    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Date: Fri, 28 Nov 2014 00:13:23 +0100

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1411272256180.3444@quad..
    .

    > Poproszę o definicję "taranowania",

    Autostrada, dwa pasy i trzeci wjazdowy.
    Z obowiązkowym znakiem ustąp pierwszeństwa.
    Czy jadąc sobie autostradą, można sobie potraktować ten pas wjazdowy jako
    swój trzeci i żądać od wjeżdżającego że musi Cię wpuścić na niego, czy nie
    można?

    > A tu usiłujesz przekazać tezą (a przynajmniej tak to wygląda),
    > jakby mający pierwszeństwo NIE MÓGŁ "zmuszać do zmiany pasa"

    Nie było mowa o zmuszaniu do zmiany pasa.
    Była mowa, czy wjeżdżający ma zwolnić (stanąć), bo sznureczek pojazdów z
    głównej ma ochotę wjechać na jego pas.
    IMO nie ma takiego obowiązku, może sobie jechać tak jak uważa za słuszne, co
    najwyżej zjedzie swoim pasem na kolejnym skrzyżowaniu, jeśli wcześniej nie
    zmieni pasa.