  • Data: 2009-04-23 15:29:20
    Temat: Re: Ktora interpolacja przy wolarkach rawow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Apr 2009, grzybu wrote:

    > Przesiadka z ACR na RT chyba nie ma sensu, ale w drugą stronę też go
    > wiele mieć nie musi. Muszę się pobawić PSE, ale jestem ciekawy, czy on
    > będzie pamiętał jakie parametry obróbki sobie ustawiłem dla danego pliku
    > RAW?

    Tak.
    Dla porządku - PSE to jedno, ACR to drugie.
    Fakt że wtyczka i bez "czegoś" (np. PSE) nie działa, ale
    obsługa jest niezależna.
    Działa tak, że ACR jest w jednym oknie (podrzędnym), PSE w innym.
    Obróka RAW (w ACR) i obrazka (w PSE, po przerzuceniu) jest ZUPEŁNIE
    odrębna.

    > RT zapisuje sobie pliczek z parametrami, więc potem jest łatwo
    > przenieść takie pliki raw+pp2 na inną maszynę i od razu mieć te same
    > ustawienia dla przeniesionych plików.

    Dokładnie tak samo - ACR tworzy zbiory z rozszerzeniem .xmp

    Za to jest uciążliwy w innym miejscu - zapisać wynik potrafi tylko w .DNG,
    a jako że mi dogadywanie się z PSE nie idzie (wolę Paint.NET, GIMPa
    albo cokolwiek innego) to koniecznosć przejścia do okna PSE7 może być
    irytująca (znaczy "przejść tylko po to aby zapisać na dysk").
    Ale przeżyjesz :) - ściągnij sobie triala i sprawdź.
    Może Ci PSE przypasuje :|

    pzdr, Gotfryd