  • Data: 2011-09-06 21:27:36
    Temat: Re: Książka o fotografii ślubnej
    Od: Kosu <6...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-06 22:37, Janko Muzykant wrote:
    > Problem w tym, że rynek książek to trochę nie rynek piwa, przynajmniej w
    > założeniach. Ale ja wiem, demokracja i kapitalizm...

    Większość produktów robi się pod klienta, bo tak powinno być. Większość
    sztuki też jest zupełnie kapitalistyczna (najbardziej muzyka, ale
    fotografia/malarstwo zaraz za nią).

    Z literaturą jest gorzej. Jakaś część autorów to rzeczywiście ludzie,
    którzy piszą, bo mają o czym (są ekspertami w jakiejś dziedzinie,
    zwiedzili kawał świata itp). A inni nie mają o czym pisać, więc piszą o
    niczym, tj. mniej lub bardziej abstrakcyjne teksty fikcyjne. Nic się na
    to nie poradzi. Gdyby Ci ludzie byli od razu odrzucani przez wydawców,
    to nie byłoby problemu z zalegającymi książkami, zwrotami i tak dalej.

    Olbrzymia większość czytelników sięga po pozycje zdecydowanej
    mniejszości autorów (jak w kultowej regule 80/20 tyle że tu jest raczej
    w okolicy 99/1). Takie jest życie. Reszta to twórcy niszowi, więc muszą
    być i są gorzej traktowani.

    Zresztą mi literatury pięknej też starczy do śmierci (jeszcze nawet
    Dostojewskiego nie skończyłem :/).

    pozdrawiam,
    PK