo
    jesteśmy bardziej chronieni prawem i terminy muszą być dotrzymywane.

  • 6. Data: 2010-11-30 09:37:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Howk napisa?(a):

    > Kiedyś rozmawiałem z Rzecznikiem Konsumentów i powiedział, że zawsze
    > jest korzystniej zgłaszać usterkę z ustawy zamiast z gwarancji bo
    > jesteśmy bardziej chronieni prawem i terminy muszą być dotrzymywane.

    Muszą? Jedynym obowiązkiem sprzedawcy jest odpowiedź w określonym
    terminie i ustosunkowanie się do reklamacji. Wystarczy, że sprzedawca
    odpowie, że reklamacji nie uznaje i znowu ciężar udowodnienia jest na
    kliencie. Gwarancja *dobrego* producenta wydaje się być
    jednak pewniejszym sposobem.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2010-11-30 09:49:15
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 30 Nov 2010 01:31:49 -0800 (PST), Howk <p...@p...onet.pl> wrote(a):

    > a skąd takie wnioski????

    Z art. 4 ust. 1 ustawy.

    > Zawsze sprzedawca musi udowodnić, że towar

    Sprzedawca to akurat zawsze będzie chciał dowieść że żadnej wady
    nie było. :)

    pozdrawiam, B.

  • 8. Data: 2010-11-30 10:04:02
    Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl>

    tu zapytaj: http://www.fotoit.pl/index.php?site=produkt&id_kat=1
    27&id=2077

    Polecam

  • 9. Data: 2010-11-30 10:05:28
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 30 Lis, 10:37, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
> [...]
    > odpowie, że reklamacji nie uznaje i znowu ciężar udowodnienia jest na
    > kliencie. Gwarancja *dobrego* producenta wydaje się być

    nieżle mnie rozśmieszyłeś. Tak samo gwarant może odpowiedzieć, że
    gwarancji nie uznaje i możesz mu założyć sprawę cywilną i udowadniać
    że nie z Twojej winy. A przy ustawie masz więcej możliwości wpłynięcia
    na nierzetelny sklep. Porozmawiaj z Rzecznikiem, no chyba że jesteś
    sprzedawcą :))

  • 10. Data: 2010-11-30 10:10:14
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 30 Lis, 10:49, Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>
    wrote:

    > Z art. 4 ust. 1 ustawy.

    W ustawie nic takiego nie ma. Jeżeli nie minęło 6 miesięcy to z ustawy
    wydany towar jest wadliwy. I nikt nic nie udowadnia i nie bada. Jak
    minęło 6 miesięcy to sprzedawca może przeprowadzić stosowne badania i
    odpowiedzieć że wina jest po Twojej stronie. Ja osobiście kilka razy
    używałem już ustawy i nie miałem problemów.

    > Sprzedawca to akurat zawsze będzie chciał dowieść że żadnej wady
    > nie było. :)

    i to jest prawda. Podobnie jak gwarant, że sprzęt popsułeś sobie sam,
    celowo :)