  • 41. Data: 2014-11-27 21:30:49
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-27 21:12, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:m57vtt$dtr$...@n...news.atman.pl...
    >
    > Czyli jadący po autostradzie też ma prawo staranować Cię na Twoim pasie
    > wyjazdowym?

    > Nie nabierają pierwszeństwa, tylko jadą dalej swoim pasem nie wykonując
    > żadnego manewru, czyli o żadnym pierwszeństwie lub jego braku nie ma mowy.

    No ale na zwyklej krzyzowce jesli nie beda jechac swoim pasem tylko
    sinusoida i dojdzie do kolizji to wina tego co wypelzl z podporzadkowanej.
    A jaka roznica pomiedzy krzyzowka pod katem 90 stopni a 180 stopni?

    Skrzyzowanie to skrzyzowanie - wiec jak to bedzie?

    --
    mk4

  • 42. Data: 2014-11-27 21:35:51
    Od: <6...@4...213551.invalid> (Tom N)

    mk4 w

> [...]
    > A jaka roznica pomiedzy krzyzowka pod katem 90 stopni a 180 stopni?

    > Skrzyzowanie to skrzyzowanie - wiec jak to bedzie?

    Na czym polega ustąpienie pierwszeństwa?

    --
    'Tom N'

  • 43. Data: 2014-11-27 22:27:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2014, Cavallino wrote:

    > No to daj z tej górki i powiedz jasno jaka jest Twoja opinia w tej sprawie,
    > bo cały czas motasz.

    Nigdzie nie motam - jest występujący zwykle (znaczy TAK SAMO w różnych
    innych przypadkach) problem "skończenia wjazdu na drogę", a do tego
    momentu A-7 bezwzględnie udziela pierwszeństwa i to wjeżdżający
    ma obowiązek ustąpić (zakładając, że nie ma kilku znaków w tym
    A6<cyfra> o czym była mowa).
    Pierwszeństwo udzielone przez znak ma "pierwszeństwo przed
    ustawą" (tak chce ustawa, a raczej chcieli posłowie).

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2014-11-27 22:38:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2014, 6...@4...213551.invalid wrote:

    > mk4 w

    > Na czym polega ustąpienie pierwszeństwa?

    Jako że i mnie gdzieś obok "wywołałeś", to pozwolę sobie
    odpowiedzieć: na niezmuszeniu TEGO KTO MA PIERWSZEŃSTWO
    do zmiany pasa lub istotnej zmniany prędkości.
    W drugą stronę nie działa (mający pierwszeństwo
    może jechać tak, aby ten drugi musiał "istotnie
    zmienić prędkość", może również zmusić go do zmiany
    pasa).

    "Tego kto ma pierwszeństwo" wynika z faktu, że
    obowiązek ustąpienia dwu pojazdów jest jednostronny
    z wyjątkiem rzadkich przypadków legalnego "wyjazdu
    na czołowe" (normalnie do "pata" potrzeba minimum
    trzech pojazdów), co z kolei wynika z faktu, że jeśli
    dwa przepisy ustalają sprzecznie pierwszeństwo,
    to z "zasad prawnych" wyniknie który z nich ma priorytet,
    więc do pata trzeba trzech kierujących którzy
    znajdą się w identycznej sytuacji.

    O co Ci chodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2014-11-27 22:43:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2014, Cavallino wrote:

    > Obszar tego skrzyżowania wyznacza linia krawędziowa P-7a (ciągła,

    Hm... możesz podać PRZEPIS, który ustanawia fakt "granicy skrzyżowania"
    na tej linii?
    Będę musiał wtedy odszczekać fakt pozostawienia "uważaniu organów"
    kryterium granicy skrzyżowania (że przypomnę, w zeszłym tysiącleciu
    istniała USTAWOWA definicja obszaru skrzyżowania, zniesiona przy
    nowelizacjach).

    > Linia krawędziowa może przechodzić w linię zwykłą przerywaną P-1 - od tego
    > momentu kończy się skrzyżowanie

    [...]

    > I wszystko chyba jasne.

    Jeśli istnieje przepis ustalający, że taka jest granica skrzyżowania
    to jak wyżej. Będę musiał stołu poszukać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2014-11-27 23:08:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał
    >
    > Czyli jadący po autostradzie też ma prawo staranować Cię
    > na Twoim pasie wyjazdowym?

    Poproszę o definicję "taranowania", bo obawiam się, że celowo
    lub nie sugerujesz możliwość "wjazdu z bok".
    Przypomnę, że obowiązek "ustąpienia miejsca" (szerszy niż
    obowiązek ustąpienia pierwszeństwa), sprowadzający się do
    możliwości "nieumyślnego staranowania" :P dotyczy wzajemnie
    pieszych i rowerzystów na chodniku i DDR oraz (co mi kiedyś
    wytknięto, zdaje się napisałem "tylko" co grozi niezwłoczym
    oberwaniem rykoszetem kwantyfikatora) przy spotkaniu
    z pojazdem szynowym na torowisku.

