  • 1. Data: 2010-11-28 22:20:17
    Temat: dlaczego nie ma Tamrona 17-50 2,8VC do SONY ?
    Od: "uhikura" <u...@W...gazeta.pl>

    może ktoś mądry mi powie, dlaczego starsze wersje tamrona miały bagnet
    minolta/sony a ten ostatni nie?
    będę wdzięczny za rozjaśnienie problemu. Chcę kupić alfe 580 pod warunkiem,
    że będę miał do tego fajny krótki zumik.

  • 2. Data: 2010-11-28 22:34:08
    Temat: Re: dlaczego nie ma Tamrona 17-50 2,8VC do SONY ?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-28 23:20, uhikura pisze:

    > może ktoś mądry mi powie, dlaczego starsze wersje tamrona miały bagnet
    > minolta/sony a ten ostatni nie?
    >[...]

    Obstawiam, ze bagnetu Pentaxa też te nowe wersje nie mają. Przyczyna
    jest prozaiczna - Pentax i Sony maja stabilizacje w korpusach - więc
    stabilizacja w obiektywie będąca główną różnicą między starą i nową
    wersją Tamrona jest w tych systemach zbędna.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-11-28 23:00:01
    Od: "uhikura" <u...@N...gazeta.pl>

    mają tylko dla C i N w wersji z VC.
    ALfa ma stabilizację w korpusie, czy to jednak przewszkadza posiadaniu
    stabiliacji optycznej? imho nie. I konstruksja jest podobno inna niż w
    przypadku wersji bez VC, podobno ma lepszy bokeh.
    mam dylemat zostać w stajni N i kupić d90 (póki jest) _ 17-50 2,8 VC tamrona
    czy szukać w sony (580+ CZ 16-80(ciemno) straszy tamron 2,8...)

    Tak czy siak jesli ktoś ma ochotę na NIkkora 80-200 2,8D ED, najnowsza
    wersja, stan sklepowy to mam na zbyciu (pełen komplet-pudła, papiery itd)
    Sprzedać chcę bo potrzebne mi są jednak szersze kąty a ten telezoomik leży
    nieużywany.

    PS Po dłuższej przerwie wróciłem na grupę, tyle że wcześniej kilka lat
    spędziłem na analogowej (dalej używam analoga ! :> )
    pozdrawiam serdecznie

  • 4. Data: 2010-11-29 06:27:25
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-29 00:00, uhikura pisze:

    > mają tylko dla C i N w wersji z VC.
    > ALfa ma stabilizację w korpusie, czy to jednak przewszkadza posiadaniu
    > stabiliacji optycznej? imho nie.
    >[...]

    Oczywiście że nie - stabilizację w korpusie zawsze można wyłączyć. Tyle,
    że dla klienta odpada najważniejszy powód do zmiany obiektywu na nowszą
    wersję - bo ze starą stabilizację, troche inną, ale też ma. A to oznacza
    mniejsze prognozy sprzedaży i w konsekwencji rzutuje na opłacalność
    wprowadzenia na rynek wersji ze stabilizacją.

    > PS Po dłuższej przerwie wróciłem na grupę, tyle że wcześniej kilka lat
    > spędziłem na analogowej (dalej używam analoga ! :> )
    > pozdrawiam serdecznie

    Niektórzy jeszcze pamiętają:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2010-12-01 16:13:43
    Od: "Adam Perzynski" <u...@N...gazeta.pl>

    > Niektórzy jeszcze pamiętają:-)
    to miłe, :)

    widzę, że tu przeniosło się życie z analogowej. A pierwszy był chyba pewien
    Maniak pentaxa :)

  • 6. Data: 2010-12-04 22:44:51
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-01 17:13, Adam Perzynski wrote:
    > widzę, że tu przeniosło się życie z analogowej. A pierwszy był chyba pewien
    > Maniak pentaxa :)

    Sektor? Ale go nie ma, podobno nie ma też już ani una ani pentaksa. :>

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2010-12-04 23:01:44
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-11-29 07:27, Marek Wyszomirski wrote:
    > Oczywiście że nie - stabilizację w korpusie zawsze można wyłączyć.

    No właśnie - tylko trzeba o tym pamiętać, bo jak nie to dostaniemy efekt
    odwrotny do zamierzonego w kwestii stabilizowania. Gdyby chociaż korpus i
    obiektyw współpracowały w tej kwestii, ale przecież to konkurenci.

> [...]
    > mniejsze prognozy sprzedaży i w konsekwencji rzutuje na opłacalność
    > wprowadzenia na rynek wersji ze stabilizacją.

    Myślę, że klienci by to spokojnie kupili, chociażby ze względu na te
    dodatkowe 20mm na długim końcu. Kwestia tylko ceny. Do tej pory można było
    uboższe sprzedać w tej samej, a teraz co?

    Swoją drogą Sigma robi stabilizowane szkła pod sony i pentaksa, a może
    nawet pod 4/3 (nie wiem). Jakoś się im to opłaca.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2010-12-05 00:00:32
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > mo&#191;e kto&#182; m&#177;dry mi powie, dlaczego starsze wersje tamrona mia&#179;y
    bagnet
    > minolta/sony a ten ostatni nie?
    > b&#234;d&#234; wdzi&#234;czny za rozja&#182;nienie problemu. Chc&#234;  kupi&#230;
    alfe 580 pod warunkiem,
    > &#191;e b&#234;d&#234; mia&#179; do tego fajny krótki zumik.
    >
    > --
    > Wys&#179;ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

    A po diabła ci ten nowy Tamron VC który jest gorszy w ostrości od starego 17-50
    bez VC.
    Do Sony masz 2x lepszą Sigmę 17-50 to się ciesz. Pewnie, że droższa ale tego
    Tamrona 17-50 VC to nie żałuj bo nie ma czego.

  • 9. Data: 2010-12-05 00:53:26
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:

    > Myślę, że klienci by to spokojnie kupili, chociażby ze względu na te
    > dodatkowe 20mm na długim końcu.

    Przepraszam, ale o czym Ty piszesz? Jakie 20 mm więcej na długim końcu?

    --
    marcin

  • 10. Data: 2010-12-05 01:35:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-05 01:53, mt wrote:
    > Przepraszam, ale o czym Ty piszesz? Jakie 20 mm więcej na długim końcu?

    Chodziło mi ogólnie o sens wkładania VC do obiektywów z stabilizacją
    matrycy. W przypadku 18-250mm vs 18-270mm VC właśnie stabilizowana wersja
    przy okazji jest deko dłuższa. Przy tym szkle tłumaczyli się, że nie
    będzie wersji niestabilizowanej i jak ktoś ma zły system to niech kupi
    18-250mm :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564