eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKtóre baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy? › Re: Które baterie trzeba rozładowywać do końca a k tóre do połowy?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Które baterie trzeba rozładowywać do końca a k tóre do połowy?
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Sat, 17 Aug 2013 13:39:43 +0200

    Dnia Sat, 17 Aug 2013 12:19:17 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Skoro wyjęte - to samorozładowanie do <2.4V na ogniwo i zejście śmiertelne.

    Wcale nie, z tego jeszcze daje sie wyjsc, tylko zewnetrznym
    zasilaczem, bo telefon nie potrafi.

    > Choć Maciej nie pisał o wyjęciu, jakkolwiek przytoczona historia trąci
    > mi "urban legend".

    Czemu ? Li-ion maja male samorozladowanie i zachowuja ladunek dlugo.
    Kiedys mi sprzedano na allegro fabrycznie nowa, ale 4-ro letnia
    baterie ... no i pojemnosci to ona juz miala polowe.

    > Będę uparcie uważał, że należy podłączać zasilacz
    > kiedy-tylko-jest-okazja.

    Ale aby ograniczyc prace na bateriach, czy aby byly zawsze naladowane?

    No coz, uczeni w pismie twierdza ze baterie li-ion nalezy przechowywac
    naladowane do 40% i najlepiej w lodowce. Wniosek - bycie badziej
    naladowanym im szkodzi.
    Inni dodaja ze najbardziej im szkodzi ladowanie do 4.2V, przy
    ograniczeniu do 4.1V znacznie zyskuja na zywotnosci (ale traca na
    pojemnosci).
    Wiele laptopow ma juz funkcje ograniczenia ladowania przy wlaczonym
    zasilaczu. Po uwierzeniu w powyzsze nie mialbym nic przeciwko temu aby
    laptop normalnie trzymal baterie naladowana tylko do np 80%.

    > Napominając, aby nie przenosić klaptoka z wetkniętymi kablami.

    Ktorymi kablami ?

    J.