    > Nie nabierają pierwszeństwa, tylko jadą dalej swoim pasem nie wykonując
    > żadnego manewru, czyli o żadnym pierwszeństwie lub jego braku nie ma mowy.

    A tu usiłujesz przekazać tezą (a przynajmniej tak to wygląda),
    jakby mający pierwszeństwo NIE MÓGŁ "zmuszać do zmiany pasa"
    podporządkowanego - a przecież to nieprawda.
    To, że jest to b.rzadki przypadek (w świetle uwagi niżej mogą
    nie istnieć praktyczne implementacje :>) to jedno, a to że
    zobowiązanie do ustąpienia pierwszeństwa DOPUSZCZA możliwość
    "zmuszenia do zmiany pasa" to drugie.

    Uwaga zaś taka, że jeśli:
    - prawdą jest, iż zapodane przez Ciebie linie wyznaczają krawędzie
    skrzyżowania (znaczy istnieje przepis, który tak stanowi)
    ...oraz
    - na danym skrzyżowaniu TE LINIE WYSTĘPUJĄ
    ...to owszem, za ich końcem wjeżdżający "jest już na drodze
    na którą wjechał", nie mam argumentu przeciw.

    Mało, mam zgryz ze stwierdzeniem, czy sama definicja P1c,
    P2b itp nie określa (podobnie jak P7a) krawędzi JEZDNI
    (znaczy za nią jest inna jezdnia lub "niejezdnia",
    nie inny pas ruchu).

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2014-11-27 23:12:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2014, mk4 wrote:

    > A jesli nie to gdzie niby jest to skrzyzowanie i jakie sa jego granice?

    Za "starej" (gdzieś dalej w zeszłym tysiącleciu) treści PoRD
    istniała definicja "obrębu skrzyżowania" wyrażona w metrach.
    Ciekawe z czego wyniknął fakt jej zniknięcia.

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2014-11-27 23:18:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-27 22:27, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Pierwszeństwo udzielone przez znak ma "pierwszeństwo przed
    > ustawą" (tak chce ustawa, a raczej chcieli posłowie).

    Z tym, że w tym przypadku, żeby komuś nie ustąpić pierwszeństwa to
    musiałby on przejechać przez powierzchnię wyłączoną z ruchu. I wtedy...
    włączałby się do ruchu. Inaczej nie da się "nieustąpić pierwszeństa"
    czyli zmusić go do zmiany prędkości bądź kierunku ruchu, skoro jedzie
    równolegle na sąsiednim pasie;)

    Shrek.

  • 49. Data: 2014-11-27 23:20:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-27 21:29, mk4 wrote:

    > No wlasnie, gdzie? Wg mnie caly ten kawalek jest skrzyzowaniem. A nie
    > tyle co ciaglej linii.
    >
    > A jesli nie to gdzie niby jest to skrzyzowanie i jakie sa jego granice?

    IMHO zaraz za łączeniem się ślimaka z główną (ewentualnie wskaźnikiem
    mogą być ciągłe linie właśnie). Wbrew pozorom węzeł to nie skrzyżowanie,
    bo skrzyżowanie jest tylko w jednym poziomie.

    Shrek.

  • 50. Data: 2014-11-27 23:23:41
    Od: <1...@2...232341.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > Jako że i mnie gdzieś obok "wywołałeś", to pozwolę sobie
    > odpowiedzieć: na niezmuszeniu TEGO KTO MA PIERWSZEŃSTWO
    > do zmiany pasa lub istotnej zmniany prędkości.

    No i masz... Jeden jedzie swoim pasem, drugi swoim pasem (a pasy wyznaczone
    są znakami poziomymi a nie pionowym A-7)...

    No dobrze, zostaje niezdefiniowana szczegółowo "istotna zmiana prędkości"

    ...obaj wjeżdżają na skrzyżowanie, ten na drodze z D-1 i tak zwalnia
    (pomińmy dżygitów), bo ma zamiar..., ten na drodze z A-7 przyspiesza
    (pomińmy mistrzów "jazdy na kropelce)...

    > W drugą stronę nie działa (mający pierwszeństwo
    > może jechać tak, aby ten drugi musiał "istotnie
    > zmienić prędkość", może również zmusić go do zmiany
    > pasa).

    Heh, chyba się zagalopowałeś -- zmusić może, tylko, że jeżeli zmuszany się
    nie poczuje zmuszony, i -- w związku ze zmianą kierunku przez zmuszającego
    bez potrzeby wynikającej z nieustąpienia pierwszeństwa -- dojdzie do "bum",
    to dlaczego chcesz rozważać kwestię nieustąpienia pierwszeństwa.

    > "Tego kto ma pierwszeństwo" wynika z faktu, że
    > obowiązek ustąpienia dwu pojazdów jest jednostronny
    > z wyjątkiem rzadkich przypadków legalnego "wyjazdu
    > na czołowe"

    A jednak masz ochotę namotać, od wjazdu równoległego przechodzimy do
    naprzeciwległego... :D

    --
    'Tom N'