  • 51. Data: 2014-11-27 23:35:03
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-27 23:20, Shrek wrote:

    > IMHO zaraz za łączeniem się ślimaka z główną (ewentualnie wskaźnikiem
    > mogą być ciągłe linie właśnie). Wbrew pozorom węzeł to nie skrzyżowanie,
    > bo skrzyżowanie jest tylko w jednym poziomie.

    No a dlaczego nie caly ten kawalek na oko od znaku ustap? Jest w jednym
    poziomie, jest znak - to skrzyzowanie, co nie?

    --
    mk4

  • 52. Data: 2014-11-27 23:38:33
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-27 23:23, (Tom N) wrote:
    > Gotfryd Smolik news w

    > No i masz... Jeden jedzie swoim pasem, drugi swoim pasem (a pasy wyznaczone
    > są znakami poziomymi a nie pionowym A-7)...

    Ale moge chyba jezdzic wezykiem po calej drodze? A i tak trzeba mi
    ustapic bo ustap dotyczy drogi a nie pasa.

    Jesli bedzie ustap dotyczylo pasa to ok, ale poki co tak nie jest, wiec
    mieszanie pasow do calej sprawy wydaje mi sie lekko watpliwe.

    --
    mk4

  • 53. Data: 2014-11-27 23:52:09
    Od: <1...@...235209.invalid> (Tom N)

    mk4 w

    > Ale moge chyba jezdzic wezykiem po calej drodze?

    Możesz, pytanie tylko jak długo tak będziesz _mógł_.

    > A i tak trzeba mi ustapic bo ustap dotyczy drogi a nie pasa.

    Tak, trzeba, ale nie ustąpić, tylko z innego powodu -- art. 4. PoRD

    > Jesli bedzie ustap dotyczylo pasa to ok, ale poki co tak nie jest, wiec
    > mieszanie pasow do calej sprawy wydaje mi sie lekko watpliwe.

    Tak wiem, niektórzy maja podejście typu: mogę bezkarnie jechać lewym lub
    prawym bokiem, a nawet tyłem, bo ty masz znak A-7 i masz mi ustąpić...
    Czasem są zdziwieni dlaczego to oni mieli ustąpić (włączali sie do ruchu, na
    dodatek z prędkością powszechnie uznawaną za nieprzyzwoitą), coraz częściej
    okazuje się, że wyprzedzający na skrzyżowaniu jest sprawcą zdarzenia (rzadko
    się słyszy/czyta w mediach o sankcjach jeżeli nie było zdarzenia)

    --
    'Tom N'

  • 54. Data: 2014-11-27 23:56:44
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-27 15:48, (Tom N) wrote:
    > Gotfryd Smolik news w

    > Brak znaku nie zmienia *wlotu*...
    >
    > "skrzyżowaniem z drogą będącą podporządkowanym *wlotem*
    > jednokierunkowym z prawej strony, *którym jest w szczególności łącznica*"
    >
    > I wreszcie "ustąpienie pierwszeństwa" -- jaka jest definicja i dlaczego nie
    > ma komu ustępować, gdy są wyznaczone pasy?
    >

    > "A sie rozpędza, a B raczej zwalnia, bo zaraz będzie łuk. Naturalnym więc
    > odruchem jest wjechanie za A, a nie pchanie sie przed niego"

    Dyskusyjne bo zwykle ten co zwalnia jedzie duzo szybciej. No chyba, ze
    to kapelusz... ;)

    --
    mk4

  • 55. Data: 2014-11-28 00:07:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1411272224380.3444@quad..
    .

    > Nigdzie nie motam - jest występujący zwykle (znaczy TAK SAMO w różnych
    > innych przypadkach) problem "skończenia wjazdu na drogę", a do tego
    > momentu A-7 bezwzględnie udziela pierwszeństwa

    Dalej motasz.
    W danej sytuacji - można zajechać drogę jadącemu pasem prawym, gdy wjechał
    wjazdem, czy nie można?
    Tak lub nie.

  • 56. Data: 2014-11-28 00:09:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1411272239420.3444@quad..
    .

    > Hm... możesz podać PRZEPIS, który ustanawia fakt "granicy skrzyżowania"
    > na tej linii?

    A Ty taki, który który ustanawia ją inaczej?
    Bo chyba nie masz wątpliwości że to są conajmniej dwa skrzyżowania i jakiś
    kawałek nieskrzyżowania między nimi, czy to też negujesz?

  • 57. Data: 2014-11-28 00:13:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1411272256180.3444@quad..
    .

    > Poproszę o definicję "taranowania",

    Autostrada, dwa pasy i trzeci wjazdowy.
    Z obowiązkowym znakiem ustąp pierwszeństwa.
    Czy jadąc sobie autostradą, można sobie potraktować ten pas wjazdowy jako
    swój trzeci i żądać od wjeżdżającego że musi Cię wpuścić na niego, czy nie
    można?

    > A tu usiłujesz przekazać tezą (a przynajmniej tak to wygląda),
    > jakby mający pierwszeństwo NIE MÓGŁ "zmuszać do zmiany pasa"

    Nie było mowa o zmuszaniu do zmiany pasa.
    Była mowa, czy wjeżdżający ma zwolnić (stanąć), bo sznureczek pojazdów z
    głównej ma ochotę wjechać na jego pas.
    IMO nie ma takiego obowiązku, może sobie jechać tak jak uważa za słuszne, co
    najwyżej zjedzie swoim pasem na kolejnym skrzyżowaniu, jeśli wcześniej nie
    zmieni pasa.

  • 58. Data: 2014-11-28 00:15:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup

    > Dyskusyjne bo zwykle ten co zwalnia jedzie duzo szybciej.

    Ciekawe, bo z reguły mam odwrotnie, czyli nabieram prędkości już dużo
    wcześniej, zanim zjeżdżający zechce zmienić pas na mój.
    Ja przyspieszam, on zwalnia - więc nie widzę problemu, wjeżdża za mnie i po
    sprawie.
    A jeśli próbuje inaczej to od tego jest klakson.

  • 59. Data: 2014-11-28 09:24:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-27 o 21:08, Shrek pisze:

    > Na drodze bez analizy, to każdy jedzie swoim pasem i jak go zmienia to
    > ustępuje pierwszeństwa temu, który już na nim są.
    >

    > No to teraz zastanów się gdzie się kończy skrzyżowanie;)
    A dupa tam panie Ferdku. Zastanawiać się to mogę z sytuacji, która ma
    jednoznaczne rozwiązanie.
    Nadal podtrzymuję, że na takich skrzyżowaniach sytuacja nie jest
    jednoznaczna. No może takie umysły jak rzecznik prasowy takiej, czy
    innej służby to ogarniają bez zastanowienia, ale gdzie mi tam do nich ;-)
    Jak pisze Gotfryd kiedyś było określone 10 metrów jako koniec
    skrzyżowania ale IMO dotyczyło to sytuacji parkowania.
    Jacek

  • 60. Data: 2014-11-29 09:48:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-27 23:35, mk4 wrote:

    > No a dlaczego nie caly ten kawalek na oko od znaku ustap? Jest w jednym
    > poziomie, jest znak - to skrzyzowanie, co nie?

    Z tym, że rozbiegówki mają zwykle po kilkaset metrów. To twoim zdaniem
    skrzyżowanie? A co jeśli przed skrzyżowaniem trzy pasy na głównej
    zmieniają się w dwa, na skrzyżowaniu dochodzi z powrotem trzeci i tak
    zostaje? Skrzyżowanie ciągnie się do... następnego skrzyżowania, zaniku
    trzeciego pasa za 3 kilometry?

    Shrek.