    From: <1...@...235209.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Date: Thu, 27 Nov 2014 23:52:09 +0100

    mk4 w
    <news:m5895d$lt2$1@usenet.news.interia.pl>:

    > Ale moge chyba jezdzic wezykiem po calej drodze?

    Możesz, pytanie tylko jak długo tak będziesz _mógł_.

    > A i tak trzeba mi ustapic bo ustap dotyczy drogi a nie pasa.

    Tak, trzeba, ale nie ustąpić, tylko z innego powodu -- art. 4. PoRD

    > Jesli bedzie ustap dotyczylo pasa to ok, ale poki co tak nie jest, wiec
    > mieszanie pasow do calej sprawy wydaje mi sie lekko watpliwe.

    Tak wiem, niektórzy maja podejście typu: mogę bezkarnie jechać lewym lub
    prawym bokiem, a nawet tyłem, bo ty masz znak A-7 i masz mi ustąpić...
    Czasem są zdziwieni dlaczego to oni mieli ustąpić (włączali sie do ruchu, na
    dodatek z prędkością powszechnie uznawaną za nieprzyzwoitą), coraz częściej
    okazuje się, że wyprzedzający na skrzyżowaniu jest sprawcą zdarzenia (rzadko
    się słyszy/czyta w mediach o sankcjach jeżeli nie było zdarzenia)

    --
    'Tom N'