  • Data: 2015-10-24 00:55:08
    Temat: Re: Kto mi pożyczy kasę? Ja to muszę koniecznie kupić! :P :P
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:n0eb3s$gmh$1@usenet.news.interia.pl...
    > Mam pytańko:
    > Gdzieś w zakamarkach pamięci "widzę" cewki (dławiki? trafa?) nawijane
    > równolegle dwoma lub więcej zwojami.
    > Gdzie i do czego się to stosowało?
    > I dlaczego nie jednym grubszym przekrojem?

    Tego ci wprost nie powiem, bo praktycznej odpowiedzi nie znam, ale w grę
    mogą wchodzić a. zjawisko naskórkowości, gdzie jeśli mamy w.cz., to lepiej
    to puścić licą, niż grubszym nawet litym przewodem, i nawet nie o
    wytrzymałość mechaniczną biega.
    b. Może mieli dużo przewodu jakiegoś, potrzebowali przekroju trzykroć
    takiego, to siup, złożyli razem trzy i przekrój mają, jaki chcieli.
    c. lica, o danym przekroju, znacznie lepiej układa się na karkasie, więc
    daleko łatwiej ją nawijać. Przykład - weź licę o grubości palca i owiń ją
    wokół palca. Jest bardzo możliwe, że zrobisz to bez większego trudu,
    niespecjalnie się wysilając. Teraz weź lity drut o połowie grubości palca i
    owiń go sobie na tym palcu - prawie na pewno zrobisz sobie krzywdę, a drutu
    wokół palca nie owiniesz, bo się nie da, lub będzie to kosmicznie trudne.
    d. choc tu raczej nie ma zastosowania - nawój licą jest znacznie
    odporniejszy mechanicznie na problemy wynikające ze zmęczenia materiału.
    Znów weź licę o grubości palca i spróbuj ją przełamać, zginając. Konia
    prędzej zwalisz, licy nie złamiesz, popękają conajwyżej nieliczne druciki, a
    lica nadal będzie spełniać swoją rolę (nie licząc sytuacji, gdy liczy się,
    aby wszystkie druciki w licy były całe). Teraz weź lity drut i jak masz
    siłę, pozginaj go. Pęknie dość szybko.
    pewnie są i inne jeszcze uwarunkowania, ale wybacz, nie mam jakoś weny ich
    szukać w pamięci, koledzy, podpowiecie/skorygujecie? :)

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048