    From: "Axel" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Date: Sat, 29 Nov 2014 21:39:53 +0100

    "Gotfryd Smolik news" wrote in message
    news:Pine.WNT.4.64.1411262342040.132@quad...

    > No niestety, na to nie ma dobrej odpowiedzi - niczym się nie różni od
    > wjazdu na "normalnym" skrzyżowaniu z podporządkowanej, przy ustalaniu,
    > czy to wjeżdżający wymusił pierwszeństwo zmieniającemu pas, czy
    > przeciwnie, manewr się skończył i już był "w prawie".
    > Podobnie jak wszystkie "niezwłocznie" i podobne, można uznać, że
    > jakby co będzie zależało od humoru "organu" (policji lub sądu).

    No to sorry, ale Twoja interpretacja znaczenia tego znaku na wjeździe mnie w
    takim razie zupełnie nie przekonuje. Ma być _jasne_.

> [...]
    > Relatywnie niedawno (tej jesieni) był wątek z "wymuszeniem
    > szkody" przy którym startujący z pierwszeństwa łaskaw był
    > się umiejętnie podłożyć, ale niestety (dla niego) załapał się
    > na monitoring i fakt przyspieszania był doskonale widoczny.
    > Swoją drogą, przekonanie że pierwszeństwo pozwala na "egzekucję
    > przez przyspieszenie" jest chyba w narodzie dość mocne.
    > Przepis jest jednak jasny i tej wersji nie przewiduje.

    > Nie muszą. Nie muszą po TYM kryterium :)
    > Wystarczy że sami nie przyspieszają i mają kamerę :P
    > (zaraz podniesie się głos że przecież "mieli przewidzieć" :>)

    O czym Ty piszesz w ogóle? Jedziesz główną drogą, a na prawym, który dla
    Ciebie się pojawił, są _przemieszane_ samochody z Twojego pasa i te, które
    wjechały z podporządkowanej. Zgodnie z Twoją teorią, włączający sie z
    podporządkowanej powinni Ci ustąpić pierwszeństwa, jeśli zdecydujesz się na
    zjazd na prawy pas. Ale ci, którzy już zjechali z Twojego pasa na prawo (a z
    jakichś powodów musieli zwolnić, więc ich dogoniłeś) nie muszą, prawda? To
    jak odróżnisz jednych od drugich? Bzdura totalna, zwłaszcza, że Ty nie
    wiesz, czy ten pas miał znak A-7, czy nie. Więc zmieniając pas, musisz
    ustąpić pierwszeństwa tym, którzy jadą swoim pasem.

    --
    Axel